Marantz Cinema 40 kpn arris vip 2502

Gestart door nicodemol, mei 22, 2023, 22:45:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nicodemol

ik heb sins kort de Marantz c40 nu loop ik met het in stellen van de HDMI ingangen tegen een probleem aan.
ik heb een Apple TV een ps4 en kpn nou heb ik ze alle 3 een poort gegeven maar nou gooit de Marantz de kpn er steeds uit de Apple TV en ps4 geen probleem mee.
hij geeft dan aan dat ik de kabels moet nakijken en het bron apparaat (de kpn arris neem ik aan) nou kan ik niks bijzonders vinden.
als ik de HDMI kabel er even uit en weer in doe dan vindt hij hem gewoon weer maar zodra ik switch naar Apple TV en weer terug naar de kpn ligt hij er weer uit ook al verschillend HDMI kabels geprobeerd!
wat zie ik over het hoofd?

gr nico

Marvin

Dat gehannes met die HDMI altijd..!!   violent1

@CBdicX

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 23, 2023, 13:48:55Dat gehannes met die HDMI altijd..!!   violent1

@CBdicX

Daarom ook stereo alleen
Moet er niet meer aan denken
Of je moet lekker aan de gang gaan met die mooie serie van Marantz maar die slimline serie is nergens meer te krijgen
 :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Ik heb zelf met het standaard gebruik geen HDMI gedonder, maar de slaapkamer-zone2 is wel eens om gek van te worden!
Daar moet her en der een apparaat uit en weer aan om het allemaal maar handjes te laten schudden.
Echte vrienden zijn het niet.

RHK

Citaat van: marvin op mei 23, 2023, 13:48:55Dat gehannes met die HDMI altijd..!!  violent1

@CBdicX
HDMI op zich geeft geen problemen, ook niet met EARC via die poorten. Het is meer de software (Marantz), dus HDMI bediening uit) op dat terrein wat handshake problemen geeft. Mijn voorkeur gaat uit om via HDMI EARC het signaal via de Marantz EARC te laten lopen Ik heb (net als CBdicX), alle streamingsapps via de tv lopen en die geeft audio weer door via HDMI EARC naar de Marantz. En dan heb je praktisch geen gehannes met HDMI 8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#5
Citaat van: nicodemol op mei 22, 2023, 22:45:21ik heb sins kort de Marantz c40 nu loop ik met het in stellen van de HDMI ingangen tegen een probleem aan.
ik heb een Apple TV een ps4 en kpn nou heb ik ze alle 3 een poort gegeven maar nou gooit de Marantz de kpn er steeds uit de Apple TV en ps4 geen probleem mee.
hij geeft dan aan dat ik de kabels moet nakijken en het bron apparaat (de kpn arris neem ik aan) nou kan ik niks bijzonders vinden.
als ik de HDMI kabel er even uit en weer in doe dan vindt hij hem gewoon weer maar zodra ik switch naar Apple TV en weer terug naar de kpn ligt hij er weer uit ook al verschillend HDMI kabels geprobeerd!
wat zie ik over het hoofd?

gr nico

Probleem is dat KPN een handshake wil, wordt dat HDMI "vlaggetje" gemist onstaan er problemen, wat ook RHK aangeeft.

Heeft vaak te maken als de receiver sneller opstart dan een TV box, de receiver stuur het vlaggetje, krijgt geen antwoord, en weg is de handshake.
Zoals jij dan de HDMI kabel eruit trekt en weer terug stop, dan is de handshake er wel.
Dus probeer uit welke van de 2 er eerder aan moet zou kunnen helpen.

Helaas blijft het correct laten praten tussen verschillende merken via hdmi een blijvend probleem.

Heeft allemaal met beveiliging te maken zodat er niet gerommelt wordt met dit soort apparatuur.
Wat je ook kan proberen is CEC (HDMI bediening) uit zetten in de KPN en C40, ik weet alleen niet waar dat zit in het KPN menu.

