'Rumbling noise' in Bose koptelefoon aangesloten op een Marantz M-CR603

Gestart door Bertuss, juli 25, 2014, 20:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bertuss

Goedenavond,

We hebben hier een Marantz M-CR603.
Wanneer daar willekeurig een koptelefoon op word aangesloten horen we een rommelend geluid in de oorschelpen.
Dit heet geloof ik ook wel 'rumbling noise'.
Wanneer we in dit geval de Bose koptelefoon op een ander apparaat aansluiten horen we dit geluid absoluut niet.

Dit rommelende geluid horen we direct wanneer de jack erin wordt geplugd, en blijft hoorbaar tijdens de muziek.

Nu mijn vraag: is er überhaupt een mogelijkheid om het geluid te regelen van de ear phone output?


Of zie ik anders over het hoofd?
Bij Bose geven ze aan dat mogelijk de 'signal altering' van de installatie hier een oplossing in kan zijn.

Die kan ik niet vinden.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt voor het reageren..

Met vriendelijke groeten,

Bert DO


Bertuss

Hartelijk dank, polleke,

Deze link had ik id ook gevonden.
Dat hebben we geprobeerd. En op andere apparaten geeft de koptelefoon niet het gerumble.


polleke_cgc

En hoe klinkt het als je een andere koptelefoon op de Mcr 603 aansluit ?

Bertuss

Een koptelefoon zonder 'accoustic noise cancelling' gaf op een of andere manier geen problemen, maar is stuk.

Een andere koptelefoon met ook de optie noise reduction geeft weer ruis problemen.

De Bose was € 250,-, dus we hebben hier inmiddels een klein kapitaal aan koptelefoons... :-(


polleke_cgc

Heb zelf ook een M-CR 603.
Als ik mijn Sennheiser HD580 aansluit werkt dat perfect.
Kan je die noise-canceling niet gewoon uitschakelen ? Voor thuisgebruik lijkt me dat eerlijk gezegd toch overbodig.

Bertuss

OK, dat is inderdaad ook geen goedkope koptelefoon.

Klopt het is ook overbodig, maar helaas kan de noise cancelling niet op de Bose  (quietcomfort 15) worden uitgeschakeld.

Heb de koptelefoon inmiddels geplugd in een Marantz Receiver NR1604, en hier is er geen enkel probleem en is het geluid door de koptelefoon helemaal goed.

Snap er helemaal niets van.