Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Had ik het toch goed gezien.
De laatste keer dat ik bij jou was ,stond hij links in de hoek.

Tot straks bij Wim.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Aangezien Nouk de nieuwe 60 inch tegen de muur wil hebben en eigenlijk ook een ander meubel zit ik met de gedachte wat nu ?
De Stadium III eruit en een Rel R 528 erin ,kleiner dus kan naar de hoek toe en is met de Audyssey ook goed in te regelen
Maar dan toch zit wel met stukje kwaliteit tov elkaar wat me niet lekker zit

R 528 is wel top model uit die serie maar goed de stadium heeft ook wel zijn charme
Dus jah wat te doen wat zouden jullie doen ?

Kwa specs om ff dat maar zomaar neer te zetten maakt verder niet uit maar toch he  :-D

Stadium III : 200w classe AB 10 inch Volt driver en 12 bij -6 DB

R 528 500 w classe D 2x 12 inch actief en passief en 21 hz bij -6 db

Voordeel als ik een sub in de hoek wil is dat de 528 een FF model is
"Nadeel" gesloten systeem 


Dus heren brand los
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Mij bevalt een gesloten systeem juist prima. Heb meer druk opbouw al is een vergelijk natuurlijk niet eerlijk met de BK. Ik zou eerder kiezen voor een sub met eigen RC, kun je veel makkelijker plaatsen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

RoGEK

Tja om de discussie van zondag door te zetten.

Wat al bekend was, reflex kan lekker lomp laag.

Gesloten is muzikaler...

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WilliamB

Pfffff ik wil je graag helpen maar ik weet het echt niet wat je het beste kan doen.
Zijn alle twee mooie subs met elk zijn eigenschappen.

Veel succes met je zoektocht.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

... ik vind een forumlid met de nickname Stadium III, die vervolgens met een R528 speelt, niet kunnen  :angel:.

Een R528 is een serieuze sub met waarschijnlijk een dito prictag. Kan je daarom geen demo bij jouw thuis regelen? Niemand kan van afstand inschatten hoe de subs het beiden t.o.v. elkaar doen ...

TurboMarco

Rob ,
Je gaat spijt krijgen als je die monster sub van jou weg doet  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Een reflex is altijd lomp laag. Heb een b&w bijzettafel gehad en dat eas lachen met. Films en te doen met muziek.  Met een gesloten bk nu veel preciezer met muziek en lomp als het moet. Mis de b&w niet zo.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Perfect_audio

Citaat van: Stadium III op september 25, 2013, 20:31:47
......
De Stadium III eruit en een Rel R 528 erin ,kleiner dus kan naar de hoek toe en is met de Audyssey ook goed in te regelen
Maar dan toch zit wel met stukje kwaliteit tov elkaar wat me niet lekker zit

R 528 is wel top model uit die serie maar goed de stadium heeft ook wel zijn charme
Dus jah wat te doen wat zouden jullie doen ?
......

Je vergeet de kracht van Audyssey Pro. Eenmaal goed ingeregeld ga je het verschil amper horen. Een gesloten systeem is bovendien heel mooi in te regelen.
Geef gerust prioriteit aan de nieuwe ruimte-indeling.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Stadium III

We zullen er eens verder mee aan de slag gaan
Blijf nog steeds een tevreden man met de huidige subwoofer

Verder zou dan een nieuwe meting wel op zijn plek zijn als we eenmaal overgaan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

huub1

luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Ben verder aan het zoeken geweest en mocht ik een waardige vervanger willen hebben moet ik naar de R 528 SE

Deze heeft een andere AMP en een driver van de G1  ( top model )
Verder Wil ik de 528 dan ook als demo hebben maar ook dat valt tegen zijn er zeer weinig doe dat doen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: Stadium III op september 28, 2013, 15:48:49
Ben verder aan het zoeken geweest en mocht ik een waardige vervanger willen hebben moet ik naar de R 528 SE

Deze heeft een andere AMP en een driver van de G1  ( top model )
Verder Wil ik de 528 dan ook als demo hebben maar ook dat valt tegen zijn er zeer weinig doe dat doen

Het probleem is dat we op voorhand naar merk en specs kijken en niet luisteren hoe het in de echte omgeving gaat. Zie ook het relaas van CBdicX, dat spreekt boekdelen.

Ik wil wel een proef doen: als je bereid bent om zonder vooringenomen standpunt te luisteren, kom ik met 'n kleinere sub, regel hem in en dan mag jij met de ogen dicht luisteren. Desnoods een week. Ik geef je op een briefje dat die sub niet meer de deur uit gaat.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32

Citaat van: Perfect_audio op september 29, 2013, 10:53:48
Het probleem is dat we op voorhand naar merk en specs kijken en niet luisteren hoe het in de echte omgeving gaat. Zie ook het relaas van CBdicX, dat spreekt boekdelen.

Ik wil wel een proef doen: als je bereid bent om zonder vooringenomen standpunt te luisteren, kom ik met 'n kleinere sub, regel hem in en dan mag jij met de ogen dicht luisteren. Desnoods een week. Ik geef je op een briefje dat die sub niet meer de deur uit gaat.

ron
Top aanbod :yes:.