Is dit de high-end sound ?

Gestart door AkTeVox, mei 01, 2010, 20:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd Moon

ik zou toch ook proberen de speakers iets meer van de muur te plaatsen en meer lucht te geven. probeer al eens met 30cm en schuif eens op met 5 cm per keer naar voor of naar achter. Kost je niets... en zelf eens opschuiven van voor naar achter (je luisterplaats).

En eens gewone koperkabel proberen ipv Zilver.

Ik heb bv het zelfde gedaan bij mijn set, maar omgekeerd. Marantz pm14ki en B&W 704, hier zilver kabel tussen gestoken om toch dat wollige tegen te gaan zonder kil te worden. En met succes...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Ronin

Citaat van: AkTeVox op mei 01, 2010, 21:32:47
Een gat in het luisterbeeld is er niet , ga maandag a.s. eens een andere opstelling proberen alsmede de kabels vervangen . Met "meer lucht" bedoel je de speakers dichter bij elkaar opstellen (ong. 3m)?  

proberen proberen proberen...
is mijn advies  :mrgreen:

En 1 ding tegelijk veranderen! anders weet je nooit (zeker) wat nou de oorzaak tot succes was...
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

Mexicaanse Hond

Citaat van: Shepherd Moon op mei 02, 2010, 02:10:11

Ik heb bv het zelfde gedaan bij mijn set, maar omgekeerd. Marantz pm14ki en B&W 704, hier zilver kabel tussen gestoken om toch dat wollige tegen te gaan zonder kil te worden. En met succes...


Zou ik ook eens moeten doen, zullen we ruilen AkteVox? Een echte win-winsituatie...  :angel:

ll0ll

Waarom nodig je fritz de with niet uit?  8-)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond


xander32

#20
Zonder alle voorgaande reply`s door te spitten, wat valt mij op:
* 4,5 meter tussen beide speakers
* 4,5 meter vanaf luisterplek naar speakers (i.c.m. bovenstaande de perfecte luister-driehoek maar m.i. een erg grote)
* behoorlijke ruimte 45m2 waarin speakers in het midden staan opgesteld
* een hoog tv/audio-meubel er tussen
* speakers dicht tegen achterwand
* harde materialen (muren/vloer/plafond)
* verzilverde ls. kabels

Ik heb hier boven bewust niets betreft de hardware gezet (m.u.v. de ls.kabels) daar jij m.i. veel zou kunnen verbeteren door eens kritisch de kamerindeling(lees: opstelling/plaatsing van de set) te bekijken :yes:. Enne: `t kost je geen cent :wink:. Daarnaast geven ver-zilverde kabels een boost aan het hoog.


Sander.

kdt

Ik had "dezelfde problemen", (te) weining bas in de weergave (ik speel met Magnepans, die hebben sowieso een lager basfundament als conusluidsprekers). Mijn PM 17 mk2  heb ik een maand geleden aangesloten op een Furutech powercable, waarvan de specificaties melden dat de laagweergave toeneemt. Ik weet dat er, ook op dit forum, mensen zijn die de invloed  van (stroom)kabels niet serieus nemen maar ik heb nu een geweldige weergave van ook de lage tonen, zonder boemerig te worden. Dus mijn advies zou zijn: probeer het eens, je kunt meestal wel kabels lenen van je lokale dealer. (Anders contact opnemen met Peacock audio).
 
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

TurboMarco

Eigenlijk blijft het altijd behelpen met passieve luidspreker systemen , en dan met name behelpen met de laag weergave .....het is of te weinig of teveel,en het kan zelfs rommelig worden ,dit doordat vrijwel alle luidspreker systemen ontworpen zijn voor een bepaalde ruimte waarin zij spelen,met de koop van luidsprekers word daar mijn inziens niet nauwkeurig genoeg naar gekeken .
Het mooiste is dan wel een actief luidspreker systeem ,die kan je namelijk zo instellen dat plaatsing vereenvoudigd word en dat er snel het gewenste laag weergave bereikt word,dat was ook de constatering van de topic starter .
Ik vind dan dat maatregelen zoals andere bekabeling,stekkerdozen, en een andere versterker overbodig is.