Werkt dit niet dat is een optische aansluiting van KPN naar C40 een oplossing, daar zijn geen protecol vlaggetjes voor nodig, alleen dit is niet hoger dan 5.1, Atmos (of DTSX) is dan niet mogelijk en KPN gebruikt Atmos over DD+.
Wel krijg je gewoon alle speakers, dus ook hoog, bij gebruik van DSU en Neural X over een optische kabel.
Verwacht dat jij (en ik) geen verschil zullen horen tussen DSU en DD+ Atmos, maar ja, ik zie ook liever Atmos in beeld staan dan DD + Dolby Surround !!
(en DD + is wat anders dan DD+ in dit geval  :yes:   :-D  )

DD+ Atmos wordt oa ook gebruikt door Netflix, HBO en Disney,  Atmos over TrueHD is een ander verhaal maar gaan wij niet snel meemaken bij streaming diensten vanwege de te hoge bandbreedte ;-)

RHK

#6
Citaat van: CBdicX op mei 23, 2023, 17:06:19Probleem is dat KPN een handshake wil, wordt dat HDMI "vlaggetje" gemist onstaan er problemen, wat ook RHK aangeeft.

Heeft vaak te maken als de receiver sneller opstart dan een TV box, de receiver stuur het vlaggetje, krijgt geen antwoord, en weg is de handshake.
Zoals jij dan de HDMI kabel eruit trekt en weer terug stop, dan is de handshake er wel.
Dus probeer uit welke van de 2 er eerder aan moet.

Heeft allemaal met beveiliging te maken zodat er niet gerommelt wordt met dit soort apparatuur.
Wat je ook kan proberen is CEC (HDMI bediening) uit zetten in de KPN en C40, ik weet alleen niet waar dat zit in het KPN menu.

Werkt dit niet dat is een optische aansluiting van KPN naar C40 een oplossing, daar zijn geen protecol vlaggetjes voor nodig, alleen dit is niet hoger dan 5.1, Atmos (of DTSX) is dan niet mogelijk en KPN gebruikt Atmos over DD+.
Wel krijg je gewoon alle speakers, dus ook hoog, bij gebruik van DSU en Neural X over een optische kabel.
Verwacht dat jij (en ik) geen verschil zullen horen tussen DSU en DD+ Atmos, maar ja, ik zie ook liever Atmos in beeld staan dan DD + Dolby Surround !!
(en DD + is wat anders dan DD+ in dit geval  :yes:   :-D  )

DD+ Atmos wordt oa ook gebruikt door Netflix, HBO en Disney,  Atmos over TrueHD is een ander verhaal maar gaan wij niet snel meemaken bij streaming diensten vanwege de te hoge bandbreedte ;-)
:gp:           
 Helaas is de software van Marantz op gebied van communicatie met andere apparatuur niet altijd even stabiel. Valt ook niet mee met al die merken die hun eigen softwareprotocol hebben. Marantz besteedt wel meer aandacht aan de audiokwaliteit, daar draait het natuurlijk voornamelijk om.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#7
Citaat van: RHK op mei 23, 2023, 20:40:22:gp:           
 Helaas is de software van Marantz op gebied van communicatie met andere apparatuur niet altijd even stabiel. Valt ook niet mee met al die merken die hun eigen softwareprotocol hebben. Marantz besteedt wel meer aandacht aan de audiokwaliteit, daar draait het natuurlijk voornamelijk om.

Inderdaad zit het in het hdmi protocol wat er eigenlijk niet is wat jij ook uitlegt.

Dus fabrikanten regelen het goed voor hun eigen apparatuur, dus een Sony tv met een Sony receiver of soundbar werkt goed.
Het geklooi begint met het mixen van merken.
D&M moet dus maar wat keuzes maken hoe andere fabrikanten het hdmi protocol toepast.
Ik heb bijvoorbeeld veel problemen gehad met een Senheisser soundbar, was niet zonder dagelijkse hdmi problemen te gebruiken.

Of het nu Arc, eArc, CEC of HDMI heet, het blijft problemen veroorzaken omdat er geen vast omlijnd protocol bestaat voor hdmi 2.1 toepassingen.

nicodemol

nou ik ben er uit hoor,.

in HDMI instellingen kan je per kanaal  4k/8k formaat instellen deze moet goed afgesteld staan met je bron apparaat.

CBdicX

#9
Citaat van: nicodemol op mei 24, 2023, 12:53:13nou ik ben er uit hoor,.

in HDMI instellingen kan je per kanaal  4k/8k formaat instellen deze moet goed afgesteld staan met je bron apparaat.

