Is dit de high-end sound ?

Gestart door AkTeVox, mei 01, 2010, 20:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scanspeakman

Citaat van: Marco op mei 02, 2010, 21:23:43
Alsof een gesloten systeem de referentie is  :? ......duh

Ik geloof niet dat ik dat hierboven heb geschreven. Maar een BR oplossing is niets meer en niets minder dan een oplossing uit "armoede" omdat je anders een veel groter conusoppervlak nodig hebt voor een goede laagweergave (met een daarbij exponentieel aflopende woman accaptance factor). Omdat 95% van de luidsprekers een BR configuratie gebruiken, is dat wat in ons hoofd de "referentie" is. Wat betreft conus-oppervlak in relatie tot basweergave is het net zoals wat amerikanen zeggen over motoren: "there's no subsitute for cubic inches" maar dan in dit geval "square inches".

Maar goed....dit blijft een zeer persoonlijke ervaring.

Scanspeakman

Mexicaanse Hond

Een grotere conus geeft misschien meer laag, maar wordt ook traag. Probeer maar eens te slappen op een 15 of 18 inch luidspreker  :no: Dat kun je beter op een 2 x 10 inch doen.  :yes:
15 of 18 inch kan wel meer druk opbouwen, dat dan weer wel... HB

Marvin

Tegen de tijd dat snelheid belangrijk wordt heeft een middentoner of een tweeter het al van de woofer overgenomen, dus verklaar traag eens?

Marvin

#33
Citaat van: Marco op mei 02, 2010, 21:23:43
Alsof een gesloten systeem de referentie is  :? ......duh

Sorry hoor maar die opmerking is wellicht gebaseerd op een paar slechte ervaringen met een br systeem of een geheel andere smaak ,dat doet mij wel denken aan opmerking van "liever geen laag dan een matig laag "  :roll:

x2, zelfs als ik het nu even rustig terug lees is dat presies wat je zegt....  

(ging niet helemaal goed met citeren).

Marvin

Die 'oplossing uit armoede' geeft wel aan dat je nog heel wat (BR)speakers moet beluisteren. frusty

Marvin

95% BR speakers?

Het wordt toch tijd om eens wat verder te kijken dan de Media Markt hoor.....  :wink:

Mexicaanse Hond

#36
Citaat van: marvin op mei 03, 2010, 10:02:22
Tegen de tijd dat snelheid belangrijk wordt heeft een middentoner of een tweeter het al van de woofer overgenomen, dus verklaar traag eens?


Ja, hoe verklaar je een trage bas? Misschien zegt de term wollig je meer? Niet strak in ieder geval. Het scheelt in ieder geval een stuk of ik speel over een 15 inch Ampeg of een 4 x 10 inch Eden.

Ik vind een goed gedempte basreflex of nog liever een transmissielijn nog altijd te verkiezen boven een gesloten systeem. Je krijgt dan toch een wat soepelere bas zonder dat opgesloten gevoel van een drukkamer. Maar is misschien wel heel persoonlijk... :wink:

AkTeVox

#37
Deze ochtend al vroeg in touw met het testen van opstellingen , kabels en een paar speakers. god zij dank is de lieve vrouw niet thuis anders kreeg ze het aan haar hart.  violent1





Merkte bij het gebruik van andere speakerkabels weinig of geen verschil idem met de interlinks , de kleine Shogun's MKV vielen snel uit de boot door te weinig transparant en een rommelige bass (enkele BR), het hoog was schril.
Bij de Shogun MKVI was de bass stukken aangenamer (dubbele BR en 2 x woofer) , het hoog was iets beter mede de bandtweeter.



Nu de Montan's aan de beurt , hoog en midden subliem maar waar blijft die verdraaide k*t bass , zelfs bij het iets verder opendraaien (1/3 volumeknop)van de PM16 weing verschil het was bijna op het randje van vervorming :?  Krijg sterk het vermoeden dat de PM16 te weinig ballen heeft om de dikke Montan's met transmissie line te vullen.




Zo klinkt de set het meest aangenaam maar dat wordt vanavond naar de vrederechter stappen. :-o


Speakertje sjouwen , chiroprakter is reeds op de hoogte.


Niet alleen voor de Marantz te zwaar. :?


Ik doe nog even verder en hou jullie op de hoogte , dank alvast aan ieder voor de vele tips!!!

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa


JohnWx

PM 16 moet hem trekken

Bij POL Audio heeft zelfs de REUS staan ter knallen (TITAN)




Trek jij het nog wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

Citaat van: jwx op mei 03, 2010, 13:17:03
PM 16 moet hem trekken

Bij POL Audio heeft zelfs de REUS staan ter knallen (TITAN)




Trek jij het nog wel

Hemelsbreed verschil tussen een auditorium en een woonkamer waar geleefd wordt!  :wink:
Bij POL audio zal ook niet gekeken worden op eurootje meer voor een kabel , De 16 is veel te zwak om een Titan goed te laten knallen , daar moet een McIntosh of een Krell op.

xander32

#43
Citaat van: AkTeVox op mei 03, 2010, 13:25:50
Hemelsbreed verschil tussen een auditorium en een woonkamer waar geleefd wordt!  :wink:
Bij POL audio zal ook niet gekeken worden op eurootje meer voor een kabel , De 16 is veel te zwak om een Titan goed te laten knallen , daar moet een McIntosh of een Krell op.
Wel grappig om te zien: vrouw-lief van huis en dan in het geniep van alles uitproberen :lol:. Op deze wijze heb ik ook langzaam maar zeker mijn fronts steeds een stukje verder de kamer ingeschoven :-D.

Als ik lees dat de bass gaat vervormen met de versterker voor een derde open denk ik ook: te zwak, onvoldoende controle. Indien de sound v.d. PM16 jou voor de rest wel bevalt zou je op zoek kunnen gaan naar een potente eindversterker.


Sander.

alligator

Respect voor al dit werk... zit er imposant uit.

Echter de eerste foto bracht mij gelijk op de volgende vraag, wat/ waar het je de audiokabel gelaten die om de deur heen moet aan de rechterkant?
Marantz - PM15S1 / SA15S1 / ST6003 champagne
Weber & Maurer - AC-01 / LS-03
Bowers & Wilkins - CM5 gloss black