Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Hoe zit het eigenlijk met de vertragingstijd? Elk elektronisch terugkoppelingssysteem heeft toch last van vertraging?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

Jawel maar dan spreekt men toch van milliseconden  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op mei 15, 2011, 10:34:17
Jawel maar dan spreekt men toch van milliseconden  :-P
Het zal wel beter en sneller zijn dan vroeger, maar timing is heel belangrijk bij muziek. Vraag maar aan muzikanten.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 15, 2011, 10:26:53
Erg interessant Rob  :yes:

ja het word nu gelijk uit de, ja hoe moet ik dat zeggen, anonimiteit klinkt raar maar zo word het tastbaarder



jeetje john wat een zin zeg maar het is wel zo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32


Marantz 81

Leuk verslag om te lezen en mooi dat het zo,n verbetering geeft en zoveel mee mogelijk is  :yes:

Perfect_audio

Citaat van: f.luisteraar op mei 15, 2011, 10:29:30
Hoe zit het eigenlijk met de vertragingstijd? Elk elektronisch terugkoppelingssysteem heeft toch last van vertraging?

Audyssey is geen terugkoppelingssysteem. Eenmaal ingeregeld werkt het 'on the fly'. Een eventuele vertraging door de processor wordt gecompenseerd.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: jwx op mei 15, 2011, 10:14:50
ben anti dat soort dingen omdat ik van de oude stempel ben opgevoed in audioland maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het wel degelijk wat toevoegd alleen zit ik weer met de vraag wie bepaald wat de juiste waardes zijn wat is de referentie ?

De muziekindustrie. In het huidige digitale tijdperk zijn afspraken gemaakt inzake de geluids(re)productie. Denk aan Dolby, DTS, THX. Technisch liggen de normen vast, zodat hard- en softwareproducenten hier rekening mee kunnen houden. Of iedere muziekproducent zich hier aan houdt, is een ander aspect.
De muzikale 'referentie' bepaalt de eindmixer. Hij (of zij) bepaalt hoe het geluid van de muziekproductie zou moeten klinken. Als dan vervolgens ook de technische normen worden gehonoreerd om het geheel op de muziekdrager op te slaan, dan kom je tot een eindresultaat dat hoorbaar beter is, omdat de hard-/software om de muziek weer te geven weet wat het te doen heeft.
Als je vervolgens toch een vette bas hoort, dan is dat de keuze van de eindmixer, niet een fout in je installatie. Een regelmatig voorkomend probleem is te veel geluid in de surroundkanalen. Ook dat is een keuze (of mixerfout) van de producent. Als je installatie goed is afgesteld, zul je deze effecten ook beter horen. Een gevolg is dat de èchte goede opnames ook daadwerkelijk kippevel geven.
Audyssey is ontstaan in de hometheaterwereld. Voor films geldt een referentienorm van 75 spl. Audyssey regelt het systeem zo af dat bij 0dB op je avr dat referentieniveau wordt bereikt.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

lo

Mooi verslagje gemaakt Rob, leuk om te lezen dat er "groei" in zat tijdens de sessie.
Nogmaals veel plezier pompom pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op mei 15, 2011, 12:05:26
De muziekindustrie. In het huidige digitale tijdperk zijn afspraken gemaakt inzake de geluids(re)productie. Denk aan Dolby, DTS, THX. Technisch liggen de normen vast, zodat hard- en softwareproducenten hier rekening mee kunnen houden. Of iedere muziekproducent zich hier aan houdt, is een ander aspect.
De muzikale 'referentie' bepaalt de eindmixer. Hij (of zij) bepaalt hoe het geluid van de muziekproductie zou moeten klinken. Als dan vervolgens ook de technische normen worden gehonoreerd om het geheel op de muziekdrager op te slaan, dan kom je tot een eindresultaat dat hoorbaar beter is, omdat de hard-/software om de muziek weer te geven weet wat het te doen heeft.
Als je vervolgens toch een vette bas hoort, dan is dat de keuze van de eindmixer, niet een fout in je installatie. Een regelmatig voorkomend probleem is te veel geluid in de surroundkanalen. Ook dat is een keuze (of mixerfout) van de producent. Als je installatie goed is afgesteld, zul je deze effecten ook beter horen. Een gevolg is dat de èchte goede opnames ook daadwerkelijk kippevel geven.
Audyssey is ontstaan in de hometheaterwereld. Voor films geldt een referentienorm van 75 spl. Audyssey regelt het systeem zo af dat bij 0dB op je avr dat referentieniveau wordt bereikt.

Ron

Dank je Ron  notworthy duidelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Perfect_audio op mei 15, 2011, 11:47:58
Audyssey is geen terugkoppelingssysteem. Eenmaal ingeregeld werkt het 'on the fly'. Een eventuele vertraging door de processor wordt gecompenseerd.

Ron

Hoe moet ik dat zien? Hoe meet zo'n apparaat als het 'on the fly' werkt dat er een vertraging is en hoe compenseert 'ie dat?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Perfect_audio

Citaat van: f.luisteraar op mei 15, 2011, 12:15:18
Hoe moet ik dat zien? Hoe meet zo'n apparaat als het 'on the fly' werkt dat er een vertraging is en hoe compenseert 'ie dat?

Lees het verslag van Stadium III nog eens.
Aan de hand van de metingen worden correctiefilters berekend. Deze gegevens worden in de Marantz opgeslagen. Microfoon en PC worden ingepakt en opgeruimd. Bij de muziekweergave wordt dus niet meer gemeten, maar worden meteen de berekende filters toegepast.
Je zou kunnen zeggen dat het toepassen van actieve filters theoretisch een vertraging heeft, maar de huidige DSP's hebben een dermate hoge verwerkingssnelheid dat van vertraging geen sprake is. Trouwens alle kanalen worden aangepast, dus alle kanalen gaan door de DSP en derhalve is er onderling geen vertraging/versnelling.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

jrm

Dat zijn nu duidelijke en vooral tastbare verbeteringen!

Leuk om te lezen.  :yes: