Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Eerst even dit :


https://youtu.be/xjOuz6rosD4

Een verslag van mijn bevindingen volgen zo snel mogelijk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


TurboMarco

Ey ,er zijn ook mensen die geen 6 weken vakantie hebben  :-D :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Stoere slogan!

Klipsch, keeper of the sound. Geweldig  HB
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Afgelopen Zondag waren we niet naar Tilburg getogen maar voor de verandering naar Udenhout ,daar heeft de familie stadium zich genesteld in een hele leuke en (nog) rustige groene wijk .

Huis en tuin is helemaal toppie !

Bij binnenkomst viel mij in eerste instantie de vier grote zuilen van Klipsch op ,wat een lummels t.o.v die Rob eerst had ,en nog voordat ik ging zitten viel mij direct op hoe schoon het hoog is ,niet dat softe maar lekker in your face met lekker veel detail .
De center is passend bij de rest en dat is maar goed ook ,ik vond de vorige die Rob had toch niet bepaald bij de overige speakers passen ,nu gaat de center helemaal op in de rest van het systeem ,in balans dus .

Op verzoek wederom de BD van Black Sabbath live meegenomen ,deze BD staat bekend om het stevige volle geluid ,en dat was ook te horen! ,teveel naar mijn smaak .
Rob had het LFE kanaal nog op 120 Hz staan ,en aangezien zijn front + surround speaker elk 2x 8" woofers hebben is dit teveel van het goeie ,die 8 inch drivers kunnen heel diep gaan en 15 inch woofers kunnen frequenties boven 80 Hz nooit zo snel weergeven ,dus de stap naar 80 Hz werd gemaakt .

Het gevolg was een veel strakker laag met een opvallende doch droge punch wanneer de opname dat toelaat .

Verder verschillende stukken beluisterd van stereo tot en met ....uiteraard Atmos ,dat laatste was zeer verrassend want er zijn geen speakers in het plafond aanwezig ,zo met de in de 4 zuilen geïntegreerde Atmos speakers (zie fimpje wat ik eerder geplaatst heb) werkt bijzonder goed ,en dat komt denk ik ook omdat de akoestiek een handje meehelpt ,de surround speakers staan namelijk niet meer naast de luisterplek maar daarachter ,de Atmos speakers stralen af naar het plafond en komt dan weer op de luisterpositie terecht .
Slim bedacht door Bose Klipsch  :-D ,het werkt namelijk op een direct reflection manier ,gevolg is dat je geluiden hoort op plaatsen waar je eigenlijk effect speakers verwacht .
Mooi .

In stereo staat deze set ook z'n mannetje ,maar om eerlijk te zijn als je surround gewent bent wil je niet meer anders ,het geluid is vele malen voller en je waant je echt in een zaal waar de bands optreden  HB

Zo'n dag vliegt voorbij en we hebben weer goede indrukken opgedaan .

Anouk en Rob wederom bedankt voor de gastvrijheid  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Was zeker weer gezellig ,thanks  :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WilliamB

Mooi verslag, en maak mij nig nieuwsgierig  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

... zo te lezen is het (zinvolle) geweld enkel toegenomen in huize Stadium  :yes:.

TurboMarco

Ik vind het geheel nu veel meer in balans en het laag klinkt ook veel strakker ,akoestiek draagt daar natuurlijk ook aan bij .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Citaat van: TurboMarco op juli 16, 2019, 22:10:15
Staat de LFE nog op 80 ?

Ja ,ben er verder weinig nog mee bezig geweest
Eerst ff andere dingen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Nostra

Mooie set klipsch!

Bas zal goed vertegenwoordigd zijn denk ik!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk