Werking en gebruik van Recorder1 en Recorder2 in- en uitgangen. Hoe zit dat?

Gestart door 862561, april 03, 2014, 21:31:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

862561

Hi allemaal,

Mijn eerste topic, geen lastige vraag denk ik, maar ik kwam helaas niet tot een antwoord op dit forum of Google.

Mijn set  (PM6003, PMST6003, CD5003) heb ik in 2009 gekocht en heb nu een Squeezebox (SB) Touch liggen die ik op de versterker aan wil sluiten. Mijn oog viel op de Recorder1 ingang, maar ik weet niet zeker of dit wel mag. Deze bestaan namelijk uit een in en  uitgang. 

Mijn vragen luiden:
- Hoe werken die Recorder in- en uitgangen? Wat doen deze en waarvoor worden ze gebruikt?
- Kan ik zo'n Recorder ingang zonder problemen gebruiken voor mijn Squeezebox?
- Is er een betere manier op de SB aan te sluiten

Ik zie een reactie met genoegen tegemoet.

Groet Peter

Marantz PM6003, Marantz ST6003, Marantz CD5003, Squeezebox Touche, 2x Phonar Edma

polleke_cgc

Die recorders in -en uitgang is eigenlijk bedoeld voor een cassettedeck. Maar ik denk niet dat die dingen nog veel gebruikt wordt. Zo'n recorder heeft inderdaad een in -en een uitgang omdat je er nu eenmaal zowel kon mee opnemen als weergeven.
Voor zover ik weet kan je die ingang weldegelijk gebruiken voor andere analoge bronnen ook. De enige die je niet mag gebruiken voor andere zaken is die voor een platenspeler (meestal aangeduid met phono). Maar al de rest : AUX, Tape, DAT, Tuner, .... gebruiken volgens mij allemaal dezelfde ingangsspecificaties en kan je dus allemaal gebruiken. Ze hebben een andere naam om het ons makkelijk te maken, maar voor de rest...
Hier gebruik ik de ingang van tape 2 ook voor mijn HD-decoder (dus voor de televisie), en dat werkt perfect.

862561

Marantz PM6003, Marantz ST6003, Marantz CD5003, Squeezebox Touche, 2x Phonar Edma

100%Marantz

marantz, what else?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM