Niet-audiofiele CDs, veelal vintage: wat doe jij ermee? Draaien of...

Gestart door Cornelis1921, juli 14, 2011, 03:18:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Vaak zitten niet-audiofiele CDs in 't verdomhoekje bij het audiofiele volksdeel. Is dat terecht?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: Cornelis1921 op juli 14, 2011, 03:18:51
Vaak zitten niet-audiofiele CDs in 't verdomhoekje bij het audiofiele volksdeel. Is dat terecht?
:no:
Because music matters....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Niber

Citaat van: Maurice op juli 14, 2011, 06:52:06
Citaat van: Cornelis1921 op juli 14, 2011, 03:18:51
Vaak zitten niet-audiofiele CDs in 't verdomhoekje bij het audiofiele volksdeel. Is dat terecht?
:no:
Because music matters....

Helemaal mee eens!!!
Het gaat om de muziek, niet om de opname.
Maar dat is mijn mening, er zijn genoeg mensen die alleen perfect opgenomen cd's willen hebben.

Ieder zijn ding, ik vind dat de set in dienst van de muziek hoort te staan en niet andersom. :no:

Maar nogmaals ieder z'n ding...Ik ben dan ook geen audiofiel maar muziek liefhebber.
Soms is het leuk als je een (erg) goede opname hoort, maar niet altijd noodzakelijk!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Wat is perfect ?

Als ik wel is een CD op zet van Rhapsody Harry van Dalen en ik hoor een kerel op een klankschaal met een stokje erop tikken hoe mooi ook zakt me broek van me reet

Wat ik wel erg prettig vind zijn/waren de cd van Chesky waar artiesten nummers van andere zongen (commerciele nummers) en die mooi of of een mooie manier opgenomen werden


Vaak vind ik wel dat Audiofiele cd's met een hele kleine bezetting zijn opgenomen, een stem een gitarist en iemand die af en toe een klapje op een stuk hout doet klinkt al snel goed

Ben een Sting fan maar dat klinkt op bijna alles goed omdat het niet zo complex is


Maar vaak hebben die Audiophile cd's een hoog cult gehalte omdat er mee getest word in de bladen denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: Maurice op juli 14, 2011, 06:52:06
Citaat van: Cornelis1921 op juli 14, 2011, 03:18:51
Vaak zitten niet-audiofiele CDs in 't verdomhoekje bij het audiofiele volksdeel. Is dat terecht?
:no:
Because music matters....

stupid

Citaat van: Niber op juli 14, 2011, 09:46:54
Helemaal mee eens!!!
Het gaat om de muziek, niet om de opname.
Maar dat is mijn mening, er zijn genoeg mensen die alleen perfect opgenomen cd's willen hebben.

Ieder zijn ding, ik vind dat de set in dienst van de muziek hoort te staan en niet andersom. :no:


probleem = eens je op een zeker niveau komt met de spulletjes, dat er heel wat door de mand valt
dan is er van dienstbaarheid geen sprake meer  :wink:

zo'n opname verdraagt het gewoon niet van thuis op volume te draaien,
omdat ie opgenomen is om altijd luid te klinken in de auto/ipod/midi toren

dat staat het genot verder niet al te veel in de weg, alleen moet je zuinig zijn met je volumekeuze..

Citeer
Maar nogmaals ieder z'n ding...Ik ben dan ook geen audiofiel maar muziek liefhebber.
Soms is het leuk als je een (erg) goede opname hoort, maar niet altijd noodzakelijk!

goh, als je bedenkt wat voor budgetten besteed zijn in de studio, vind ik dat steeds weer onvergeeflijk
het heeft er de status van CD/SACD zeker niet beter op gemaakt.. nopompom

maar 'all that' is al eens in een ander topic hier gepasseerd..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Maurice

Ik ben eens bij een audiofiel geweest met een installatie waar wij allemaal zonder uitzondering jaloers op zijn. Hoorde bij hem erg mooi opgenomen cd's, inderdaad allemaal minimalistische bezettingen (heeft denk ik ook wel met zijn muzieksmaak te maken).
Mijn muziek is over het algemeen complexer, maar ook geregeld met mindere opnames. Hij zat zich helemaal te verkneukelen bij een cd die ik echt muzikaal geweldig vind, maar hij hoorde slechts de opname fouten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juli 14, 2011, 19:10:10
Ik ben eens bij een audiofiel geweest met een installatie waar wij allemaal zonder uitzondering jaloers op zijn. Hoorde bij hem erg mooi opgenomen cd's, inderdaad allemaal minimalistische bezettingen (heeft denk ik ook wel met zijn muzieksmaak te maken).
Mijn muziek is over het algemeen complexer, maar ook geregeld met mindere opnames. Hij zat zich helemaal te verkneukelen bij een cd die ik echt muzikaal geweldig vind, maar hij hoorde slechts de opname fouten.