Mijn advies aan de topic starter luid dan ook : gebruik een actieve subwoofer  :yes:

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Citaat van: Marco op mei 02, 2010, 12:09:47
Eigenlijk blijft het altijd behelpen met passieve luidspreker systemen , en dan met name behelpen met de laag weergave .....het is of te weinig of teveel,en het kan zelfs rommelig worden ,dit doordat vrijwel alle luidspreker systemen ontworpen zijn voor een bepaalde ruimte waarin zij spelen,met de koop van luidsprekers word daar mijn inziens niet nauwkeurig genoeg naar gekeken .
Het mooiste is dan wel een actief luidspreker systeem ,die kan je namelijk zo instellen dat plaatsing vereenvoudigd word en dat er snel het gewenste laag weergave bereikt word,dat was ook de constatering van de topic starter .
Ik vind dan dat maatregelen zoals andere bekabeling,stekkerdozen, en een andere versterker overbodig is.

Mijn advies aan de topic starter luid dan ook : gebruik een actieve subwoofer  :yes:

grtz Marco
Als ik de ts was, ging ik voordat ik waar dan ook geld aan ging spenderen eerst zorgdragen dat de basis (opstelling en waar mogelijk akoestiek) kloppen :yes:.

Aansluitend kan je dan gaan bepalen welke upgrade het meest bevredigende effect zal geven.


Sander.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op mei 02, 2010, 12:42:07
Als ik de ts was, ging ik voordat ik waar dan ook geld aan ging spenderen eerst zorgdragen dat de basis (opstelling en waar mogelijk akoestiek) kloppen :yes:.

Aansluitend kan je dan gaan bepalen welke upgrade het meest bevredigende effect zal geven.


Sander.
De ts hoeft helemaal geen geld uit te geven,hij heeft immers al een actieve sub  :wink: en gaf daarmee aan tot een bevredigend resultaat te komen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

Ik heb zelf ook de PM16 gehad, maar kan niet zeggen dat ik vond dat er een tekort aan bas was....
zal inderdaad wel heel erg smaakgebonden zijn. Akoestiek van de ruimte zelf speelt natuurlijk ook een hele
grote rol in het geheel.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Totofan

Begin bij de basis dingen die hier genoemd zijn, is er dan nog geen verbetering ga je verder zoeken.
Voor extra bas is een sub een goede oplossing, heb ik zelf ook gedaan.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

scanspeakman

tsja....hoe beter de versterker, hoe beter de controle over de luidspreker. En met name bij het laag klinkt dit snel minder boemerig (of voor de laag-liefhebber: minder "warm"). Dit heeft dus niet te maken met het minder goed weergeven van het laag door de versterker maar meer dat in je hoofd een soort referentie is ontstaan van "zo hoort het". Het is een beetje hetzelfde als je van een bas-reflex naar een gesloten luidspreker gaat. Dat is ook wennen in het begin door het gebrek aan donker gerommel in de verte, totdat je beseft "zo hoort het dus eigenlijk te zijn".

Al geloof ik niet dat je met kabels de boel kan fixen (het zijn meer subtiele verschillen, al dan niet ingebeeld), kan je wel voor weinig geld wat proberen. Als je kan bi-wiren, probeer dan voor het laag eens dat 2,5 mm^2 solid core YMV-KAS tuinverlichtingskabel van de bouwmarkt uit de buurt. Maakte het laag bij mij net iets strakker en iets meer aanwezig. Beter dan het verzilverd koper en volledig koper (2,5mm^2 en 4mm^2) dat ik daarvoor had. Het is overigens zeer stugge kabel dus lekker strak langs het lintje gaat niet lukken. Werkt het niet naar tevredenheid? Dan ben je in ieder geval maar een paar euro en een illusie armer.

Scanspeakman

TurboMarco

#29
Citaat van: scanspeakman op mei 02, 2010, 15:44:18
Het is een beetje hetzelfde als je van een bas-reflex naar een gesloten luidspreker gaat. Dat is ook wennen in het begin door het gebrek aan donker gerommel in de verte, totdat je beseft "zo hoort het dus eigenlijk te zijn".


Alsof een gesloten systeem de referentie is  :? ......duh

Sorry hoor maar die opmerking is wellicht gebaseerd op een paar slechte ervaringen met een br systeem of een geheel andere smaak ,dat doet mij wel denken aan opmerking van "liever geen laag dan een matig laag "  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)