Een verrassende stap naar Marantz Cinema 50 Dirac Live

Gestart door CBdicX, april 17, 2023, 23:24:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: Emiel77 op april 20, 2023, 22:15:24Kleine aanvulling: vrouwen tweaken, nooit aan beginnen :-D

Inderdaad, niet tweaken die vrouwen, op een flinke boobjob na dan, voor je het weet ben je vrijgezel 😉

Voorn

Jullie zijn gezellig bezig hier! En inderdaad iedereen doet het anders. Ik heb geen idee hoeveel de binnenkant verschilt, maar zelf ben ik van een sr6010 naar een sr6015 gegaan. Het verschil is erg groot in stereo vind ik,als ik het van tevoren had geweten dan had ik mijn pm8005 eruit gegooid en had ik alleen een sr8015 neergezet... Maar ja wat niet is kan nog komen, het blijft leuk om te proberen. Maar goed,ik denk dat de c50 ook erg goed speelt en ik ga de bevindingen volgen. Verder heb ik nooit met dirac gewerkt, jammer dat het zo duur is, voor zo'n bedrag mag je wel verwachten dat het de puntjes op de i moet zetten, de audessey app vind ik eigenlijk al erg goed. Kan het niet zo zijn dat dirac meer voor de moeilijkere huiskamers verbetering brengt?
PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

CBdicX

#17
Citaat van: Voorn op april 21, 2023, 07:48:16Jullie zijn gezellig bezig hier! En inderdaad iedereen doet het anders. Ik heb geen idee hoeveel de binnenkant verschilt, maar zelf ben ik van een sr6010 naar een sr6015 gegaan. Het verschil is erg groot in stereo vind ik,als ik het van tevoren had geweten dan had ik mijn pm8005 eruit gegooid en had ik alleen een sr8015 neergezet... Maar ja wat niet is kan nog komen, het blijft leuk om te proberen. Maar goed,ik denk dat de c50 ook erg goed speelt en ik ga de bevindingen volgen. Verder heb ik nooit met dirac gewerkt, jammer dat het zo duur is, voor zo'n bedrag mag je wel verwachten dat het de puntjes op de i moet zetten, de audessey app vind ik eigenlijk al erg goed. Kan het niet zo zijn dat dirac meer voor de moeilijkere huiskamers verbetering brengt?

Er schijnt een wenzenlijk verschil in het meten van de kamer te zitten tussen Dirac en welke correctie software dan ook.
Dirac heeft de focus op tijd/vertraging en dat doen ze op een mannier wat geen ander doet.

Ik heb ook de Audyssey app en wat mij opvalt is dat er verschil in meting zit tussen de app en via de reciever software.
Die verschillen zitten in crossover en volume, toch wel 2 dingen die voor een hoorbare verandering kunnen zorgen en dat dan ook doen.
Dat vind ik toch redelijk vreemd gezien in basis er dezelfde software wordt gebruikt.

Dirac zal rond de 500 euro kosten, software (fullrange) en gecallibreerde microfoon.
De limited range is wat goedkoper, die loopt to 500 Hz.
Er zijn behoorlijk wat app gebruikers die voor Audyssey ook de filters tot 500 Hz laten lopen om zo voor het mid/hoog gebied puur de speaker te horen en niet de DSP van Audyssey.
Echter zegt Ausyssey zelf daarover dat fullrange gebruiken de voorkeur heeft gezien er zat reflecties in de hogere freq. ook aangepakt dienen te worden.

Ik bedoel maar, het is een complexe toestand met ruimte correctie.
Ik zal eens op het AVS forum gaan lezen hoe Dirac ervaren wordt door Audyssey gebruikers, eerst maar eens die C50 in ontvangst nemen, zit nu nog naar die "hopeloze" X2800H is luisteren  ;-)

Wat Dirac voer voor de liefhebber: (en zat met Dirac problemen !!)

https://www.avsforum.com/threads/dirac-live-active-room-treatment-best-of-ces-2023-award-winner.3264556/#post-62247093

https://www.avsforum.com/search/4724787/?q=Marantz+Dirac+Live&o=relevance

En deze stap is ook nog mogelijk:

https://www.audyssey.com/home-solutions/

CBdicX

Helaas, K#T PostNL laat het weer eens afweten, We hebben het bezorgmoment moeten wijzigen, sorry!
Dan maar Maandag weer achter die voordeur gaan zitten.
Wat een toestand, ik achter de deur, mijn vrouw achter het raam........  :-D LOL :-D