PM Pearl Lite inruilen voor PM15S2 LE

Gestart door Actionhost, mei 04, 2013, 11:25:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Actionhost

Ik kan mijn PM Pearl Lite inruilen voor een nieuwe PM15s2 LE met bijbetaling van 900 euro.

Het aanbod is best aanlokkelijk, te meer omdat ik voor mijn Lite ook niet de hoofdprijs betaald heb. Ik heb al een SA LE en dit maakt mijn set natuurlijk helemaal af.

Mijn vraag aan jullie is: Is de LE een (veel) betere versterker dan de Lite? Wie heeft ervaring met beide versterkers?



PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

RoGEK

Ik had de keuze kwa prijs tussen een ki lite en een pm15s1

Ben dus voor de pm15 gegaan....

Echt een stap hoger volgens mij.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Je zal er niet van achter over slaan  :wink:

Maar het is dan wel een mooie combi

Wat zal de Lite minder doen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 04, 2013, 13:07:50
Wat zal de Lite minder doen ?

Dat is dus mijn vraag aan jullie :-).

Qua uiterlijk zeker veel mooier ja.

Geloof dat deze dealer beide heeft staan, dus luisteren kan geen kwaad...
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 13:16:27
Dat is dus mijn vraag aan jullie :-).

Qua uiterlijk zeker veel mooier ja.

Geloof dat deze dealer beide heeft staan, dus luisteren kan geen kwaad...

ik denk niks maar als je het ervoor over hebt en kan betalen : DOEN
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Ik denk zelf dat het verschil best groot kan zijn. Onlangs hebben we dat ook met CD-spelers vast kunnen stellen in tegenstelling tot wat veel mensen denken en roepen. Maar dat hangt in grote mate van je akoestiek thuis af. Pas als je dat redelijk tot goed voor elkaar hebt zul je de verschillen beter gaan waarnemen.

Daarnaast is zo'n PM15-S2 LE natuurlijk een plaatje en gebouwd als een tank.
Bij het Duitse blad Stereo vinden ze de "gewone" 15 S2 al een zeer muzikale versterker.

http://www.stereo.de/index.php?id=622

Mij bevalt hij in ieder geval prima en ik zeg dus doen!

JohnWx

Citaat van: drees62 op mei 04, 2013, 13:45:18
Ik denk zelf dat het verschil best groot kan zijn. Onlangs hebben we dat ook met CD-spelers vast kunnen stellen in tegenstelling tot wat veel mensen denken en roepen. Maar dat hangt in grote mate van je akoestiek thuis af. Pas als je dat redelijk tot goed voor elkaar hebt zul je de verschillen beter gaan waarnemen.

Daarnaast is zo'n PM15-S2 LE natuurlijk een plaatje en gebouwd als een tank.
Bij het Duitse blad Stereo vinden ze de "gewone" 15 S2 al een zeer muzikale versterker.

http://www.stereo.de/index.php?id=622

Mij bevalt hij in ieder geval prima en ik zeg dus doen!

Wat is er dan groot wat moet ik me daarbij voorstellen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 04, 2013, 13:34:25
ik denk niks


Jij denkt dus dat er geen enkel verschil is te horen tussen de PM15 LE en de Pearl Lite? De upgrade zou dus louter een visuele zijn?

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 15:57:07
Jij denkt dus dat er geen enkel verschil is te horen tussen de PM15 LE en de Pearl Lite? De upgrade zou dus louter een visuele zijn?

wat zal hij in een woonkamer nou meer of beter versterken, als je verschil zou horen is een van beide niet goed ontworpen hij versterkt alleen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: Actionhost op mei 04, 2013, 15:57:07
Jij denkt dus dat er geen enkel verschil is te horen tussen de PM15 LE en de Pearl Lite? De upgrade zou dus louter een visuele zijn?

Maar je moet op je eigen oren vertrouwen, niet op die van John...

Ik verwacht dat er wel degelijk verschillen zijn te horen. Ik heb ze beide niet gehoord en kan het ook niet onderbouwen, maar ik verwacht het gewoon.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op mei 04, 2013, 19:13:36
Maar je moet op je eigen oren vertrouwen, niet op die van John...

Ik verwacht dat er wel degelijk verschillen zijn te horen. Ik heb ze beide niet gehoord en kan het ook niet onderbouwen, maar ik verwacht het gewoon.

dat heb je goed Niber over mij  :-D ik luister met me oren  :evil:  uuuhhh ogen


wat zal hij dan anders doen, is serieus Niber
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: John Wx op mei 04, 2013, 19:35:39
dat heb je goed Niber over mij  :-D ik luister met me oren  :evil:  uuuhhh ogen


wat zal hij dan anders doen, is serieus Niber
Elke versterker versterkt, alleen hebben ze allemaal hun eigen klankleur zodat ze ondeling net even anders zullen klinken.
En die verschillen kunnen soms best groot zijn (en soms ook niet).

Als jij echt ELKE versterker hetzelfde vindt klinken dan weet ik al waar het 'probleem' zit. :)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 04, 2013, 20:05:03
Elke versterker versterkt, alleen hebben ze allemaal hun eigen klankleur zodat ze ondeling net even anders zullen klinken.
En die verschillen kunnen soms best groot zijn (en soms ook niet).

Als jij echt ELKE versterker hetzelfde vindt klinken dan weet ik al waar het 'probleem' zit. :)

Een versterker moet zo natuur getrouw versterken anders is het geen hifi maar myfi en raak je totaal af van de basis van hifi ook primma maar heeft niks meer met origineel te maken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#13
Citaat van: QuattroNL op mei 04, 2013, 20:05:03
Elke versterker versterkt, alleen hebben ze allemaal hun eigen klankleur zodat ze ondeling net even anders zullen klinken.
En die verschillen kunnen soms best groot zijn (en soms ook niet).

Als jij echt ELKE versterker hetzelfde vindt klinken dan weet ik al waar het 'probleem' zit. :)

En als jij ELKE versterker anders vindt klinken weet ik ook waar het ''probleem'' zit.

Als we zo gaan beginnen weet ik er ook nog wel een paar.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Whisper.nl

Citaat van: SB_Marantz op mei 04, 2013, 21:02:24
En als jij ELKE versterker anders vindt klinken weet ik ook waar het ''probleem'' zit.

Als we zo gaan beginnen weet ik er ook nog wel een paar.  :wink:

Lets Party, ik haal de popcorn en het bier vast. pompom

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet