Overstap naar streaming en keuze Marantz SR6009/10

Gestart door ArjenJan, april 07, 2023, 11:46:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArjenJan

Beste forumgebruikers,

in 2020 heb ik mijn trouwe Marantz SR6004 verkocht. Op dit moment heb ik een Yamaha RX-V483 te leen. Ik ben zeer te spreken over de MusicCast app maar de klank van de receiver in combinatie met mijn 5.1 set Focal GM Lab Sib2 en Cub2 subwoofer is niet ideaal.
Omdat ik zeer te spreken was over de klank van de SR6004 overweeg ik om (2e hands) een Marantz SR6009/10 aan te schaffen. Ik wil graag de mogelijkheid van 5 speakers in de woonkamer behouden met 2 speakers in de keuken.

Omdat ik geen geen ervaring heb met de streaming apps die Marantz nu gebruikt ben ik benieuwd naar de functionaliteit hiervan. Ik maak nu met de MusiCast app gebruik van de streamingdienst Tidal, speel muziek af van mijn pc via het netwerk,usb etc  kan de toonregeling, volume en overige geluidsinstellingen aanpassen via mijn iphone/ipad en ondervindt hierbij weinig storingen.

Graag ontvang tips, ervaringen voordat ik een andere receiver koop. Alvast mijn dank, groeten Arjen byebye

jrm

Hi Arjen,

Tsja, je kan het proberen met een bluetooth ontvanger (ik sluit deze aan op de tuner ingang) van Marmitek de Boomboom93, kost rond de €70 en je kan via telefoon, laptop of tablet streamen via bluetooth.
Ik heb dit apparaatje gekoppeld aan de Marantz combi 3200+140 en dat klinkt in mijn beleving erg goed!

NB

Citaat van: jrm op april 08, 2023, 07:38:13Tsja, je kan het proberen met een bluetooth ontvanger.

Ik stream ook met een bluetooth receiver en mijn tablet.
Bij Ali of Amazon kosten die erg weinig.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

ArjenJan

Hoi JRM en NB,

bedankt voor jullie reactie hello

Streaming via de wifi (iphone of ipad) is voor mij de prettigste oplossing en daar gebruik ik ook de app bij. Streaming via bluetooth is een optie maar wanneer ik op wat grotere afstand buiten het bereik vd receiver ben valt bluetooth weg.
Maken jullie wel gebruik van de app van Marantz?


jrm

Hi Arjen,

Nee, ik gebruik o.a. tidal of spotify rechtstreeks of de bestanden van de NAS via de app mconnect.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

ArjenJan

Ok, bedankt. Bij mij zit de tidal app als optie in de musiccast app en dat werkt prima. Omdat ik geen ervaring heb met de apps van Marantz en (opnieuw) de stap wil zetten naar nu een sr6009/10 ben ik benieuwd naar de functionaliteit van de apps die Marantz biedt: werken ze goed, wat zijn mogelijkheden. Wellicht dat er forumgebruikers zijn die hun bevindingen willen delen. Alvast ☺️ bedankt.

Emiel77

Zo te zien hebben zowel de SR6009 als de SR6010 ondersteuning voor AirPlay.
In jouw geval zou ik dan hier ook voor kiezen.

De Heos app heb ik wel eens geprobeerd, maar beviel niet erg goed eigenlijk.
Ook de eigen apps van Tidal, Qobuz en Apple Music getest, bevalt een stuk beter.

Moet wel opmerken dat bij streaming altijd verliezen ontstaan, voor de beste resultaten is bedraad aansluiten op de interne DAC of zelfs met een losse externe DAC altijd beter.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

TurboMarco

CiteerMoet wel opmerken dat bij streaming altijd verliezen ontstaan
Niet altijd dus, ik heb mijn streamer gewoon via wifi verbonden en verlies helemaal niets.
Het uitgangssignaal van de streamer had ik eerst via een toslink naar de versterker en daarna naar de Musical Fidelity headphone/dac met ook weer een toslink om vervolgens uit te komen op een analoge aansluiting waarbij mij opvalt dat de uitgangssignaal analoog van de streamer een fractie lager ligt, maar totaal geen verliezen.
Blind kan je de verschillende aansluitmethodes in ieder geval niet duiden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ArjenJan

Bedankt Emil en Marco, voor jullie aanvullende tips en opmerkingen hello .De apps die Marantz gebruikt blijken dus niet zo goed te zijn> mijn huidige MusicCast app werkt voor streaming van Tidal prima en ik merk ook inderdaad dat bestanden van mijn bedrade laptop in het netwerk een fractie beter klinken maar nog steeds goed. Ik ga eens rustig verder onderzoeken of ik er wel goed aan doe om de overstap te maken.Wellicht ga dan toch naar de Advantage serie van Yamaha.Groeten, Arjen