Hersenkraker: HT toevoegen aan bestaande stereo!

Gestart door Gouden Kabeltjes, september 09, 2007, 21:12:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Surrounded

Citaat van: joep op oktober 08, 2007, 10:01:57
Het beste is gewoon een 2e hands SR-14 aanschaffen. Of een SR-12.
Die kun je geheel los van je PM-15's gebruiken. Of in kombinatie met elkaar. Ik weet alleen niet of je kunt doorlussen met de PM-15's.
Dan kun je je speakers voor zowel voor stereo als voor HT gebruiken. Bij mijn Krell 300i kon dit namelijk wel.
Ik denk alleen dat als je een SR-14 koopt je geen PM-15's meer zult gebruiken. Ik zou niet weten waar je het nog voor zou doen. Het stereo geluid van de SR-14 is zeker zo goed als dat van de PM-15's en het vermogen is bijna dubbel zo groot!
Dat er een nieuw model 5.1 of 7.1 zal komen betwijfel ik. Op de japanse site staat deze wel maar dan is het slechts 3.1 geworden. Ook heeft Marantz een nieuwe set met één grote box voor onder de t.v. maar dit is echt niet wat jij zoekt. Jouw enige twijfel zou het stereogeluid van een SR-14 kunnen zijn. Maar dat is gemakkelijk op te lossen door met een PM-15 bij mij op bezoek te komen Dan kunnen we de SR-14 naast de PM-15 zetten.
Iets wat ik in het verleden al gedaan heb en jou een hoop duidelijkheid zal geven. Je bent welkom.

Je verkoopt je SR-14 toevallig niet?  :-P

In welke prijsklasse zitten die dingen tweedehands eigenlijk?
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E


dmeerpa

Zelf zit ik aan het omgekeerde te denken. Ik heb nu de SR7500 en denk eraan de SR7002 of zelfs de SR8002 te kopen (HDMI 1.3 en 4 HDMI ingangen). Ik zou voor stereo weergave een stereo versterker willen toevoegen, volgens verschillende bronnen zou dit de weergave ten goede komen.

Maar hoe sluit ik het aan, ik vermoed van de CD naar de stereo versterker en van daar naar de fronts, voor de DVD ga ik van DVD naar de receiver, en daar voor de fronts van de pre-out naar de stereo versterker. Maar hoe zit het met het volume. Beide versterkers hebben hun eigen volume. Dus na het volume veranderd te hebben bij een stereo weergave, zal bij film het volmue van de fronts niet meer goed staan. Momenteel is alles van Marantz, dus dat zou ik ook zo willen houden, dus denk dan aan de PM4001, PM6002 of PM7001. Maar dan vermoed ik dat de remote beide volumes zal aanpassen als beide versterkers aan staan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Gouden Kabeltjes

Het idee is geloof ik dat je de volumeknop van de stereo versterker altijd in dezelfde stand zet als je de HT receiver gebruikt.

Waar ik me zorgen over maakte is dat het uitgangs signaal van de pre-out van de HT receiver te hoog voor een line-in van de stereo versterker.

Mijn stereo versterker (PM-15) heeft helaas geen ingang die de voortrap overslaat; sommige versterkers hebben dit.

Anderen op het forum verzekeren me dat het geen probleem is.
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Stadium III

je kunt van een SR naar een PM via de pre out !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4