Marantz C40 Verrassing :-))))))))))

Gestart door CBdicX, mei 03, 2023, 17:08:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Toch maar de stap naar een zwarte C40 gedaan nu de C50 nog voor 100% retour geld ingeruild kon worden.

Technisch broers van elkaar maar de C40 heeft hier en daar toch net wat meer aan instellingen en opties.
Ook weer lekker een groot display en fraaie lichtbalk aan de zijkanten die wit of blauw gezet kunnen worden.
Wel een leuk geintje wat NIET in de manual staat, standaard staat dit op wit, als je Pure en Mdax tegelijk ingedrukt houd wordt het blauw...........

Er staat wel even wat meer receiver, is wat hoger dan de C50 en een stukje zwaarder, mooit afgewerkt en deze front zijkanten zijn wel van metaal.
Klinkt niet anders ( :wink: ) en is voor de zwarte in donkergrijs metalic uitgevoerd, erg fraai.

Dirac laat ik voorlopig voor wat het is, eerst weer eens werken voor een subwoofer.

RHK

Fraai! maar zoals ik 25 april al berichtte over je C50; Ben benieuwd naar je bevindingen, hoe deze receiver door jouw testen komt. En..........of ie dan mag blijven.  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#2
Citaat van: RHK op mei 03, 2023, 17:56:57Fraai! maar zoals ik 25 april al berichtte over je C50; Ben benieuwd naar je bevindingen, hoe deze receiver door jouw testen komt. En..........of ie dan mag blijven.  :-D

Nou, hij mocht toch blijven, iets van een week........  :-D

De C50 beviel goed, hier en daar wat kleine dingetjes, die dan met de C40 ingevuld zijn, maar dat is niet zo vreemd als je naar het prijs verschil kijkt.
Duurder is niet altijd beter, maar je krijgt wel meer.
En die C40 bleef maar kriebelen in mijn ball.... oeps, achterhoofd :-)

RHK

Citaat van: CBdicX op mei 03, 2023, 18:20:12Nou, hij mocht toch blijven, iets van een week........  :-D

De C50 beviel goed, hier en daar wat kleine dingetjes, die dan met de C40 ingevuld zijn, maar dat is niet zo vreemd als je naar het prijs verschil kijkt.
Duurder is niet altijd beter, maar je krijgt wel meer.
En die C40 bleef maar kriebelen in mijn ball.... oeps, achterhoofd :-)
Goed man! Wat is de reden dat je niet voor een aparte voor en eindtrap gaat?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Duidelijk metaal deze keer.  pompom

Mooi zo in het zwart!

WilliamB

Erg mooi, benieuwd naar je bevindingen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

CBdicX

Citaat van: RHK op mei 03, 2023, 19:54:12Goed man! Wat is de reden dat je niet voor een aparte voor en eindtrap gaat?


Nou, 14.000 euro is mij iets te gortig, de audio winst zal beperkt zijn, en ik heb de ruimte niet.
Ik heb mij al eens laten verleiden tot een McIntosh setup, die tikte de 15.000 aan, ik hoorde het absoluut niet.
Dus helaas moet ik het met de C40 doen........  :wink:
 

RHK

#7
Citaat van: CBdicX op mei 03, 2023, 23:08:05Nou, 14.000 euro is mij iets te gortig, de audio winst zal beperkt zijn, en ik heb de ruimte niet.
Ik heb mij al eens laten verleiden tot een McIntosh setup, die tikte de 15.000 aan, ik hoorde het absoluut niet.
Dus helaas moet ik het met de C40 doen........  :wink:
 

Het hoeft geen 14K te kosten, ik ben van mening dat je wel audiowinst haalt met een lager budget.  Ik heb 4 receivers gehad, aparte versterking ervaar ik als een verbetering. Ruimte is dan een beperking in jouw geval.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: marvin op mei 03, 2023, 20:49:18Duidelijk metaal deze keer.  pompom

Mooi zo in het zwart!

Moet zeggen, ik zie geen verschil met die gebogen zijkanten met de C40 die van kunststof zijn.
Dit voelt dit niet zo koud als het midden deel wat van aluminium is, denk dat het van composiet metaal is, dus onder druk in een mal geperst goedje.
Maar het ziet er met dat zwart fraai uit, en donker antraciet met heel fijn metalic erin.

CBdicX

Citaat van: RHK op mei 03, 2023, 23:15:26Het hoeft geen 14K te kosten, ik ben van mening dat je wel audiowinst haalt. Ruimte is een dan een beperking.

Helaas bij Marantz Cinema serie wel (+/-) 14.000, maar inderdaad kan je ook gaan voor een setup van 2 merken.
Ik weet zeker dat het aan mij niet besteed is om voor een losse voor en eind versterking te gaan.

Marvin

Ik moet het ook maar met de foto's doen, ik heb ze nog niet in het echt gezien.  nonono  :-D

NB

Nog mooier apparaat. Succes met alles installeren en aansluiten.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: NB op mei 04, 2023, 11:57:51Nog mooier apparaat. Succes met alles installeren en aansluiten.

Draden trekken is ook een onderdeel van de hobby, hoe vaak ik al niet kruipend door het huis gegaan ben.....  :-D

CBdicX

#13
Nu een paar dagen met de C40 en het bevalt goed.
Alles is stabiel, enige vreemde vind ik dat in deze nieuwe serie, ook die van Denon, er een "start tijd" in zit, dus als je de receiver aan zet je niet direct naar de menu's kunt gaan, dat duurt ongeveer 30-40 seconden.
Ik niet meer de transparte menu overlay vinden, hoe dan ook bij het gebruik van de menu's wordt het beeld weg gedruk, dat was in de vorige series een keuze.
De reactie op knop opdrachten erg traag, de nieuwe menu's zijn veranderd naar 1080P of 4K, de vorige menu's reageerde direct, ook via alleen het display op de C40 is het trager geworden.
Ook met Audyssey moet je wat meer geduld toepassen, het is allemaal wat trager.

Er zit nu Dialoog Enhancer in, dat komt uit de top serie van Denon en werkte goed, ik had dit ook in de X8500H.
Dat zorgde ervoor dat er in 3 stappen de dialogen helderder gezet konden worden, dus niet harder maar de toon hoogte veranderde naar scherper en minder bass.
Nu is dit precies omgekeerd, het geluid van de dialogen wordt doffer en donkerder.
Maar goed, zonder dit is prima duidelijk maar wel vreemd.

Ik ga weer verder "speuren".........

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*