Hersenkraker: HT toevoegen aan bestaande stereo!

Gestart door Gouden Kabeltjes, september 09, 2007, 21:12:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gouden Kabeltjes

Ik heb een uitdaging waar ik jullie hulp voor wil inroepen:

Ik beschik over een goede stereo set, maar wil deze set ook gebruiken voor HT, waarbij ik dus ook een center, sub en mogelijk (in een later stadium) surround speakers wil toevoegen.
Dit alles echter zonder dat de 'core' van de stereo set-up wordt aangetast.

Ik heb nu:

SA-15S1
2 x PM-15S1 (bi-amp)
BMW 703

Al het HT moet ik nog gaan aanschaffen, dus de keuzes zijn nog open
- DVD speler en die de surround processing laten doen? --> hoe dan de sub en center aan te sturen?
- Toch ook een HT receiver? --> maar hoe deze dan de stereo set aan te laten sturen?

Ikzelf kom er niet uit... violent1 HLP
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

SB_Marantz

2 geintegreerde versterkers??

Ik doe het zo;

Standaard set-up voor stereo weergave met in mijn geval op dit moment een voor/eind combinatie.

De HT receiver kun je gewoon aansluiten zoals het hoort behalve de front speakers, die sluit je gewoon op je geintegreerde aan.

Verder sluit je de pre-out van je front speakers op de HT receiver op een aux op tape ingang aan.
Zet de volumeknop van je geintegreerde half open zodat je daar altijd een vaste setting hebt.

Voor de rest je HT receiver afregelen, dus ook de crossoverfreq en een kleine correctie is eventueel zo gemaakt met je geintegreerde iets verder open of dicht te zetten.

Wanneer je met een actief subje speelt; de crossover op 120 Hz zetten.

Succes!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Stadium III

Ik ben het wel eens met SB

Ik denk wel dat je je bestaande moet houden en dan in kwaliteit een losse HT reciever erbij pakken!(SR 14)

Je moet wel eventueel opletten dat als je allebij MARANTZ pakt dat je met de volume regeling niet in de war komt !

Een losse dvd speler is wel aan te raden!

In princiepe zou een SR 12 S1 ook kunnen en dan de rest weg  notworthy

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mahansz

er komt als het goed is toch ook een ht-versie van deze lijn aan? (de s1-lijn bedoel ik..)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

D.A.R.R.Y.L.

SoldeerBout Henkie heeft gelijk. Is beste en goedkoopste manier om HT en Stereo te integreren.

dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Gouden Kabeltjes

Klinkt als een top oplossing. Ga ik dus zo doen.

Bedankt voor de tips allen!

Nog  knagende vragen:

Hoe 'calibreer' je het volume, zodat het gelijk opgaat? Kun je de pre-out van een HT receiver met een vaste gevoeligheid instellen? Of zijn er settings om het relatieve vermogen per speaker in te stellen?

En dan de vraag: welke HT Receiver van Marantz (budget max 1000,-)?




Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Maurice

Citaat van: Gouden Kabeltjes op september 12, 2007, 21:44:10
En dan de vraag: welke HT Receiver van Marantz (budget max 1000,-)?
De duurste die je voor dat bedrag kan krijgen  clown1
Ik zou kijken dat je een SR6001 voor dat bedrag mee kan krijgen, anders wat accesoires erbij praten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude


Stadium III

Als je geen HDMI wilt op de reciever kijk dan eens naar een SR8500/7500
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Gouden Kabeltjes

Ik heb er nog eens over nagedacht en vraag me af of deze oplossing wel gaat werken.

Is het pre-out level van de HT receiver niet veel te hoog om als input te dienen voor de PM-15? Het is immers een geintegreerde versterker en het signaal gaat de pre-amp sectie in, niet direct naar de eindtrap...

Ik wil natuurlijk geen schade aanrichten...

HT gurus -  HLP

Qua HT versterker zit ik te denken aan 1 van de nieuwe '002' modellen met HDMI 1.3a (voorzover dat nuttig is in mijn set-up)
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Stadium III

Dat moetwel lukken

Mijn neef heeft wel eens een yamaha reciever op een PM 80 aangesloten

Dat ging goed alleen moest ie wel ff goed het volume afstellen

De 002 modellen hebben idd hdmi 1.3a en is wel zeer leuk voor de toekomst

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

er zijn ook speciale 3kanaals surroundversterkers/decoder te koop speciaal voor dit probleem
ik heb er eens een gezien van mordount short die prima de center en rears aanstuude mbv de stereo versterker
waar in je delay en andere zaken kon afstellen   zal eens zoeken naar model
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

joep

Citaat van: Gouden Kabeltjes op oktober 07, 2007, 23:15:29
Ik heb er nog eens over nagedacht en vraag me af of deze oplossing wel gaat werken.

Is het pre-out level van de HT receiver niet veel te hoog om als input te dienen voor de PM-15? Het is immers een geintegreerde versterker en het signaal gaat de pre-amp sectie in, niet direct naar de eindtrap...

Ik wil natuurlijk geen schade aanrichten...

HT gurus -  HLP

Qua HT versterker zit ik te denken aan 1 van de nieuwe '002' modellen met HDMI 1.3a (voorzover dat nuttig is in mijn set-up)

Het beste is gewoon een 2e hands SR-14 aanschaffen. Of een SR-12.
Die kun je geheel los van je PM-15's gebruiken. Of in kombinatie met elkaar. Ik weet alleen niet of je kunt doorlussen met de PM-15's.
Dan kun je je speakers voor zowel voor stereo als voor HT gebruiken. Bij mijn Krell 300i kon dit namelijk wel.
Ik denk alleen dat als je een SR-14 koopt je geen PM-15's meer zult gebruiken. Ik zou niet weten waar je het nog voor zou doen. Het stereo geluid van de SR-14 is zeker zo goed als dat van de PM-15's en het vermogen is bijna dubbel zo groot!
Dat er een nieuw model 5.1 of 7.1 zal komen betwijfel ik. Op de japanse site staat deze wel maar dan is het slechts 3.1 geworden. Ook heeft Marantz een nieuwe set met één grote box voor onder de t.v. maar dit is echt niet wat jij zoekt. Jouw enige twijfel zou het stereogeluid van een SR-14 kunnen zijn. Maar dat is gemakkelijk op te lossen door met een PM-15 bij mij op bezoek te komen Dan kunnen we de SR-14 naast de PM-15 zetten.
Iets wat ik in het verleden al gedaan heb en jou een hoop duidelijkheid zal geven. Je bent welkom.