De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

ik zeg ali express beamert
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Bijna goed John...

Marktplaats, eindversterker.  :schater:



Merk je niet veel verschil van ten opzichte van de Marantzen die er staan.
Behalve als je het even opentrekt, dan is er veel meer controle en blijft het allemaal wel erg precies en strak.
En dat is dan ook precies waar ie voor is....  clown1
Lekker rammen in de zomer, hoef niet bezorgd te zijn dat ie te warm wordt en dat ie iets te kort gaat komen. Beetje een verzekering voor mijn vintage luidsprekers, en ik weet uit m'n vorige PA versterker periode nog wel, ze gaan goed op wat meer reserves. 

Inkel MA 430

Had er nog nooit van gehoord, maar doet het prima..!!
Morgen even in de kast werken...

JohnWx

Citaat van: Marvin op maart 02, 2024, 17:27:05Bijna goed John...

Marktplaats, eindversterker.  :schater:



Merk je niet veel verschil van ten opzichte van de Marantzen die er staan.
Behalve als je het even opentrekt, dan is er veel meer controle en blijft het allemaal wel erg precies en strak.
En dat is dan ook precies waar ie voor is....  clown1
Lekker rammen in de zomer, hoef niet bezorgd te zijn dat ie te warm wordt en dat ie iets te kort gaat komen. Beetje een verzekering voor mijn vintage luidsprekers, en ik weet uit m'n vorige PA versterker periode nog wel, ze gaan goed op wat meer reserves. 

Inkel MA 430

Had er nog nooit van gehoord, maar doet het prima..!!
Morgen even in de kast werken...

Inkel mooie spullen gemaakt googlen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: JohnWx op maart 02, 2024, 19:00:56Inkel mooie spullen gemaakt googlen
Een sub-merk van Bose, veel verder kom ik niet.

JohnWx

Citaat van: Marvin op maart 02, 2024, 19:55:47Een sub-merk van Bose, veel verder kom ik niet.

Ben in de war met Nikko  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

#1940
Je moet soms eens een gok nemen, en voor €75,- durfde ik dat wel.

125watt/ 8 Ohm en 200watt/ 4 Ohm.
Iets zwaarder en stabieler dan de 35watt van het Marantzje, maar ook weer geen beest waar je een aggregaat voor moet huren.

Marvin

Nog maar eens een gokje. 
Ga vanavond z'n zwaardere broer ophalen, MA620.  pompom

JohnWx

Citaat van: Marvin op maart 05, 2024, 16:07:55Nog maar eens een gokje. 
Ga vanavond z'n zwaardere broer ophalen, MA620.  pompom

Leuk


Heb je interesse in zelf muziek opnemen  8-)  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: JohnWx op maart 05, 2024, 17:49:19Leuk


Heb je interesse in zelf muziek opnemen  8-)  :-D

Whahahaa. Nee dat ding mag je zelf uittesten!

Marvin



Groot en zwaar, dat is de eerste indruk.
Geluidstechnisch beetje dezelfde indruk, groots en zwaar.
Morgen maar eens wegwerken en de kleinere versie aan de surrounds knopen.
Stiekem toch wel erg vet zo. Weer tijd voor een goeie meting ook, toch weer aardig wat veranderd de laatste maanden.

NB

Zeker vet, daar kun je wel een feestje mee geven.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

#1946
Het was een leuk opstapje, die hele stapel Marantzen, maar voor de 5 hoofd luidsprekers in de set had ik gelijk al het idee wat zwaarders te zoeken.
Die Marantzen hebben ook wat gebruiks ongemakken, zo schakel ik ze uit via een stekkerblok, en als ze dan aangaan via het stekkerblok, dan knippert de klok in het display, en die hoor ik door de front speakers brommen..
Brr. Brrr. Brrr.
Dan druk je op de bron, in mijn geval CD, en dan is de klok weg en zo ook de brom. 
De surrounds hangen te ver weg om het te horen, de center pikt het een stuk minder op.
Door de hoogte speakers hoor ik het niet, daar blijf ik de Marantzen voor gebruiken. 2 stuks.
Ben nog op zoek naar een derde Inkel voor m'n center, heb al een lager model op het oog die ik kan bruggen.
Maar echt nodig is het eigenlijk niet, dus die zal er volgende week ook wel staan.. violent1  clown1


Edit; voor de cijfer freaks, 200watt 8 Ohm.

Emiel77

Wilde gok: dit is wat de Tannoy's nodig hebben om echt tot leven te komen?
Geen HT fan zijnde weet ik wel dat de fronts en center van groot belang zijn, overige kanalen zijn, niet negatief bedoeld, bijzaak zoals ik het dan zie.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

Nodig misschien niet...
Maar het is wel heel smerig dynamisch zo.

Marvin

Met 97db zijn ze vrij makkelijk aan te sturen, dat hebben de marantzjes wel bewezen.
Dat is/was geen slecht geluid..!
Maar als je er wat meer kracht achter zet dan merk je dat zeker wel.
Het is niet de eerste keer dat ik dit ervaar, ik ben eigenlijk behoorlijk terug bij af, ik heb al vaker met PA versterkers lopen rommelen.
Ook handig met gewoon een harde power knop aan de voorkant, dan kan ik enkel de eindversterkers aanzetten die ik ga gebruiken.
Er staan nu 5 stereo versterkers aan terwijl ik maar naar 2 luidsprekers luister. (4 als je de subs mee telt).
Dus als we gewoon muziek luisteren kunnen we nu heel simpel de desbetreffende versterker aanschakelen.
Met tv kan die van de center en de surrounds erbij, en met films en games ook het plafond aan.
Eigenlijk heel erg old school, met al de aparte schakelaars.
Denk ook niet dat de meterkast het trekt als ik meerdere PA versterkers tegelijk schakel met een stekkerblok.
Nu hebben deze een softstart, aldoende leert men,  m'n vorige PA versterkers niet.
Dat was niet altijd even handig.  clown1
Morgen de boel maar eens wegwerken, inmeten en dan de buren pesten.