A GUIDE TO AUDYSSEY AUTO CALIBRATION & OTHER TECHNOLOGIES

Gestart door PM95, december 01, 2012, 22:43:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Niber

 8-) Ziet er uit als leesvoer. Zal er eens rustig de tijd voor uittrekken.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#2
Dank namens mijn kameraad John voor dit nuttige "leesvoer", hij heeft er veel aan gehad bij het opstellen en inregelen van zijn 5.1 HT-set.  notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Inca

#3
Na alles gelezen te hebben zoveel geleerd en zoveel beter geluid tijdens het kijken van films!  pompom 5.1 maal dank voor het posten!

Dit is het uiteindelijk geworden:



Tannoy Fanboy 5.2.4 - Marantz SR6012 + PM8003 - Tannoy DC6T SE - Tannoy DC6LCR Signature - Klipsch SPL120 - Triangle Atmos

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Ik heb uiteraard geen idee.
Maar het zou wel heel vreemd zijn als er niks is verbeterd.
Maar er zal vast wel iemand aanwezig zijn die van alles probeert, we zullen het wel horen. [emoji16]

RHK

Mogelijk dat ik er een aanschaf, wel even wachten totdat de dollar weer zakt  :schater:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 31, 2022, 18:16:25
https://fwd.nl/audio/audyssey-brengt-nieuwe-microfoon-voor-multeq-x-kalibratiesoftware-uit/


Zal deze echt beter zijn als de bijgeleverde versie bij de AV en SR?

Nee, is exact dezelfde mic echter met een serie nummer waar een calibratie file bij hoort, wat de meegeleverde mic niet heeft.

NS

Ik overweeg Audyssey Multeq xt32 aan te schaffen. De versie die op mijn Marantz Cinema 60 Dab zit, krijgt het niet voor elkaar "het laag" goed in te regelen. Ondank 5 a 6 metingen waarbij de microfoon op verschillende posities is geplaatst is het eindresultaat een irritante brommende bas. Ik weet dat de opstelling van mijn speakers niet ideaal is. Staan iets te dicht bij de muur. Maar mijn Anthem MRX 320 had daar geen moeite mee. Die maakte gebruik van hun eigen ARC Genesis kalibratie software.

Naast de Marantz heb ik Focal JMLab Chorus speakers 2x front 716S, center 700 en 2x surround 706S. Ik heb geen sub.

Nu vraag ik mij af of het zinvol is om xt32 van €199,00 aan te schaffen. Verder maak ik nu gebruik van speaker preset 1 en 2. Preset 1 is voor surround en preset 2 gebruik ik voor stereo weergave. Bij preset 2 maak ik dan geen gebruik van de center. En ik weet niet of Audyssey Multeq xt32 ook een dual preset aan kan.

 
Ik kijk met belangstelling uit naar jullie reactie.

Marvin

Misschien dat je hier een apart topic voor aan kan maken?
Vraag is best specifiek, houden we het wat overzichtelijk.  :-)
Tekst gewoon knippen en plakken natuurlijk....  hello