Deze instellingen zijn "idiot proof"
Bij eerste opstart staat dit op Standaard 1080p, dit werkt altijd.
Stuur je 4k dan stuurt de Marantz 1080p en de tv maakt daar 4k van.
Zet je de M op verhoogd 4k dan stuurt M 4k en de tv doet 4k.
Zet je M op 8k dan stuur M 8k met een 8k bron, de tv doet dan 4k, die kapt 8k af.
Stuur je 4k als M op 8k staat, stuurt M 4k als die geen 8k vlaggetje krijgt van de tv.

Dus of M (upscale) of de tv (up en downscale) passen de resolutie aan naar iets bruikbaars.
Goedkopere tv modellen of hdmi apparatuur geven aan dat de resolutie verkeerd is, doen er dan niets mee.

Het kan dus niet verkeerd staan, of te wel, idiot proof  :yes:  :-D

Voor mij niet helder wat nu de storing veroorzaakt, het blijft complex met hdmi.

nicodemol

Citaat van: CBdicX op mei 24, 2023, 13:18:33Deze instellingen zijn "idiot proof"
Bij eerste opstart staat dit op Standaard 1080p, dit werkt altijd.
Stuur je 4k dan stuurt de Marantz 1080p en de tv maakt daar 4k van.
Zet je de M op verhoogd 4k dan stuurt M 4k en de tv doet 4k.
Zet je M op 8k dan stuur M 8k met een 8k bron, de tv doet dan 4k, die kapt 8k af.
Stuur je 4k als M op 8k staat, stuurt M 4k als die geen 8k vlaggetje krijgt van de tv.

Dus of M (upscale) of de tv (up en downscale) passen de resolutie aan naar iets bruikbaars.
Goedkopere tv modellen of hdmi apparatuur geven aan dat de resolutie verkeerd is, doen er dan niets mee.

Het kan dus niet verkeerd staan, of te wel, idiot proof  :yes:  :-D

Voor mij niet helder wat nu de storing veroorzaakt, het blijft complex met hdmi.


C40 niet nieuw gekocht bij mij stonden ze allemaal verhoogd.
Had waarschijnlijk beter eerst een reset kunnen doen.

CBdicX

Citaat van: nicodemol op mei 24, 2023, 15:03:45C40 niet nieuw gekocht bij mij stonden ze allemaal verhoogd.
Had waarschijnlijk beter eerst een reset kunnen doen.

Ahhh, nu is het duidelijk.
Als je had verteld dat het een gebruikte C40 was had ik direct geadviseerd een reset te doen.
Nu werkte je met instellingen en hdmi protocollen van een vorige gebruiker.
Dat gaat vaak fout, en dan met name het hdmi deel.

Hoop dat het zo goed blijft werken, die reset kan altijd nog een keer doen, is alles weer lekker blanco  :yes:

Marvin

Helemaal mee eens, gewoon even een reset doen en opnieuw beginnen.

nicodemol

Citaat van: CBdicX op mei 24, 2023, 16:01:27Ahhh, nu is het duidelijk.
Als je had verteld dat het een gebruikte C40 was had ik direct geadviseerd een reset te doen.
Nu werkte je met instellingen en hdmi protocollen van een vorige gebruiker.
Dat gaat vaak fout, en dan met name het hdmi deel.

Hoop dat het zo goed blijft werken, die reset kan altijd nog een keer doen, is alles weer lekker blanco  :yes:
Moet ik wel doen ja,bijna alles doet het c40 gaat alleen niet aan als ik de tv aan zet? Wel als gaat hij uit als ik de tv uit zet.
Instelling als volgt,
Arc aan
Tv audio switsching aan
Voeding uit  alle

Verschilende setting geprobeert maar geen succes.

CBdicX

Citaat van: nicodemol op mei 24, 2023, 21:15:47Moet ik wel doen ja,bijna alles doet het c40 gaat alleen niet aan als ik de tv aan zet? Wel als gaat hij uit als ik de tv uit zet.
Instelling als volgt,
Arc aan
Tv audio switsching aan
Voeding uit  alle

Verschilende setting geprobeert maar geen succes.

Ik gebruik daar een one for all ab voor, werkt feilloos, en geen geklooi met cec instellingen  :yes: