Er moet een subwoofer komen maar welke?

Gestart door joep, augustus 21, 2007, 15:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Denk er aan een subwoofer te kopen maar welke?
Ik wil hem aansluiten op mijn SR-14 van 5 x 150 watt. Heb helmaal geen ervaring met een subwoofer kan iemand mij helpen met advies of heeft iemand er een in de kast staan welke ik even zou mogen gebruiken?

TurboMarco

Citaat van: joep op augustus 21, 2007, 15:57:36
Denk er aan een subwoofer te kopen maar welke?
Ik wil hem aansluiten op mijn SR-14 van 5 x 150 watt. Heb helmaal geen ervaring met een subwoofer kan iemand mij helpen met advies of heeft iemand er een in de kast staan welke ik even zou mogen gebruiken?
Waar woon je joep?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik ga binnenkort weer een sub bouwen en dan heb ik er 1 over,de sub die ik ga bouwen zal een netto kastvolume krijgen van 80ltr en gebruik maken van de volgende componenten:Hypex HS200 subwoofer amp 220 Watt rms @ 4Ohm met een Vifa M30 12" woofer,geen kleintje dus!! :-D :-D

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Wat is je buget en wat zijn je wensen ?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

joep

voor een tweede hands heb ik zo'n 450 euro over. Liefst Rel.
Moet op mijn SR-14 passen.

dmeerpa

Een goeie raad is spaar door en ga voor een SVS sub, ik vermoed als die hebt gehoord je afstapt van het Idee om een REL in je ste te willen.

Op Hifi NL staat voor 449 een Velodyne F-1200 subwoofer, volgens de verkoper beter dan REL.
Op de site staan ook 2 REL Strata III en een REL Storm III die net boven je budget zit (500?)

Zelf heb ik vroeger een JAMO sub (400?) van 105 Watt, daarna ene Infinity van 250Watt (1000?) en nu een SVS (1149?) je hebt al een SVS voor 749.00 en die klinkt ook al zeer goed. In mijn geval was de SVS een wereld van verschil met die 2 vorige sub's, nu pas voel ik echt mijn sub, bij explosies voel je echt de druk op je afkomen. Voorbij racende auto's voel je echt voorbij je lichaam scheren.
De vorige subs voelde je soms wel daveren, en als je niet meer gewend bent, vind je dit al machtig, tot je weet dat het v????l beter kan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Liefst rel en 450 euro

Er staat idd een storm III voor 450 euro,maar ook een Q150e

Ik weet niet wat je voorkeur is joep,muziek of films?

Verder nieuwe rels voor dat bedrag kom je op een quake II uit en dat kan wel,tis een leuke sub maar denk niks voor jou !

Ik zou zelf op de storm III gaan jagen !

Suc 6 Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

D.A.R.R.Y.L.

Is het een sub voor film of voor muziek? (maakt eigenlijk niet uit, geen REL kopen ;-) ).

O.a:
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=22066&start=0&rid=0&SQ=0

Bouw er zelf eentje waarbij je geen bass-boost nodig hebt om al dit soort verschrikkelijke vervorming te mijden.
(SEAS 26FX002, Vifa MA26WR09-04)

joep

Laat ik nu de pech hebben geboren te zijn met twee linkerhanden!
Mijn SR-14 is een zware versterker en daar zoek ik dus een sub bij.
Mijn boxen voor zijn de Etude Pallas.
Technische beschrijving:
Systeem: afgestemde poortbelasting, drie-weg design, in puntbron opstelling
Aantal units: 4
Filter: asymmetrisch eerde orde filter
Minimaal aanbevolen vermogen: 25 Watt muziek
Maximaal onvervormd kortstondig
vermogen: 800 Watt
Rendement: 90 dB
Impedantie: 8 - 4 ohm
Afmeting: 35 x 37 x 135 cm
Gewicht: 80 kg

De bassen hebben een doorsnede van 19 cm.
De reden waarom ik voor rel zou kiezen is omdat ik geen verstand heb van sub's.
En zo'n bekende naam als Rel moet toch wel weer snel weg zijn als ik hem bij tegenvalende resultaten weer in de verkoop doe.
Natuurlijk is het altijd beter gelijk de juiste sub aan te schaffen. Ik zal dan ook op zoek moeten naar een testexemplaar, maar waar haal je zo iets?
Daarom denk ik voorlopig aan een REL Storm III. Maar ik laat me graag door jullie van advies dienen.


Maurice

Wat is voor jou belangrijker Joep: Muziek of Films?

Een sub is namelijk bijna altijd beter geschikt voor het ??n of de ander.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Muziek is belangrijker daar er mijn echte liefde naar uitgaat.
Maar ik kan ook echt genieten van een mooie film, waarbij de muziek dan ook weer echt belangrijk is.

Maurice

Citaat van: joep op augustus 23, 2007, 12:58:06
Muziek is belangrijker daar er mijn echte liefde naar uitgaat.
Maar ik kan ook echt genieten van een mooie film, waarbij de muziek dan ook weer echt belangrijk is.
Dan zou ik in de richting van MJ-Acoustics of Rel ST serie gaan kijken. Deze zijn iets meer op het muzikale afgestemd, wat niet wegneemt dat ze het ook goed doen met films.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Ik ben het wel met maurice eens

Mj en rel maken zeer muziekale subwoofers!!

Verder zal de storm III zeker zijn werk goed doen !

En aangezien je fronts al geen kleine jongens zijn zal de storm III zeker goed kunnen presteren

De uiteindelijke vraag is altijd voorjezelf is dit wat ik wil en daar kom je alleen maar achter door een x te experimenteren


Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: Maurice op augustus 23, 2007, 12:40:47
Wat is voor jou belangrijker Joep: Muziek of Films?

Een sub is namelijk bijna altijd beter geschikt voor het ??n of de ander.
heeft puur te maken met afstemming,met andere woorden een optimaal berekende behuizing met een goede versterker mag het niet uitmaken of je hem voor HT of wat voor een doeleinden ook gebruikt.
Meestal is het wel zo dat de gebruikte ls units in een veelste krappe inhoud spelen (WAF) en doormiddel van electronische correctie de freqcurve wat recht probeert te krijgen,de Q serie van REL zou ik dan ook mijden als de ziekte en eerder een ST serie nemen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

audiof. zonder budget

#14
Ik ben nu eenmaal een anders denker en durf het bijna niet te zeggen, maar als je een sub zoekt moet je eens gaan luisteren naar de Klipsch KSW-10.Vooropgesteld, als je iets zoekt om de ramen uit de sponningen te laten trillen, valt deze af maar als je een prettige invulling voor het laag zoekt, dan is dit misschien een alternatief dat je kunt overwegen.

Dit subje is actief, lijkt weinig vermogen ( dynamisch nog altijd 4x de rms waarde) en klinkt gewoon netjes, nergens rommelig en keruig sub-laag. En voor het zeeeeer bescheiden prijsje van 199 euro ( als je goed zoekt) nieuw, hoef je het zeker niet te laten.

Kijk maar eens naar de reviews van dit apparaat voordat je denkt dat dit zeker niets kan zijn voor dit geld!!
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df