Dus jij kan ook van muziek genieten in de auto en via de wekkerradio of de radio onder de douche
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: jwx op juli 14, 2011, 19:13:55
Citaat van: Maurice op juli 14, 2011, 19:10:10
Ik ben eens bij een audiofiel geweest met een installatie waar wij allemaal zonder uitzondering jaloers op zijn. Hoorde bij hem erg mooi opgenomen cd's, inderdaad allemaal minimalistische bezettingen (heeft denk ik ook wel met zijn muzieksmaak te maken).
Mijn muziek is over het algemeen complexer, maar ook geregeld met mindere opnames. Hij zat zich helemaal te verkneukelen bij een cd die ik echt muzikaal geweldig vind, maar hij hoorde slechts de opname fouten.

Dus jij kan ook van muziek genieten in de auto en via de wekkerradio of de radio onder de douche
:yes:
Op kantoor hebben we geen radio's en luidsprekers etc. Dus ik kan op kantoor ook van muziek genieten via de speaker van de telefoon.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Citaat van: Cornelis1921 op juli 14, 2011, 03:18:51
Vaak zitten niet-audiofiele CDs in 't verdomhoekje bij het audiofiele volksdeel. Is dat terecht?
Nee, de mooiste muziek voor mij staat op niet-audiofiele CD's. Ik denk zelfs dat de mooiste muziek in het algemeen op niet-audiofiele CD's staat. Ik krijg geen kippenvel van mooi geluid wel van mooie muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

Citaat van: renes59 op juli 14, 2011, 19:37:00
Citaat van: Cornelis1921 op juli 14, 2011, 03:18:51
Vaak zitten niet-audiofiele CDs in 't verdomhoekje bij het audiofiele volksdeel. Is dat terecht?
Nee, de mooiste muziek voor mij staat op niet-audiofiele CD's. Ik denk zelfs dat de mooiste muziek in het algemeen op niet-audiofiele CD's staat. Ik krijg geen kippenvel van mooi geluid wel van mooie muziek.

Heel juist een slechte opname kan zelfs bijdragen aan meer emotie. Bij een eerste klas opname is ook vaak de emotie weggepoetst.

mountainbiker

#10
Het gaat natuurlijk altijd om de muziek.Recentelijk digitale  remixes gehoord van The Beatles en Queen en het is er wel op vooruit gegaan kwa muziekkwaliteit,transparantie en duidelijkheid moet ik eerlijk bekennen HB Een groot verschil dus met de oude collectie van mij.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Whisper.nl

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar muziek die ik mooi vind is muziek die authentiek is.
Volksmuziek is niet het juiste woord ervoor. Wereld muziek misschien. ?
Bepaalde stromingen van New Age zou er een onderdeel vanuit kunnen maken.

Bij deze b.v. muziek uit Afrika die met Australische muziek samengekomt.

http://www.youtube.com/watch?v=VF_Hw8l01LI

Dit is er dan nog zo eentje (eerder hier neer gezet)
Een ontmoeting van de muziek uit India met Portugal
http://www.youtube.com/watch?v=gQ3kYcFxYTM&feature=related

Puur genieten toch.
Het hoeft dus niet een perfecte opname te zijn maar muziek moet een snaar bij mij raken.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Dit is trouwens een cd die ik nog nooit op opnamekwaliteit heb kunnen beoordelen, simpelweg omdat ik helemaal enthousiast van de muziek wordt  pompom


http://www.youtube.com/watch?v=7Hi3NaGTvwE

Er schijnen een hoop fouten in te zitten, maar ik kan me niet concentreren om ze te ontdekken.
Dit is overigens wel een referentie cd van mij die ik altijd gebruik om iets te testen/beluisteren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Niet audiofiel, maar zeker zo goed, bob marley live in babylon by bus!

http://www.youtube.com/watch?v=GEZNL0VHPgk&playnext=1&list=PL5061FEDDBE36E426

In bezit in LP, en later als download op de phone gezet die ik kan verbinden met de auto. Vandaag in de auto beluisterd terwijl het met bakken uit de hemel kwam  hello
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude