Marantz Cinema 50 review

Gestart door CBdicX, april 24, 2023, 17:41:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel77

Cinema 50 is ook een erg leuk beestje... klasse A/B begint al lekker, daar waar velen klasse D aanbieden (wat niet per definitie slecht is)

Heb zelf alleen niet veel met HT, doe mij maar stereo :-D

Wat AB betreft... vrees dat dat de nieuwe Marantz weg is ook... heb bij de PM8006 nog een heerlijke "zachte" AB...

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Citaat van: CBdicX op april 25, 2023, 08:39:00Ook voelt dit niet lekker aan, ligt niet lekker in de hand maar ziet er mooi uit.

Irriteer mij nog wel aan dat klik geluid van de afstandsbediening.
Jammer dat ze niet zo'n "stille" gebruikt hebben zoals Denon heeft.

Als dat het enige is...Lijkt me goed mee te kunnen leven.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

#17
Citaat van: NB op april 26, 2023, 12:25:46Als dat het enige is...Lijkt me goed mee te kunnen leven.

Nou, dit is niet het enige  :wink: , heb wel een One for All afstandbediening gekocht want dat geklik wordt ik "gek" van, de partner soort zich er ook aan.
Met deze O for A zijn de knoppen van siliconen dus lekker stil, er zijn ook modellen die "harde knoppen" hebben.
Ook in een verduisterde kamer zijn de volume knoppen en andere totaal niet te zien met de Marantz, dan moet die backlight weer aan.
Met O for A is alles duidelijk te zien en te voelen zelfs met de ogen dicht, maar dan mis ik weer wat van de film ;-)

Normaal gesproken heb ik geen probleem met harde knoppen, maar op een remote heb ik liever zachte  :-D  :-D

Wel apart vind ik dat op de meeste originele remotes de volume knoppen rechts zitten, bij die universiele vaak links.

RHK

Mooi dat ze voor zo'n recent nieuw model al een vervangende AB hebben.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#19
Helaas toch nog een naar dingetje gevonden, de "racende" volume knop.
Ook in de Denon 2800 zat dit, het zeer snel op en neer gaan van volume als je de knop ingedrukt houd.
Niet rustig zakkende of stijgend in dB's, nee, met sprongen van 10 dB  :x
Zeer irritant en waaronm is mij onduidelijk want in de oudere series en de X4700H zat dit niet.

En het gebruik van de app voor de instellingen vind ik hopeloos, ik wil een GROOT display.....

RHK

Als je de AB van Ziggo of je tv aan je C50 kan koppelen, gaat het geleidelijker is mijn bevinding.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#21
Citaat van: RHK op april 30, 2023, 15:49:41Als je de AB van Ziggo of je tv aan je C50 kan koppelen, gaat het geleidelijker is mijn bevinding.


Heeft echt met de receiver op zich te maken, met een One for All gaat het net zo snel en als ik het geluid van de TV doe gaat het weer op een normaal tempo.

Jij moet toch oppassen, je bent een beetje ondermaats bezig met de Rotel RMB-1575 en Parasound ZampV3........ :-D 

RHK

Citaat van: CBdicX op april 30, 2023, 16:24:24Heeft echt met de receiver op zich te maken, met een One for All gaat het net zo snel en als ik het geluid van de TV doe gaat het weer op een normaal tempo.

Jij moet toch oppassen, je bent een beetje ondermaats bezig met de Rotel RMB-1575 en Parasound ZampV3........ :-D 

:gp: Maar.... mijn AB "klikt" niet en voert geleidelijk het volume op. :-D  Zou misschien nog wel eens een Parasound A51 kunnen worden in de toekomst.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*