De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Voorn

Ja lekker bezig zo, mooie hobby en mooie set. Ik hoop dat jouw buren het ook waarderen natuurlijk.
PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Marvin

Citaat van: Voorn op maart 06, 2024, 05:47:04Ja lekker bezig zo, mooie hobby en mooie set. Ik hoop dat jouw buren het ook waarderen natuurlijk.
Dank je, het is zo langzamerhand ook best bizar wat er staat.
Eind dit jaar zou ik nog wel een 4K beamer willen realiseren, maar dan moet het voor deze woning toch echt wel klaar zijn.
De buren hebben geen last, zolang het geen uren duurt en de tijden niet al nachtelijk zijn.

Marvin

Iets minder symmetrisch, beetje rommelig zelfs.  clown1
Maar het zit gelukkig achter een schuifdeurtje.
Dat grote ding op een apart stekkerblok gezet, zo schakelt het niet met de rest van de versterkers en kan die voor de fronts onafhankelijk van de bioscoop aangezet worden.
Het werkt, en het knalt als malle.  :schater:


Marvin

Ja ik heb nu wel weer letterlijk een volumestandje 'bloed uit je oren'...
Pfff, kan echt niet....  :schater:

RHK

Go big or go home  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Citaat van: RHK op maart 08, 2024, 19:16:07Go big or go home  8-)
5x zoveel vermogen merk je wel als je het even open draait.
Ik kan nu weer de Max SPL van de fronts aantikken, zo'n 120db waar nog wat pieken in mogen zitten.
Daar 2,5 meter vanaf zitten is een soort van DIY castratie...

Marvin

Ik heb het volume maar beperkt tot -15db, dan staan de verstandige mensen al lang op het balkon. 

Het leek handig, maar m'n vriendin gaat dit nooit helemaal snappen, wat er nu aan moet voor tv valt mee.
Voor stereo helemaal simpel, maar voor Atmos en dergelijke zijn het wel veel schakelaars geworden.
Maar goed, ook zonder al die poespas snapte ze ook geen moer van die Denon.
Dus dat is niet erg...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


JohnWx

Citaat van: Marvin op maart 09, 2024, 12:50:17Ja die staat hier, heeft de advertentie nog niet verwijderd.

Zal effe mega bod doen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Haal weg joh, ga die waarde nou niet op zitten drijven... 
Ik wil er nog meer....  violent1  :-D

JohnWx

verwijderd  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: Marvin op maart 08, 2024, 19:35:285x zoveel vermogen merk je wel als je het even open draait.
Ik kan nu weer de Max SPL van de fronts aantikken, zo'n 120db waar nog wat pieken in mogen zitten.
Daar 2,5 meter vanaf zitten is een soort van DIY castratie...
Heb je 120db gemeten op 2,5 meter afstand?  :-o
Nou ben ik niet zo'n rekenkundige maar vraag mij dan wel af wat de spl dan op 1 meter is, dat moet gruwelijk zijn  :evil:
Vorig jaar heb ik hier 105db gemeten maar dan op een afstand van 4 meter, dat is dan 1,5 meter vanaf de achterwand, dat deed bij mij geen pijn aan de oren, de buren waren wel geschrokken want die hoorde de bassen blijkbaar nog harder dan ik.
120db zal ik hier trouwens nooit halen met mijn versterking, mijn maatje die jaren met de Vector's gedraaid heeft haalde dat ruimschoots maar had er dan ook twee NAD 218 eindbakken in bridge mode (1.1 kw) er voor zitten.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik heb dit niet gemeten deze ronde, doorgerekend vanuit een tabel.



Dan kom je met 200watt dus richting de 120db, en dat haal ik wel met die Tannoy's.
Zal van de week eens een meting doen.

TurboMarco

Ben benieuwd naar de meting want getoonde tabel zet mij aan het twijfelen, daarmee wil ik niet zeggen dat het niet klopt hoor maar het is voor mij mij niet duidelijk op welke afstand dat geldt.
Een gevoeligheid van een luidspreker word doorgaans op 1 meter afstand bepaald en dan komen mijn eigen speakers ook op 97db 1 Watt.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)