1 sub voor stereo en ht

Gestart door natuursteen, januari 16, 2013, 19:27:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

natuursteen

Goede avond,

ik heb een vraag, is het mogelijk om 1 sub(sunfire hrs-10) te gebruiken voor surround(marantz sr6004) en stereo(music hall a70.2) tegelijk?
De sub krijgt dan bij surround dubbel signaal(via music hall) en via sub-uitgang van de 6004, is dit erg?

alleen aansluiten op de 6004 zou beter zijn, maar dan mis ik bij stereo weergave via music hall wat kracht.


SmauG

Als het goed is gebruik je je music hall als versterker voor de front speakers in surround.
klopt dit? Lees dan verder.  clown1

Door in je receiver het crossover zodanig in te stellen dat de subwoofer niet of heel minimaal signaal krijgt via hi-level en volle bak krijgt van het sub/lfe (low level) kanaal van je receiver is het geen enkel probleem.

Je sluit dan voor stereo je sun aan via de speaker terminals en voor het surround gebeuren via de sub-out tulp van je receiver.

Ik laat even in het midden of de amp in de sub de high level ingang negeert wanneer er signaal op de lowlevel ingang staat. Dit zal vast wel ergens in de manual staan.

natuursteen

ik heb ondertussen eindelijk een antwoord gehad van de hifiwinkel, inderdaad zo aansluiten is geen probleem.
Ik zou alleen kans hebben op een brom geluid, maar dit is niet het geval.
En het werkt prima zo, nog even de goede instelling vinden, en klaar. hello


Ik laat even in het midden of de amp in de sub de high level ingang negeert wanneer er signaal op de lowlevel ingang staat. Dit zal vast wel ergens in de manual staan.

dit staat niet overigens niet in de manuel.

Bedankt voor je reactie :wink:

Marvin


natuursteen


Marvin

Dan zou ik het ook niet weten, helaas.

Audiotic

Citaat van: natuursteen op januari 23, 2013, 20:02:28
ik heb ondertussen eindelijk een antwoord gehad van de hifiwinkel, inderdaad zo aansluiten is geen probleem.
Ik zou alleen kans hebben op een brom geluid, maar dit is niet het geval.
En het werkt prima zo, nog even de goede instelling vinden, en klaar. hello


Ik laat even in het midden of de amp in de sub de high level ingang negeert wanneer er signaal op de lowlevel ingang staat. Dit zal vast wel ergens in de manual staan.

dit staat niet overigens niet in de manuel.

Bedankt voor je reactie :wink:
Dat zou me hogelijk verbazen. Normaliter worden die gewoon opgeteld. Is zeker bij de REL's zo, en zou extra inteloigente electronica vergen zodat de sub ziet of hij 1 of 2 signalen krijgt. En waarvoor? Dus ik denk met bijna 100% zekerheid dat hij gewoonbbeide signalen tegelijk accepteert.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

natuursteen

Dat zou me hogelijk verbazen. Normaliter worden die gewoon opgeteld. Is zeker bij de REL's zo, en zou extra inteloigente electronica vergen zodat de sub ziet of hij 1 of 2 signalen krijgt. En waarvoor? Dus ik denk met bijna 100% zekerheid dat hij gewoonbbeide signalen tegelijk accepteert.


ok maar beide signalen accepteren is toch ook prima?
als ie maar niet kapot gaat, het klinkt immers mooi zo.