Panasonic BD 80 analoog aansluiten op SR 7200

Gestart door Mauvries, december 29, 2013, 16:14:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mauvries

Beste Allemaal

Sinds gister heb ik een Panasonic DMP-BD80 blu ray speler, nadat mijn pioneer is overleden.
Nu wil ik deze op de analoge aansluitingen aansluiten op een Marantz SR7200 reciever voor een 5.1 geluid.

Nu heb ik alles analoog met kabels aangesloten alleen ik krijg er geen geluid uit?
Als ik hem optisch aansluit dan geeft ie wel geluid, dus er is wel een signaal via de reciever.

Nu lijkt het me dat er hier vast wel mensen zijn met zon zelfde set als ik heb.
En anders zijn er vast andere die weten hoe dit op te lossen is, zal vast wel een
klein dingetje zijn vermoed ik.
Ik kom er nu even niet meer uit. :-(


QuattroNL

Je zal in het menu van de SR (of mogelijk ook van je speler) aan moeten geven naar welke input hij moet kijken.
Ik heb ook een SR7200 dus als het niet lukt, laat het even weten, dan kijk ik even in de mijne
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Mauvries

Heb je dezelfde set als mij met blu ray speler waar het wel zo aangesloten is en werkt
dat zou heel mooi zijn.

QuattroNL

Citaat van: Mauvries op december 29, 2013, 16:36:32
Heb je dezelfde set als mij met blu ray speler waar het wel zo aangesloten is en werkt
dat zou heel mooi zijn.
Toen ik mijn SR7200 nog in de huiskamer had staan had ik mijn BR-speler hier inderdaad ook analoog op aangesloten. Werkte prima.
Sinds de komst van de SR5006 (met hdmi) is de 7200 verbannen naar de kamer van mijn vrouw.

O wacht, ingeving: voorop zit een knopje '7.1 input'. Daarmee wordt er naar de analoge meerkanaals input gekeken. Druk die eens in  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Mauvries

Ja hoor het was het 7.1 knopje nooit bij stil gestaan  :zzz:  dank je wel voor de tip

Heb nog wel even een vraagje de centerspeaker moet nog aangesloten worden ,maar op de
achterkant van de panasonic zijn nog 2 aansluitingen over waarvan 1 voor de centerspeaker
en een voor de sub die moet ik nog doorlussen.

De centerspeakers heeft op de marantz 2 aansluitingen en 1 op de blue ray speler hoe
kan ik dit het beste aansluiten


QuattroNL

De SR heeft idd 2 inputs voor centers: een surround center en een normale center (staat er ook bij  8-)).
De surround center kan achteraan in het midden.
Er zijn echter weinig (geen?) films die dit ondersteunen.
Dus gewoon de centeroutput van de BD op de normale centerinput aansluiten.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Mauvries

Net even zo aangesloten hoor nog een hele lichte brom , maar alles lijkt het goed te doen hier, :zzz: