Marantz PM8006 versus Denon PMA1600-AE

Gestart door KayaRahnee, juli 10, 2021, 12:59:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Omdat ik, ondanks dat een aantal mensen beweren dat het niet waar kan zijn, toch verschil hoor tussen versterkers durf ik te vragen of er forum leden zijn die de Marantz PM8006 en de Denon PMA1600-AE vergeleken hebben?
Alvast bedankt voor reactie.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Vinyl_Fuchs

Denk niet dat je veel respons hierop gaat krijgen. Gewoon gaan luisteren/ vergelijken, met de knopjes spelen, kijken wat het beste bij je past en kopen. Mijn kameraad heeft een Denon PMA 2500 NE en hij is er tevreden mee.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

KayaRahnee

Of bevindingen van beide versterkers apart ... (ik ben niet in de mogelijkheid om op verplaatsing te gaan luisteren).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

hchifi.nl

Ik heb absoluut een voorkeur voor de Denon.
Andere aanrader voor rond de 1200 euro is de Atoll IN200 Signature  :-)
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

KayaRahnee

Citaat van: hchifi.nl op juli 16, 2021, 10:33:35
Ik heb absoluut een voorkeur voor de Denon.
Andere aanrader voor rond de 1200 euro is de Atoll IN200 Signature  :-)

Als ik vragen mag ... vanwaar de voorkeur?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dennis E36

Citaat van: hchifi.nl op juli 16, 2021, 10:33:35
Ik heb absoluut een voorkeur voor de Denon.
Andere aanrader voor rond de 1200 euro is de Atoll IN200 Signature  :-)

Mooie uitstraling die Atoll  :yes:
Lekker simpel, retro.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

KayaRahnee

BIJ de Marantz PM 8006 zou de volumeregeling in nogal grote stappen gaan ... en daar hou ik niet van.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

AlexH

Citaat van: Dennis E36 op augustus 17, 2021, 18:29:22
Mooie uitstraling die Atoll  :yes:
Lekker simpel, retro.

Alleen jammer van die optionele phono.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

tbanis55

Appels met appels vergelijken ....

In principe is het verschil tussen versterkers niet te horen, maar ....
Dan wel versterkers met:
- dezelfde bandbreedte / vermogensbandbreedte
- dezelfde dempingsfactor (inwendige weerstand)
- dezelfde muziek bron (dezelfde CD of vinyl)
- dezelfde luidsprekers

Voor het overige wordt het toch appels met peren vergelijken en komen we al gauw terecht op items als smaak, beleving, opties en gebruiksgemak.
Gelukkig is ieder mens uniek,  anders zou er ook niets meer te kiezen zijn.

Veel luister plezier!
Ton

KayaRahnee

Citaat van: tbanis55 op augustus 25, 2021, 12:45:32
... In principe is het verschil tussen versterkers niet te horen, ...

Dat is een aanname die al tot veel discussies heeft geleid, hoeft voor mij niet.
Ik vraag naar een vergelijk tussen de Marantz PM8006 en de Denon PMA1600-AE ... dus, de mening van diegene die wel verschil horen.
En ja, uiteindelijk is het een waarheid dat men dat zelf proefondervindelijk moet vaststellen, echter ben ik niet in de mogelijkheid om verschillende versterkers te gaan beoordelen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Paul

 :gp:

Ja een discussie tot het oneindige, laat een ieder de hobby op zijn manier beleven.

De vraag in dit geval is duidelijk.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Samro

Citaat van: KayaRahnee op augustus 24, 2021, 18:03:36
BIJ de Marantz PM 8006 zou de volumeregeling in nogal grote stappen gaan ... en daar hou ik niet van.
Kijk anders eens naar een jong gebruikte PM8005. Daarvan is de volume regeling wel prima! Alleen de Phono trap klinkt bagger maar die gebruik je waarschijnlijk toch niet? Verder gelijk in klank als de nieuwere 8006. Binnenwerk ziet er ook hetzelfde uit. Je kan de PM8005 ook voor een veel lagere prijs wel vinden.

KayaRahnee

Citaat van: Samro op augustus 25, 2021, 20:21:29
Kijk anders eens naar een jong gebruikte PM8005. Daarvan is de volume regeling wel prima!

Dat is vreemd hé.
De Dynaudio xeo6 deed ook zo vrij grote stappen bij volume regeling ... is echt niet handig, voor mij zelfs onbruikbaar.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

tbanis55

Bij de PM15s1 is de volumeregeling digitaal uitgevoerd met - als ik het goed heb - een Wolfson DAC.
Volume wordt dan in stappen van 0,5 dB geregeld.
Op zich een mooi systeem maar i.t.t. de "normale" regeling een beetje aan de "trage" kant.

En zo is er altijd wel iets te wensen... ;-)

Ton

SB_Marantz

Nog niet zo lang geleden eentje onder handen genomen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM