PM Pearl Lite inruilen voor PM15S2 LE

Gestart door Actionhost, mei 04, 2013, 11:25:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

#30
Citaat van: Whisper.nl op mei 04, 2013, 21:50:00
ik vind dat er wel verschil is.

Nou nog heel even dan.......voor ik de Pearl Lite had versterkte ik de boel een paar dagen nog met mijn 13 jaar oude Sony DB930 Receiver (moest nog paar dagen wachten op de amp en had de rest al). Tsja, het zal dan wel in mijn hoofd gezeten hebben, maar ik hoorde ook verschil toen ik de Pearl had aangesloten (durf het bijna niet meer te zeggen  :oops:)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

QuattroNL

Als iemand met kan vertellen hoe je zoiets als klankleur of emotie (of hoe je het ook noemt) met een apparaat kan meten dan hoor ik dat graag.
Ik betwijfel of dat kan. Zo niet dan kan er dus geen wetenschappelijk bewijs gegeven worden.

Ik zei ook niet dat ik tussen alle versterkers verschil zou horen (zou wat zijn zeg).

Maargoed, dit is wederom het bekende welles-nietes spelletje.
Ik hoef ook geen mensen te overtuigen, wilde gewoon mijn mening geven (de bedoeling van een forum meen ik).
Ben je het niet met mijn mening eens, prima, even goede vrienden. Neem en biertje en enjoy the music. I will.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op mei 04, 2013, 13:34:25
ik denk niks maar als je het ervoor over hebt en kan betalen : DOEN
:yes:!!! Geld moet rollen... Zeker nu.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: Paul op mei 04, 2013, 21:29:12
Doet me gelijk ergens anders aan denken. clown1

Lekker hoor de popcorn.  :-D :-P


Ja dat valt aardig op sinds je M kent.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 04, 2013, 23:58:53
Als iemand met kan vertellen hoe je zoiets als klankleur of emotie (of hoe je het ook noemt) met een apparaat kan meten dan hoor ik dat graag.
Ik betwijfel of dat kan. Zo niet dan kan er dus geen wetenschappelijk bewijs gegeven worden.



kan ook niet dus autosuggestie no less no more
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 04, 2013, 21:50:00
Excuus ik ben niet on topic. Tuurlijk John er zijn medestanders en mensen die het daar niet mee eens zijn.
Maar om dit nu iedere keer weer 20 pagina's te gaan ophalen en te herhalen of het nu wel of niet zo is.

Jij hebt gelijk ik heb gelijk. Jij vind dat er geen verschil is sommige andere ook, ik vind dat er wel verschil is.

Laten we dan mekaar in waarde laten en genieten van de muziek en emotie in de muziek.

Groet Whisper

je kan het ook omkeren als iemand zegt als je dat niet hoort ben je doof, nou dan kom ik met feiten maar nooit antwoord terug ja dan krijg je 20 pagina's


en mensen zeggen dan ik hoor duidelijk verschil nou prima toch maar die mensen gaan zich dan niet afvragen hoe kan dat of was er iets mis met de vorige


en als men met uitleg komt zijn het die vage gordijnen en meer zwart en lucht etc. etc.


vind het prima en erg leuk als mensen enthousiast zijn maar ga het niet als waarheid verkondigen en dat doen er een paar wel hier, terwijl ik in herhaling val nog nooit iemand voor een blind test geslaagd is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Nog een keertje dan John als afsluiting.

Citeervind het prima en erg leuk als mensen enthousiast zijn maar ga het niet als waarheid verkondigen en dat doen er een paar wel hier, terwijl ik in herhaling val nog nooit iemand voor een blind test geslaagd is

Het is dus zijn of haar waarheid en niet die van jou.

Ik pak een bak koffie en ga van mijn set genieten.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 11:25:41
Ik kan mijn PM Pearl Lite inruilen voor een nieuwe PM15s2 LE met bijbetaling van 900 euro.

Het aanbod is best aanlokkelijk, te meer omdat ik voor mijn Lite ook niet de hoofdprijs betaald heb. Ik heb al een SA LE en dit maakt mijn set natuurlijk helemaal af.

