Update Cinema serie

Gestart door CBdicX, mei 25, 2023, 07:37:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hier de "reparaties" van deze nieuwe update.
Niet bekend wanneer deze voor Europa beschikbaar wordt.

Edit:
Oppassen met deze update als er Dirac Live gebruikt wordt, na de update staat alles weer op 0 !!




Version    4100-9115-6033-8790
-DTS Version    4.30.10.15

Fixed: Audible skips chapters when using Alexa voice control.

Fixed: The HDMI card does not refresh the "HDR MaxCLL/MaxFALL" info changes in the stream.

Fixed: When selecting "Top front + Top surround" as height speakers, "Auro 3D" is (correctly) not displayed as available Sound format. But when you play any content (ex: Internet radio) with settings, you are now able to select "Auro 3D" as Surround Format.

Fixed: Sound is interrupted while playing FLAC 88.2kHz music on USB-A or music server.

Fixed: Noise or Audio drop occurs during the last 5-10 seconds while playing certain m4a files.

Fixed: The value for "Auro 3D" Preset is NOT stored on "Quick Selects".

Fixed: Stored DAB stations on AVR show correct on TV GUI, but on "AVR Remote App", some stations are missing.

Fixed: Display is not showing DSD tracks from DLNA server correctly.

Fixed: AVR Remote App (and also on the AV display) instead of "DTS-HD MSTR" it now says "DTS-HD Hi Res" for DTS-HD Master Audio content.

New feature: Added support for "Station Skip" restriction in HEOS App for Amazon Prime users. Skip operations are limited to a maximum of 6 tracks for one hour.

New feature FY23 AVR: Dirac Live measurement distance increased from 20ms to 50ms

Other bug fixes and performance improvements.

Marvin

Voor m'n Denon staat er ook eentje klaar.

CBdicX

#2
Citaat van: marvin op mei 25, 2023, 12:24:34Voor m'n Denon staat er ook eentje klaar.

Heb dit even gecontroleerd, ik heb deze versie reeds lopen, hoefde dus niet te updaten.
Zou dus Dirac kunnen gaan doen (er zitten in deze update ook Dirac aanpassingen) maar weet het nog niet, op zich ben ik tevreden met XT32.

Ik heb nog een lichte subwoofer wens, maar ook met dat weet ik het nog niet.
Wel krijg ik vandaag nieuwe Hoogte speakers binnen, die gaan de huidige op leeftijd Magnat Needle Sats vervangen.
(met het driver probleem in het achterhoofd van de Magnat Vintage speakers, zelfde leeftijd)
Gewoon plat tegen de muur, dus niet onder een hoek naar beneden, wel vlak onder het plafond.
Verwacht dat de tweeters genoeg zullen reflecteren via het plafond dat rechthangen geen probleem zal zijn.
Is ook wel een commercieel dingetje, die hoogte speakers onder een hoek naar beneden, ik ga het beleven ;-)

De goedkoopste die ik ooit heb gekocht, set van 4 speakers voor 198,00 euro, de Hava Flat panel 40W.

Impedantie 4 ohm - geluidsdruk tot 86 dB - frequentiebereik 75 Hz - 20 kHz
Afmetingen: 272 x 184 x 37 mm, gewicht 920 g

Grofweg de maat van de Kef T101, net zo dun, iets breder maar weer minder hoog.
De Kef kost per 4 rond de 800,00 euro...... :-o


Ga ze eerst eens zo los testen of het een beetje klinkt, hoeft natuurlijk niet "High End" te zijn voor Hoog of Surround, maar een beetje acceptabel is wel wenselijk.
Mijn nieuwe Magnat Symbol Pro 110 (ook maar 100,00 euro voor een set), in de plaats van de vergaane Vintage, zijn wel prima.
Ik verwacht er dus niets van, als het niet goed is gaat het retour naar Amazon, maar wie weet, verrassen de Chinezen mij  :wink: .


CBdicX

#3
Zojuist opgehaald en inderdaad, de Chinezen verbazen mij.
Maar dan wel op de positive mannier, gewoon prima geluid, goed hoog, goede mid-bass, vele malen beter dan de Magnat Sats en denk vergelijkbaar met Kef T101, alhoewel Kef wat scherper klinkt in het hoog.
Het laag van deze Hava speakers is beter dan van Kef.
Ik zou ze wel willen open slopen om te kijken wat hoe en wat Hava gedaan heeft met deze lage 13 cm woofer (1.5 cm groter dan Kef), maar dat is lastig, alles zit potdicht, vermoet een Kef copie maar dan iets groter.......

Maar dit is voor mij voldoende, zeker voor hoogte en/of surround speaker.

Doe mijn bevindingen als ze eenmaal hangen wel in het luidspreker deel, dus maar weer terug op Topic  :-)

RHK

Voldeden de Dali Alteco's dan niet?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#5
Citaat van: RHK op mei 26, 2023, 10:17:58Voldeden de Dali Alteco's dan niet?

Technisch wel, vond ze wat teveel aanwezig zo aan het plafond, ze zijn best aan de grote kant.
Voor mij meer geschikt als kaatsers op een speaker.

Gebruik jij ze ook als Hight of Dolby Enabled ?

RHK

Ik gebruik ze als Dolby enabled bovenop mn fronts. Wil geen speakers aan het plafond, ehh .... WAF invloed.  :roll:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op mei 26, 2023, 11:39:46Ik gebruik ze als Dolby enabled bovenop mn fronts. Wil geen speakers aan het plafond, ehh .... WAF invloed.  :roll:

Dat is dan ook de werkelijke opzet van deze speakers.
Een gaatje achterin maken zodat ze kunnen hangen is wat de meeste fabrikanten doen, dus zo spannend is het allemaal niet, als er maar verkocht wordt.
De Kef Enabled kunnen niet hangen.

Ben benieuwd hoe dit gaat klinken hoog op de muur.

RHK

Ik ben ook benieuwd, je lacht je rot voor die prijs.En zoals je zegt, voor heights hoef het niet zo spectaculair te zijn.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*