Dream Theater

Gestart door Paul, juli 21, 2007, 22:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

 pompom :-) :yes:
Belastingteruggave: dat betekent een deel daarvan omzetten in Dream Theater... Welke? Weet ik nog niet, even op de site van CD WOW! koekel~oeren.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 frusty
Citaat van: Cornelis1921 op september 24, 2011, 04:17:20
pompom :-) :yes:
Belastingteruggave: dat betekent een deel daarvan omzetten in Dream Theater... Welke? Weet ik nog niet, even op de site van CD WOW! koekel~oeren.
Budget is er doorheen... (zie... ...onlangs aangeschaft.) Doch misschien en dan wel zeker de volgende maand.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Van de week de nieuwste CD "A Dramatic Turn Of Events" van hun binnengehaald om te beoordelen of ik 'm ga kopen. Ik heb er verder eigenlijk niemand over gehoord maar is die opnamekwaliteit nou echt zo belabberd? Ook in die recensie van Prognet lees je daar niks over.
Het is plat, klinkt niet echt lekker als je het goed hard zet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Erg vreemd als je wel zo'n drumstel aan laat rukken. Dat wil je dan toch ook goed op de opname hebben?
Maar misschien ligt het aan mijn gedownloade exemplaar, al is dit van een zeer goed bekend staande uploader (Catweazel).

Maar het is wel errug lekkere muziek   :yes: :yes: :yes: pompom pompom pompom

still life

Citaat van: drees62 op oktober 01, 2011, 12:01:01
Van de week de nieuwste CD "A Dramatic Turn Of Events" van hun binnengehaald om te beoordelen of ik 'm ga kopen. Ik heb er verder eigenlijk niemand over gehoord maar is die opnamekwaliteit nou echt zo belabberd?

:no:

zoals steeds, weer een prima mix..
imho wel wat scherpe randjes bij de vocals (eigen aan labrie)
& de keys zitten soms op het randje => ruddess speelt eigenlijk gitaarlijnen

wat zou DT niet klinken met twin-guitars  HB & de keys enkel ter ondersteuning..  :angel:


CiteerOok in die recensie van Prognet lees je daar niks over.
Het is plat, klinkt niet echt lekker als je het goed hard zet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Erg vreemd als je wel zo'n drumstel aan laat rukken. Dat wil je dan toch ook goed op de opname hebben?

mangini's slagwerk klinkt outstanding , dit in tandem met myung's baslijnen..
wie anders beweert moet dringend aan betere gear..  :-D


CiteerMaar misschien ligt het aan mijn gedownloade exemplaar, al is dit van een zeer goed bekend staande uploader (Catweazel).

:yes: op 1 of andere manier klinkt de cd voor mij altijd beter, hetzelfde verhaal met die van opeth..


CiteerMaar het is wel errug lekkere muziek   :yes: :yes: :yes: pompom pompom pompom

:yes:

Sun
Come shine my way
Make healing waters bury all my fame
Wind carry me home
The fabric of reality is tearing apart
The piece of me that died
Will return to live again
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Totofan

Citaat van: drees62 op oktober 01, 2011, 12:01:01
Van de week de nieuwste CD "A Dramatic Turn Of Events" van hun binnengehaald om te beoordelen of ik 'm ga kopen. Ik heb er verder eigenlijk niemand over gehoord maar is die opnamekwaliteit nou echt zo belabberd? Ook in die recensie van Prognet lees je daar niks over.
Het is plat, klinkt niet echt lekker als je het goed hard zet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Erg vreemd als je wel zo'n drumstel aan laat rukken. Dat wil je dan toch ook goed op de opname hebben?
Maar misschien ligt het aan mijn gedownloade exemplaar, al is dit van een zeer goed bekend staande uploader (Catweazel).

