Dream Theater

Gestart door Paul, juli 21, 2007, 22:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: JackieBrown op november 22, 2010, 16:55:50
Dream Theater, Riverside zijn cool  HB Liefhebebrs van deze band zullen ook genieten van Lunatic soul, the durutti column en RPWL  HB hello HB HB  Give it a try
DT, Riverside en Lunatic Soul heb ik  HB

Maar luister ook eens naar Kingcrow, Day Six, of wat extremer: The Liquid Tension Project (met drie DT leden)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

martijn85

Ik vind vooral de score dvd / cd's heerlijk. Vooral de zang is beter als op de meeste albums en het geluid is een stuk smeuiger als de meeste (vooral oudere) kurkdroge studio albums.

Ook leuk is bijvoorbeeld van Treshold het album Dead Reconing. Niet zo progressief als DT maar wel met een enorm veel drive en energie die je het hele album moeiteloos op het puntje van je stoel houdt.

Citaat van: Maurice op december 21, 2010, 20:30:39
Maar luister ook eens naar Kingcrow, Day Six, of wat extremer: The Liquid Tension Project (met drie DT leden)
LTE heb ik ook een cd van, mij zijn sommige nummers net te. Naar mijn smaak soms iets te veel techniek en iets te weinig muziek. Het solo album Suspended Animation van John Petrucci kan ik dan wel weer heel erg waarderen.

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

#33
 :-) :-) :-) :-) :-) Afgelopen zondagmiddag bij Plato in Leiden, vanuit de 2e handsbak, voor €5,00 een in een behoorlijke staat verkerend exemplaar van 'Awake' gekocht. Mijn vierde D.T. album. Ik heb er meer in mijn bezit gehad, maar...die vreemde gedachten hè... Daar heb ik nu geen last meer van. Kan nu ook meer van muziek genieten naarmate ik ouder ben, alleen gehoorklachten gooien nu vaak behoorlijk roet in het eten. Ach: 'so win some and so you lose some'.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :evil: :yes: Vandaag van bol.com binnengekomen:
- 'When Dream and Day Unite',
- 'Images and Words'.
Direct allebei beluisterd: het debuut(?)album op Mechanic is nog van prille kwaliteit. 'Images and Words' klinkt alweer een stuk volwassener. Desalniettemin twee fijne aanwinsten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#36
 pompom pompom pompom
De internetwinkel 'CD Wow!' verkoopt Dream Theater CD's vanaf €4,99 (incl. P&P maar excl. een transportverzekering van €0,74). Dus dan kan het tempo van aankopen een beetje opgevoerd worden.
Ze hebben echter niet alle titels in huis.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Cornelis1921 op september 06, 2011, 05:55:30
pompom pompom pompom
De internetwinkel 'CD Wow!' verkoopt Dream Theater CD's vanaf €4,99

check ook eens play.com

hele pak DT van 4.99 à 6.49  :wink:

& free shipping, je moet wel een CC hebben..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

 notworthy
Citaat van: still life op september 06, 2011, 15:27:57
Citaat van: Cornelis1921 op september 06, 2011, 05:55:30
pompom pompom pompom
De internetwinkel 'CD Wow!' verkoopt Dream Theater CD's vanaf €4,99

check ook eens play.com

hele pak DT van 4.99 à 6.49  :wink:

& free shipping, je moet wel een CC hebben..
Ik heb een CC. En nog wel bedankt, Still Life! Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#39
DT ... geeft mij een wat dubbel gevoel. Ik hoor dat het allemaal reuze knap in elkaar zit (muzikaal) en ik hoor de virtuositeit van de muzikanten (echte top muzikanten). Echter is het te strak voor mijn smaak, te clean, te netjes, geen enkel rafeltje ... Rock-muziek dient voor mij te leven, een randje te hebben, een rafeltje wil het mij aanspreken ...

En toch zet ik af en toe ook zelf een dvd van DT op, al heb ik daar steevast na een nummer of 3 weer genoeg van.


Sander.

Cornelis1921

 byebye
Citaat van: xander32 op september 06, 2011, 18:42:45
DT ... geeft mij een wat dubbel gevoel. Ik hoor dat het allemaal reuze knap in elkaar zit (muzikaal) en ik hoor de virtuositeit van de muzikanten (echte top muzikanten). Echter is het te strak voor mijn smaak, te clean, te netjes, geen enkel rafeltje ... Rock-muziek dient voor mij te leven, een randje te hebben, een rafeltje wil het mij aanspreken ...

En toch zet ik af en toe ook zelf een dvd van DT op, al heb ik daar steevast na een nummer of 3 weer genoeg van.


Sander.
Je hebt helemaal gelijk Sander. De reden waarom jij D.T. zo onaantrekkelijk vindt is één van de redenen waarom ik D.T. juist zo aantrekkelijk vind. Hoewel ik het ruige en het vuige ook niet schuw. Ben van meerdere rock-markten thuis.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

reminds me:

tijd geleden daar de nieuwe in pre-order gezet aan 9.99

Due for release on 12 September 2011


bij DT heb ik van tijd enkel moeite met labrie, die al eens over ze nek gaat..
of als de keys de bovenhand nemen

CiteerEchter is het te strak voor mijn smaak, te clean, te netjes, geen enkel rafeltje

doorgaans zijn het idd goeie opnames/mixen, strak gespeeld door prog muzikanten
die kunnen moeilijk leven met foutjes op hun cd's..  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Maurice

Citaat van: still life op september 07, 2011, 15:34:02
reminds me:

tijd geleden daar de nieuwe in pre-order gezet aan 9.99

Due for release on 12 September 2011


bij DT heb ik van tijd enkel moeite met labrie, die al eens over ze nek gaat..
of als de keys de bovenhand nemen

CiteerEchter is het te strak voor mijn smaak, te clean, te netjes, geen enkel rafeltje

doorgaans zijn het idd goeie opnames/mixen, strak gespeeld door prog muzikanten
die kunnen moeilijk leven met foutjes op hun cd's..  :wink:


Online al te vinden!
Ga hem zo aanzetten, kijken of ik ook de cd ga kopen ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

still life

 8-)

CiteerOnline al te vinden!

:yes:

gezien de zilverling toch al op komst is, ook maar ff geleend..  :angel:
heb ik em alvast in mp3-format voor de in-ears, on the job.. 
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300