Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

#3330
Een mooie Naim of Burmester pre en ev en een Aurender renderer.
De N100 is het beste wat ik aan streaming heb gehoord tot op heden.

Of een dikke Accu versterker combineren met die N100. Maar dan zit je weer zonder dac welke je nodig hebt voor de renderer.

Nog lastig ook. Wel een luxe probleem gelukkig.

WimPeu

Ik ga op dit moment geen paar duizend euro tegen een renderer aan gooien. Geloof best dat dat een mooi ding is maar of me dat 2000 Euro waard is tov de SBT, nah denk het niet. Je praat dan over verschillen in digitale uitgangen. Dan heb ik liever de de Dac30 ingebouwd met daar de SBT op. Kan ik later nog wel weer eens naar een streamer upgrade gaan kijken. Ik wil dit bedrag steken in een versterker, receiver en Dac. Zeg globaal €8000,- €2000,- €1000,- Adviesprijzen wel te verstaan, daar moet nog eea vanaf kunnen waardoor ik net dat extra stapje kan maken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Receiver? Je hebt er toch die Integra staan? Of heb ik iets gemist?
De SBT is geen vergelijk met de Aurender, met welke dac dan ook.

Citaat van: WimPeu op maart 29, 2015, 11:24:02
Ik ga op dit moment geen paar duizend euro tegen een renderer aan gooien. Geloof best dat dat een mooi ding is maar of me dat 2000 Euro waard is tov de SBT, nah denk het niet. Je praat dan over verschillen in digitale uitgangen. Dan heb ik liever de de Dac30 ingebouwd met daar de SBT op. Kan ik later nog wel weer eens naar een streamer upgrade gaan kijken. Ik wil dit bedrag steken in een versterker, receiver en Dac. Zeg globaal €8000,- €2000,- €1000,- Adviesprijzen wel te verstaan, daar moet nog eea vanaf kunnen waardoor ik net dat extra stapje kan maken.

TurboMarco

Wim ,
Wim kunnen ze bij jouw dealer geen Classé leveren ?





















(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

#3334
Citaat van: xander32 op maart 29, 2015, 11:34:31
Receiver? Je hebt er toch die Integra staan? Of heb ik iets gemist?
De SBT is geen vergelijk met de Aurender, met welke dac dan ook.


Je hebt van het Meridian verhaal idd niet veel begrepen.  :-D  De 861 is een multichannel pre. Deze was als vervanger voor de Integra aangeschaft. Omdat de 861 niet alleen maar goed in surround is maar vooral heel erg goed in stereo. Dat in combinatie met de streammodule (ID40) maakte hem tot de perfecte opvolger en met 1 apparaat klaar voor stereo en surround. Nu deze te veel mankementen heeft (onverklaarbaar eigenlijk) is het vertrouwen weg en ga ik deze stap maken. Min of meer noodgedwongen. Ik kan hem laten maken maar het vertrouwen is weg.

Met die Aurender heb ik (nog) niks. Van dat apparaat snap ik nou helemaal niks. :-D  Wat hij doet (ja muziek van je netwerk plukken maar hoe en waarom en een interne HD?) wat zijn de verschillen met de X100 en dan nog zou ik hem 1:1 met de digitale output van een SBT willen horen. Ik heb daar van mijn leven nog nooit geen waarneembare verschillen tussen kunnen horen iig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: TurboMarco op maart 29, 2015, 11:44:09
Wim ,
Wim kunnen ze bij jouw dealer geen Classé leveren ?

Hij kan in principe alles leveren. Classe staat niet op mijn lijstje. Ik heb wel gedacht aan de Arcam AV950 combi maar ik wil me toch voornamelijk op stereo richten. Als daar bv een Accu 460 staat en ik zet er een Anthem of Marantz 7009 naast dan kan ik vast met het surround resultaat leven. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Beide helder :yes:.
Indien geen vertrouwen, kan je er maar beter afstand van doen en niet aan beginnen :wink:.