Maar het is wel errug lekkere muziek   :yes: :yes: :yes: pompom pompom pompom

Voor zover ik naar de CD heb geluisterd is de opname prima, ten minste op mijn set :-o.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Citaat van: Totofan op oktober 01, 2011, 19:40:47
Citaat van: drees62 op oktober 01, 2011, 12:01:01
Van de week de nieuwste CD "A Dramatic Turn Of Events" van hun binnengehaald om te beoordelen of ik 'm ga kopen. Ik heb er verder eigenlijk niemand over gehoord maar is die opnamekwaliteit nou echt zo belabberd? Ook in die recensie van Prognet lees je daar niks over.
Het is plat, klinkt niet echt lekker als je het goed hard zet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Erg vreemd als je wel zo'n drumstel aan laat rukken. Dat wil je dan toch ook goed op de opname hebben?
Maar misschien ligt het aan mijn gedownloade exemplaar, al is dit van een zeer goed bekend staande uploader (Catweazel).

Maar het is wel errug lekkere muziek   :yes: :yes: :yes: pompom pompom pompom

Voor zover ik naar de CD heb geluisterd is de opname prima, ten minste op mijn set :-o.

Groet Marcel

Bij mij ook. Heb dan natuurlijk ook de orginele CD.. :-P
De produktie is gewoon ietjes minder vet. Zeker de drums. De vorige DT albums werden mede door Portnoy geproduceerd dan krijg je altijd een wat vettere drumsound. Kijk maar naar  Toto.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Ik vind de nieuwe album wel wat clean klinken ,het doet mij sterk denken aan de albums t/m Scenes of a memory  :yes: ,and ik fucking like that !
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op oktober 02, 2011, 01:38:35
Ik vind de nieuwe album wel wat clean klinken ,het doet mij sterk denken aan de albums t/m Scenes of a memory  :yes: ,and ik vogeltjesdansing like that !
Dit is ook mijn beleving, maar zoals wim het zegt, de drums zijn minder vet opgenomen. Is wel een erg lekkere cd  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

drees62

Citaat van: drees62 op oktober 01, 2011, 12:01:01
Van de week de nieuwste CD "A Dramatic Turn Of Events" van hun binnengehaald om te beoordelen of ik 'm ga kopen. Ik heb er verder eigenlijk niemand over gehoord maar is die opnamekwaliteit nou echt zo belabberd? Ook in die recensie van Prognet lees je daar niks over.
Het is plat, klinkt niet echt lekker als je het goed hard zet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Erg vreemd als je wel zo'n drumstel aan laat rukken. Dat wil je dan toch ook goed op de opname hebben?
Maar misschien ligt het aan mijn gedownloade exemplaar, al is dit van een zeer goed bekend staande uploader (Catweazel).

Maar het is wel errug lekkere muziek   :yes: :yes: :yes: pompom pompom pompom

Inmiddels het origineel (met bonus DVD) binnen en snel even geluisterd naar de 1e 2 nummers. Nou dit klinkt een stuk beter, het geluid komt nu weer lekker los van de speakers.
Zou mijn set inmiddels het verschil tussen gebrande en originelen genadeloos bloot leggen?? :angel:

still life

Drum-cam footage of Mike Mangini of progressive metal giants DREAM THEATER playing his drum solo
on October 11 at the Mayo Performing Arts Center in Morristown, New Jersey

http://www.youtube.com/watch?v=d2jDwBLbkhE&feature=player_embedded
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#73
 :-) :-) :-) :-) :-)
Ga straks bij CD WOW! "Octavarium" kopen. Damn, wat goed! Ken hem uit een 'vorig leven'...Toendertijd gekocht voor €9,99 bij de Mediamarkt in Rotterdam en...en een poos later, in een opwelling, weer verkocht aan een kennis. Gelukkig aan, wat later bleek, een echte liefhebber van D.T. te zijn geworden. Vanwege een fobie kocht ik voor hem een deel van D.T.-collectie bij Plato en Velvet Music in Leiden, wat hij zeer op prijs stelde. Nu ben ik zelf weer aan de beurt...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: Marco op oktober 16, 2011, 02:24:09
damn! wat mooi  HB

Zeg ik iets geks als ik zeg dat ik de solo's van Portnoy spannender vond?..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES