Wie bezit er een 4400 ?scope

Gestart door 2285B, februari 02, 2012, 20:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

2285B

Wie is er nog meer in het bezit van een Marantz 4400 Met scope

HAL9000

Ik  :evil:



heb ook groen versies gehad,  die  zijn wat ouder.




Erg mooie machine,  erg  dure machine geweest. Veel  haken en ogen om  deze receiver goed werkend  te houden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Mooie vintage receiver, nooit eerder gezien.  :-o pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bas focal marantz

Citaat van: 2285B op februari 02, 2012, 20:38:37
Wie is er nog meer in het bezit van een Marantz 4400 Met scope
Ga een ander de ogen uitsteken wat jij wel hebt en een ander niet (grapje) ik heb een 4300 en 4270 .

2285B

Neee hoor daar gaat het mij niet om .
Wat ik mij afvraag is waar zijn de 4 knopjs voor die links naast de scope zitten .???
Als ik iemand de ogen zou willen uitsteken ....zou ik wat foto's op het foum moeten plaatsen ,maar ben in eerste instantie verzamelaar .
Trouwens ogen uitsteken kun je een bekeuring voor krijgen .Dit mag niet hoor  :schater:

HAL9000

Martin,  Ik kan je  alles  uitleggen over  de  4400  (heel marantz  kan ik alles)
Die  4  knopjes  zijn voor  dolby.  Front  and  rear  REC.  Als  jij een cassettedeck/bandrecorder  had  vroeger  zonder  dolby.  En dus  er  zou  ruisen,  kan jij met  deze  marantz  zijn dolby  gebruiken en ermee opnemen  zodat  het  minder  zou  ruisen en aangenamer  klinkt.

Akai  cassettedeck/bandrecorders  ruisen het meest,  samen met  oude  buizen  receorders. Ook kwaliteit  tape  heeft ermee te  maken. 
Tevens  kan je  de  dolby  gebruiken voor  al  opgenomen,  banden en voor  FM.  Voor  fl5000,-  had  je  wel  wat  :-o notworthy
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

2285B

#6
Dank voor je  reactie jon.
Maar met welke reden is eigenlijk de scope ontwikkeld en waar diende hij in die tijd voor  ?
Wie het weet mag het zeggen !!

bas focal marantz

Citaat van: 2285B op februari 04, 2012, 18:38:04
Dank voor je  reactie jon.
Maar met welke reden is eigenlijk de scope ontwikkeld en waar diende hij in die tijd voor  ?
Wie het weet mag het zeggen !!
Heden ten dagen is het erg mooi om naar te kijken hoe die , tja hoe moet ik het zeggen , danst op de muziek .

Hoe en wat ie nou exact weergeeft is mij ook een raadsel , maar een erg mooi apparaat die 4400 en ik zou er maar erg van genieten als ik jouw was .

SB_Marantz

#8
Citaat van: 2285B op februari 04, 2012, 18:38:04

Maar met welke reden is eigenlijk de scope ontwikkeld en waar diende hij in die tijd voor  ?
Wie het weet mag het zeggen !!


Basis functies:

Signaal weergave
Afstem functie voor de tuner (zender midden opzoeken) en signaal sterkte.
Antenne richting

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op februari 17, 2012, 10:26:27

Basis functies:

Signaal weergave
Afstem functie voor de tuner (zender midden opzoeken)
Antenne richting

Gelukkig je was wakker anders moesten we lang op een antwoord wachten  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM