Zoon gelanceerd in de HT (en voor de toekomst komt nog stereo)

Gestart door genesis, september 16, 2007, 09:34:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

genesis

Ik had laatst voor de 'handel' een Marantz SR5200 en een DV4300 gekocht. Maar toen mijn zoon de betreffende componenten zag was hij 'verkocht' dus hij heeft ze overgenomen voor de kostprijs van € 160 :lol:

Vervolgens wilde hij speakers (5X) binnen zijn budget (€ 400 nonono)  nou dat viel in eerste instantie niet mee om voor zo'n beperkt budget redelijke speakeres te vinden. Totdat mijn oog viel op het merk Monitor Audio, ken ik nog van 'vroeger' en is nu bij de nieuwe generatie HT en stereo hobbyisten eigenlijk onbekend en dat maakt onbemind. Met als gevolg een lage prijs maar wel hele goede kwaliteit :mrgreen:

Dus in 1 week tijd een Monitor Audio Silver 10i centerspeaker te pakken gekregen (€ 125), vervolgens een stel  Monitor Audio Silver 5i (€ 275) in dezelfde kersenkleur als de center, om vervolgens het laatste stel  Monitor Audio Silver 5i (€ 250 heb ik voorgeschoten, want zijn budget was op). Nu heeft hij een set speakers die kwalitatief op een veel hoger plan kunnen spelen dan zijn componenten. Maar het begin is er.

Ik heb vervolgens 50 mtr ofc 2,5 mm2 en 24 mooie vergulde bananenstekkers voor hem gekocht voor de aansluiting (heb hem gematst in zijn bijdrage hiervoor, slechts € 39 :wink:) Een mooie digitale interlink van Siltech de HF-2 voor de DVD speler naar de versterker had ik nog voor hem alsook enkele scart en S-video kabels.  Ja wat bekabeling is hij net wat te laat het beste en meeste is naar naar zijn zus gegaan die nu een hele knappe set speelt. In de toekomst is het de bedoeling dat de standaard OFC speakerkabel word vervangen voor Xindak

Maar hij mag niet klagen hoor, zijn totale besteding is nu € 749 pompom geweest dat is slecht een fractie van wat hij had moeten betalen als hij alles nieuw en voor de retail prijs had gekocht (+/-€ 3200) :wav:

Genesis

P.s.: nu nog een aparte stereoversterker en cd speler proberen te introduceren als volgende stap clown1

Foto van de Monitor Audio is met een set kleine monitors, die heeft hij niet, hij heeft 4 vloerstaanders clown1



[wegens disk ruimte verwijderd]

Stadium III

Kijk toch zeer fijn als je pa je matst!

Hier is het anderzom gegaan ik heb mijn ouders een surround speaker opstelling kado gedaan  :-D

En waneer zien we je zoon online !!! :-D

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom


Maurice

Citaat van: thom op september 16, 2007, 11:13:56
oew mooie speakers hoor voor die prijs notworthy
Ik ken de speakers, en die klinken zeker niet verkeerd!
Dan zitten bij jullie blijkbaar toch audiofilie in de genen, als ook dochter en zoon dit zo belangrijk vinden  :-D
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

genesis

Audio meubel van Lourens Fisher op de kop getikt (€ 45 )

Genesis



[wegens disk ruimte verwijderd]

mars

Hallo genesis

hoe presteren deze monitor audio's ? en dan met name in het midden en het laag gebied? 
ik weet namelijk ook ergens zo'n setje te staan , de nieuw silver's heb ik wel gehoord en die zijn top!!

mvg mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

genesis

Citaat van: mars op september 17, 2007, 06:52:10
Hallo genesis

hoe presteren deze monitor audio's ? en dan met name in het midden en het laag gebied? 
ik weet namelijk ook ergens zo'n setje te staan , de nieuw silver's heb ik wel gehoord en die zijn top!!

mvg mars

We gaan de bekabeling nog inspelen en als alles is ingeregeld kan ik je een genuanceerde mening geven :wink:

Genesis

genesis

#7
De Monitor Audio's hebben een mooi open karakter met een aangename laagweergave, het duurde even voordat de de bekabeling was ingespeeld maar het is dikke pret voor z'n centjes (€ 650), de eerstvolgende upgrades zullen gebeuren in de bekabeling denk aan Chord en Xindak (zoon heeft maar een klein budgetje dus top bekabeling is ten eerste niet haalbaar budgettair en zonde wegens de limitatie van de Marantz SR5200 en in mindere mate de DV4300)

Genesis

Maurice

Citaat van: genesis op september 18, 2007, 19:31:40
De Monitor Audio's hebben een mooi open karakter met een aangename laagweergave, het duurde even voordat de de bekabeling was ingespeeld maar het is dikke pret voor z'n centjes (€ 650), de eerstvolgende upgrades zullen gebeuren in de bekabeling denk aan Chord en Xindak (zoon heeft maar een klien budgetje dus top bekabeling is ten eerste niet haalbaar budgettair en zonde wegens de limitatie van de Marantz SR5200 en in mindere mate de DV4300)

Genesis
Het open karakter herken ik zeker wel van de MA's die ik ooit gehoord heb!

Qua bekabeling: zelfbouw kan erg leuk en goedkoop zijn, maar zeker mooie resultaten opleveren!

Kijk eens op >>>deze link<<< voor voorbeelden en instructies.
Zelf heb ik een andere merk (microfoon)kabel gebruikt, maar de resultaten zijn erg goed! Een blinde test bij Marco (hij kende de kabel toch niet) heeft hem ertoe gezet om zelf ook zijn kabels maar te maken.
Zelf denk ik ook niet dat ik snel nog interlinks zal kopen, want voor weinig geld kan ik ze erg goed zelf maken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

genesis


genesis

2 sets Xindak AC-05 interlinks op de kop getikt, te weten 1 x 1.0 mtr en 1 x 1.5 mtr op Marktplaats voor maar € 30 :P



Genesis

genesis

#11
 


Setje Cord Carnival Silverwire+ geinstaleerd op de front en center speakers van mijn zoon's set :mrgreen:

Genesis

genesis

En om het stereo "virus"  helemaal te activeren heb ik hem over kunnen halen om 50 euro uit te geven voor een CD10 (is van Maurantz geweest) Moest wel een beetje "meesponseren"  :wink:

Genesis