SR5015 schakelt soms niet aan via ARC

Gestart door JoJo, mei 08, 2023, 17:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoJo

Beste lezer,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Mijn SR5015 (staat uit het zicht in een dichte kast), als monitor gebruik ik een sony XR65A84" Oled.

Bij het aanschakelen van de tv via de Sony remote gaat de receiver eigenlijk altijd aan naar de goede ingang.
maar enkel schakelt hij totaal niet aan, dit is onregelmatig en sporadisch maar toch erg irritant.
dan moet ik hem handmatig aanzetten en werkt alles weer naar behoren.
heeft iemand daar een oplossing voor of kampt et de zelfde problemen?

alvast hartelijk dank!

B-Art

Geen oplossing helaas maar komt mij bekend voor.
Als ik de mediaspeler aanzet gaat normaliter de versterker aan en de tv aan. Maar soms krijg ik dan geen beeld op de tv (gaat wel naar de juiste ingang). Enigste wat dan helpt is de versterker helemaal uit en weer aan.

Lijkt net of er in de versterker toch iets toch niet goed omschakelt of blijft hangen.

CBdicX

Citaat van: JoJo op mei 08, 2023, 17:00:20Beste lezer,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Mijn SR5015 (staat uit het zicht in een dichte kast), als monitor gebruik ik een sony XR65A84" Oled.

Bij het aanschakelen van de tv via de Sony remote gaat de receiver eigenlijk altijd aan naar de goede ingang.
maar enkel schakelt hij totaal niet aan, dit is onregelmatig en sporadisch maar toch erg irritant.
dan moet ik hem handmatig aanzetten en werkt alles weer naar behoren.
heeft iemand daar een oplossing voor of kampt et de zelfde problemen?

alvast hartelijk dank!

Je hebt toch wel CEC aan staan in beide, anders is het inderdaad gerommel.
Staat dat aan dan kan het in de gewenste instelling zitten, wat er bij "power on" aangezet meit worden.