Audyssey reset door Marantz app

Gestart door sonsan, mei 01, 2023, 20:20:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik heb nu al een paar keer gehad dat bij gebruik van de Marantz AVR app de Audyssey instellingen worden ge-reset naar 'uit'. Ook de 'kanaalniveau instellingen' worden dan naar 0 teruggezet.

Dit gebeurt als je de app per ongeluk aanraakt op het scherm van de Android telefoon, dus niet echt een opdracht geeft. Alsof de app dan een onduidelijk signaal verstuurd met als resultaat de reset...
Het betreft een SR7013.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Ik denk dat dit soort problemen niet direct in de Marantz app zitten, maar in het Android machientje.
Ik ondervind eigenlijk geen negatieve spook effecten in de AVR-app en ook niet in de audyssey app.
De problemen zijn er met de Apple apps namelijk niet.

sonsan

Ik heb dit ook nooit eerder meegemaakt met de app. Maar de telefoon zou dan toch via de Marantz app deze instellingen moeten wijzigen? Ik zie niet hoe het enkel aan de Android zou kunnen liggen.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Het zal vast een combinatie zijn van de app en het besturingssysteem. 
Het is geen groot geheim dat apps op IOS vaak stabieler zijn.

Ik zou de apps verwijderen en opnieuw installeren.

CBdicX

#4
Citaat van: sonsan op mei 01, 2023, 20:20:29Ik heb nu al een paar keer gehad dat bij gebruik van de Marantz AVR app de Audyssey instellingen worden ge-reset naar 'uit'. Ook de 'kanaalniveau instellingen' worden dan naar 0 teruggezet.

Dit gebeurt als je de app per ongeluk aanraakt op het scherm van de Android telefoon, dus niet echt een opdracht geeft. Alsof de app dan een onduidelijk signaal verstuurd met als resultaat de reset...
Het betreft een SR7013.

Er is ook sprake van dat dit "reset" fenomeen in de Cinema serie, bijvoorbeeld instellingen opgeslagen onder de quick select knoppen worden ook op 0 gezet.
Ik heb het met de Cinema 50 nog niet ondervonden maar er zijn diverse berichten via het AVS forum dat dit soms gebeurd.
Nog niets gelezen over een oplossing en/of dat het werkelijk een bug is, en of het in de AVR zit of in de App.

sonsan

In de Marantz groep op FB ervaren meer bezitters van een 7015 en 8015 bovenstaand probleem. Na testen blijkt het inderdaad aan de AVR app te liggen:
Ja, ik ben er uit! Het ligt aan de AVR Remote app van Marantz😱😱😱
Via afstandbediening switchen tussen ingangsbronnen: settings M-Dax en Audyssey Dynamic Volume blijven behouden,
Via webcontrol (in de AVR Remote
App) switchen tussen ingangsbronnen: settings M-Dax en Audyssey Dynamic Volume blijven behouden
Via Regelaars in de AVR Remote
App switchen tussen ingangsbronnen: settings M-Dax en Audyssey Dynamic Volume uit/weg🤬😡😱
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

#6
Citaat van: sonsan op juni 03, 2023, 17:37:39In de Marantz groep op FB ervaren meer bezitters van een 7015 en 8015 bovenstaand probleem. Na testen blijkt het inderdaad aan de AVR app te liggen:
Ja, ik ben er uit! Het ligt aan de AVR Remote app van Marantz😱😱😱
Via afstandbediening switchen tussen ingangsbronnen: settings M-Dax en Audyssey Dynamic Volume blijven behouden,
Via webcontrol (in de AVR Remote
App) switchen tussen ingangsbronnen: settings M-Dax en Audyssey Dynamic Volume blijven behouden
Via Regelaars in de AVR Remote
App switchen tussen ingangsbronnen: settings M-Dax en Audyssey Dynamic Volume uit/weg🤬😡😱

Daarom gebruik ik waar mogelijk de afstandsbediening en gebruik de app(s) zo min mogelijk.

Volgens mij deed het eerste probleem zich voor met Dirac, na die setup stond alles op 0.....