Citaat van: WimPeu op maart 29, 2015, 11:48:04
Je hebt van het Meridian verhaal idd niet veel begrepen.  :-D  De 861 is een multichannel pre. Deze was als vervanger voor de Integra aangeschaft. Omdat de 861 niet alleen maar goed in surround is maar vooral heel erg goed in stereo. Dat in combinatie met de streammodule (ID40) maakte hem tot de perfecte opvolger en met 1 apparaat klaar voor stereo en surround. Nu deze te veel mankementen heeft (onverklaarbaar eigenlijk) is het vertrouwen weg en ga ik deze stap maken. Min of meer noodgedwongen. Ik kan hem laten maken maar het vertrouwen is weg.

Met die Aurender heb ik (nog) niks. Van dat apparaat snap ik nou helemaal niks. :-D  Wat hij doet (ja muziek van je netwerk plukken maar hoe en waarom en een interne HD?) wat zijn de verschillen met de X100 en dan nog zou ik hem 1:1 met de digitale output van een SBT willen horen. Ik heb daar van mijn leven nog nooit geen waarneembare verschillen tussen kunnen horen iig.

TurboMarco

CiteerNu deze te veel mankementen heeft (onverklaarbaar eigenlijk) is het vertrouwen weg en ga ik deze stap maken.
Begrijpelijk , ik heb het zelfde met de nieuwere Onkyo ht receivers ,door dat geklooi met die hdmi boards wil ik er niet meer aan beginnen .
En de grap is dat die ouwe 604 het nog steeds doet zonder kuren  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Onkyo valt voor mij ook af. Vanwege idd de boards en het ontbreken van ADSY. Jammer maar goed ik heb hier onlangs een Anthem MRX710 op visite gehad en die deed het met film echt waanzinnig goed, voor stereo was het eigenlijk een grote teleurstelling na alle verhalen die ik er over gelezen had.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

#3339
Zou ook altijd het stereo en het surround gebeuren gescheiden houden.
Zelfs op het gebied van ruimte, indien mogelijk natuurlijk.

P.S.

Accuphase E460 is inmiddels E470 geworden.

WimPeu

Oké, dat wist ik niet. Ik heb altijd begrepen dat er wel al een soort van HT functie op de 460 zat. Zie het nu bij de 470 apart vermeld worden maar dacht dat de mogelijkheid om voor en eind versterking los te koppelen altijd al aanwezig was.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Dus je slaat eerst 11k stuk in die winkel en mag daarna uit hun andere 5 merken kiezen :|
Of gaan ze iets anders voor je regellen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Yep VV en EV zijn bij mijn E-450 ook apart te gebruiken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

#3343
Citaat van: Zoldar op maart 29, 2015, 13:02:30
Dus je slaat eerst 11k stuk in die winkel en mag daarna uit hun andere 5 merken kiezen :|
Of gaan ze iets anders voor je regellen.

Het ligt behoorlijk genuanceerder.  :wink:

Even kort. Ik had via het buurforum de MS/MD600 combi gekocht, via E-Bay Italië de G55. Dit wilde ik uitbreiden en mijn maat (aka thepioneer hier) stond op het punt zijn volledig gereviseerde 861 in te ruilen bij AA. Omdat ik hem goed ken en een mooie inruil deal kon maken met mijn oude gear heb ik de 861 bij AA gekocht. Zowel dealer als Ronald waren overtuigd van de probleemloze werking van de 861. Helaas heb ik er nu pech mee. De dealer is nu zo coulant om hem voor het volle aankoop bedrag terug te nemen samen met mijn elders opgesnorde 2e hands spullen voor zeer acceptabele prijzen. Ik kan nu voor het totale door mij betaalde aankoopbedrag van mijn set nu nieuw shoppen bij AA waarbij eigenlijk alles mogelijk is. En 5 merken?? sorry hoor maar je kent blijkbaar de zaak niet.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: lo op maart 29, 2015, 13:05:15
Yep VV en EV zijn bij mijn E-450 ook apart te gebruiken.

Dacht ik al. Zit daar een schakelaar voor op of is het gewoon naar een source skippen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES