PM 94

Gestart door Meine Veldman, februari 23, 2006, 06:28:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meine Veldman

Ik heb een PM 94 van plusminus 16 jaar oud. Heb hem al eens laten nakijken door een bedrijf in Elst. Vraag: is het zinvol deze versterker een verjongingskuur te laten ondergaan en zo ja wat moet er dan gebeuren en vooral wat kost zoiets en wat is een betrouwbaar bedrijf?

SB_Marantz

Citaat van: Meine VeldmanIk heb een PM 94 van plusminus 16 jaar oud. Heb hem al eens laten nakijken door een bedrijf in Elst. Vraag: is het zinvol deze versterker een verjongingskuur te laten ondergaan en zo ja wat moet er dan gebeuren en vooral wat kost zoiets en wat is een betrouwbaar bedrijf?


Het bedrijf wat je noemt zal ik me verder niet over uitlaten.
Het enige wat ik wil melden dat een potmeter vervangen 220 Euro kostte!
Verder heb ik wel eens de vraag gesteld wat een revisie zou kosten.
Ik kreeg als antwoord; ''mijnheer, dat kost vele duizenden guldens!''



Sinds die tijd ben ik in contact gekomen met een ingenieur op het gebied van de electronica en me de materie eigen gemaakt.

Een revisie door een bedrijf laten doen is niet te betalen!

Vaak doen ze het niet eens en reageren met; ''Is de moeite niet waard''

Om even op je PM-94 terug te komen; een check-up en eventueel een elco-revisie kan zinvol zijn aangezien bepaalde elco's,transistoren en weerstanden in de buurt van de heet wordende heat-sink meer te lijden hebben vanwege de klasse-A schakeling.

Op specifieke plaatsen kunnen ook de soldeer eilanden te lijden hebben gehad.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Mr Marantz,

Ik weet dat jij je revisies zelf altijd doet, maar zou je ook nog adressen weten die dit kunnen doen? En niet gelijk diegene die de jackpot vragen, maar wel goed zijn en dus een schappelijk prijs vragen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Citaat van: MauriceMr Marantz,

Ik weet dat jij je revisies zelf altijd doet, maar zou je ook nog adressen weten die dit kunnen doen? En niet gelijk diegene die de jackpot vragen, maar wel goed zijn en dus een schappelijk prijs vragen.


Laten we wel wezen over dit soort kwesties;

Bedrijven rekenen minimaal 60,- per uur excl btw.
Dan nog onderdelen.........

De medewerkers moeten natuurlijk ook betaald worden maar in de tijd van de houten Gulden was het toch een stukkie goedkoper.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: Mr Marantz
Citaat van: MauriceMr Marantz,

Ik weet dat jij je revisies zelf altijd doet, maar zou je ook nog adressen weten die dit kunnen doen? En niet gelijk diegene die de jackpot vragen, maar wel goed zijn en dus een schappelijk prijs vragen.


Laten we wel wezen over dit soort kwesties;

Bedrijven rekenen minimaal 60,- per uur excl btw.
Dan nog onderdelen.........

De medewerkers moeten natuurlijk ook betaald worden maar in de tijd van de houten Gulden was het toch een stukkie goedkoper.
Uiteraard, ik wil ook graag door mijn baas betaald worden voor mijn werk ;)
Maar als een bedrijf 220 euro vraagt om een potmeter te vervangen (wat volgens mij binnen een half uur kan) zal ie te duur zijn.
Maar weet jij wat goede service bedrijven?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

D.A.R.R.Y.L.

Hey Maurice,

Moet je niet vragen aan Mr. Marantz, aangezien hij zelf repareert en zeer vakkundig ook! Je vraagt aan een autogarage toch ook niet waar ze nog meer goedkoop auto's repareren.

D.A.R.R.Y.L.

Beste Meine,

Ben je eerste eigenaar? Misschien heeft vorige eigenaar de 94 al eens laten reviseren. Kun je anders eens een foto van de binnenkant maken en dan vooral de prints aan wwerszijden van de koellichamen? Ik heb zelf ook 3 pm-94's gehad, dus ik ken ze als mijn broekzak.

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L.Hey Maurice,

Moet je niet vragen aan Mr. Marantz, aangezien hij zelf repareert en zeer vakkundig ook! Je vraagt aan een autogarage toch ook niet waar ze nog meer goedkoop auto's repareren.
Dat weet jij, dat weet ik, maar hij biedt zichzelf nog niet aan ;)
Dus dit was zijn kans om zich te promoten!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Meine Veldman

Ik heb mijn Marantz pm 94 laten reviseren door een eenmansbedrijf in Eindhoven te vinden onder www.muzecentral.nl Ben er zeer tevreden over. Niet te duur en een goed resultaat. Wilde de website toevoegen aan dit Forum maar weet niet hoe dat te doen. Misschien kan iemand anders dit doen. Een aanrader dus!

Maurice

Citaat van: Meine Veldman op oktober 29, 2006, 04:58:19
Wilde de website toevoegen aan dit Forum maar weet niet hoe dat te doen. Misschien kan iemand anders dit doen. Een aanrader dus!
Dat doe je op dezelfde manier alsdat je een nieuw onderwerp aanmaakt!
Ik heb inmiddels al een link aangemaakt  notworthy
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

#10
Zal een aardige cent gekost hebben...........

Ik hoop niet voor je dat ze de ''Franse slag'' toegepast hebben.

Alle elco's vervangen inclusief de voeding elco's neem ik aan?
Alle solderingen gecontroleerd en opnieuw gedaan waar nodig?
Opnieuw afgeregeld; DC/Class A + AB = speciale methode gezien de quarter A schakeling !!

Uitgangssignaal op de scope bekeken en op vol vermogen getest?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Wat hebben ze precies gedaan en wat waren de kosten daarvan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Meine Veldman

Hij heeft diverse soldeerpunten hersteld, 2 elco's vervangen, voedings modificatie, duurtest. Totale kosten 140 euro, waarvan het uurloon de grootste hap vormt.  Wat hij precies gedaan heeft, weet ik niet, wel dat de versterker weer een stuk helderder klinkt, meer ruimte tussen de instrumenten, strakker en in zijn totaliteit meer rust. Kortom ik ben er zeer tevreden over. Ben weliswaar geen techneut dus is het een kwestie van vertrouwen.

geusbos

Hallo,

Ook mijn pm-94 is net een week stuk.  kwam een mooi blauw vlammetje uit toen ik de tv aanzette (versterker stond aan natuurlijk en zit op dezelfde groep als de tv, of puur toeval ((?)).  Ben dus op zoek naar een goede reparatiemogelijkheid.  Ben je echt goed mr. Marantz? Heb er wel wat voor over om hem weer aan de praat te krijgen.  En verder, nog opties iemand??

Heb de versterker ondertussen opengemaakt en de soldeerpunten op de printplaten zien er erg verrot uit.  Zien bruin en de bruine "soldeerpunten" dreigen elkaar te raken.  Weet niet of het kwaad kan maar ziet er niet best uit.
Zie de foto. Daar zit hem dus ook het probleem, bij QL04, in het midden van de foto.

Ben echter erg gesteld op mijn pm-94, dus graag wat tips.  Alvast bedankt

geusbos

#14
Die was ik dus vergeten.  Op deze foto zit het probleem linksonder op de foto, op die ander foto onder midden.

[wegens disk ruimte verwijderd]