Mijn vraag aan jullie is: Is de LE een (veel) betere versterker dan de Lite? Wie heeft ervaring met beide versterkers?

... ff weer on topic;

Wat verwacht je van de 15 LE t.o.v. de Pearl Lite?
Is het voorts niet voordeliger om de Pearl Lite zelf te verkopen en vervolgens zonder inruil voor een scherpe prijs een 15 LE te kopen :wink:

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 05, 2013, 10:29:31
Nog een keertje dan John als afsluiting.

Het is dus zijn of haar waarheid en niet die van jou.

Ik pak een bak koffie en ga van mijn set genieten.

Groet Whisper

ik heb al koffie  :lol: maar laten de "believers" het dan ook niet als "de" waarheid verkondigen zo nu weer een Senseootje





ps: stel dat er een goedkoop ding komt van YoKo wat net wat beter is voor jouw als de 305 (gaat niet weet ik ook want Accu rulezzzz) dan hou jij je wappers  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: xander32 op mei 05, 2013, 10:30:44
... ff weer on topic;

Wat verwacht je van de 15 LE t.o.v. de Pearl Lite?
Is het voorts niet voordeliger om de Pearl Lite zelf te verkopen en vervolgens zonder inruil voor een scherpe prijs een 15 LE te kopen :wink:

Yes....ook een optie. Zoals ik al zei iets terug in dit topic:

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 22:32:28
Wellicht wacht ik op een mooie tweedehands op MP ( a la de SA LE voor 800 euro) en de lite met weinig verlies de deur uit. Als het toch alleen visueel is dan ga ik er geen 900 euro voor uitgeven  :wink:

(maar ga zeker een keer luisteren)

Tsja en ik verwacht een 'mooier' geluid (naast dat mijn set visueel een stuk mooier wordt), maar kennelijk staat dat helemaal niet vast als ik dit topic zo doorlees  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Paul

Citaat van: SB_Marantz op mei 05, 2013, 00:17:46

Ja dat valt aardig op sinds je M kent.  clown1
Alles beter dan de eenzame fietser.   :-D  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

kuruki


't is een beetje pretentieus hierop te reageren, de manier van muziek beluisteren is voor iedere mens anders,
Zonder PM Pearl Lite gehoord te hebben kan ik niet geloven dat het een slecht toestel is, dat kan ik echt
niet geloven, dus als de meerwaarde van de PM15S LE voor jou de moeite is, dan heb je geen bevestiging nodig, men spreekt hier over apparatuur die beide hoogwaardig is.

JohnWx

Citaat van: kuruki op mei 05, 2013, 12:29:45
't is een beetje pretentieus hierop te reageren, de manier van muziek beluisteren is voor iedere mens anders,
Zonder PM Pearl Lite gehoord te hebben kan ik niet geloven dat het een slecht toestel is, dat kan ik echt
niet geloven, dus als de meerwaarde van de PM15S LE voor jou de moeite is, dan heb je geen bevestiging nodig, men spreekt hier over apparatuur die beide hoogwaardig is.

das mooi verwoord
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: kuruki op mei 05, 2013, 12:29:45
Zonder PM Pearl Lite gehoord te hebben kan ik niet geloven dat het een slecht toestel is, dat kan ik echt
niet geloven

Ook nooit gezegd.....ik vind de Lite een fijne versterker, prima geluid (zeker voor de 650 euro met bon/2 jaar garantie die ik er voor heb betaald). Maar ja, ik ben altijd op zoek naar beter/mooier.

Maar dat blijft inderdaad mijn eigen afweging. Ik wacht nog even tot ik een beter aanbod voorbij zie komen (een gebruikte).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 05, 2013, 12:54:41
Ook nooit gezegd.....ik vind de Lite een fijne versterker, prima geluid (zeker voor de 650 euro met bon/2 jaar garantie die ik er voor heb betaald). Maar ja, ik ben altijd op zoek naar beter/mooier.

Maar dat blijft inderdaad mijn eigen afweging. Ik wacht nog even tot ik een beter aanbod voorbij zie komen (een gebruikte).

maar toch is er een soort drang naar meer hoger "beter" dat is volgens mij een soort innerlijke drang  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.