De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Ja dat zijn behoorlijk aanwezige luidsprekers aan het front....
Nette subwoofer zo, knap gedaan hoor!

Ik luister trouwens nog dagelijks naar vier luidsprekers uit 1984....   8-)

TurboMarco

Cool Marvin, de ouwetjes kunnen nog heel lang mee, het feit dat ze de oldskool speakers opnieuw uitbrengen zegt eigenlijk al genoeg
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja die ouwe lellen verbazen me nog regelmatig!

Erg gaaf ook dat je er omheen je eigen luidsprekers bouwt, gaat hier nu eindelijk ook eens van de grond komen. 

TurboMarco

Ja het zelf bouwen blijft altijd wel een dingetje voor mij, de eer en voldoening die je krijgt als het eenmaal klaar is  HB
Voor de goedkoopheid hoef je het iig niet te doen want de losse componenten zijn best wel prijzig, zo kost die 12 inch vlot 800,- aan materiaal , al heb ik er dat niet voor betaald hoor :-) 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik ga volgend jaar beginnen met een centerspeaker, daarom heb ik die 8" Tannoy in huis gehaald, dat wordt de basis, waarschijnlijk zal dat 70liter inhoud gaan hebben. 
Ik wil hem alleen wel met fineer afwerken, en als dat nou allemaal echt goed lukt en mooi wordt, dan zijn de fronts aan de beurt.
Handige vriend die een boerderij heeft gekocht, zijn werkplaats begint aardig vorm te krijgen.
Als hij wat meer tijd heeft, gaan we daar volgend jaar mee beginnen.

RHK

#1790
Citaat van: TurboMarco op oktober 14, 2023, 18:10:15

De 2x12 inch sub



center + sub



Ouder dan mijn speakers? ,de Vector en de Opus komen uit 1984 en de Primare 2003


Go big or go home.   :-D De Hepta speakers en Hepta sub van mij  komen uit resp. 2000 en 2003.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

Centertje, de Sr7008 is inmiddels vervangen door de AV7706
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Dat is ook geen kleintje....  HB

TurboMarco

Citaat van: RHK op oktober 14, 2023, 19:29:19Centertje, de Sr7008 is inmiddels vervangen door de AV7706
Die heb ik vaak mogen horen, Rob heeft deze namelijk ook.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#1794
Ik heb trouwens nog wat sets, zo staat er in de serre de Beyma/Visaton/Hypex DIY speakers nu aangesloten op een S.M.S.L versterker met als bron een chromecast en in m'n mancave staat een setje Philips MCD908 te spelen op een Topping versterker/dac waar ik .....jawel ook nog een sub voor ga bouwen met een 10 inch Usher woofer gepoort.

Ook heb ik van S.M.S.L een koptelefoon/streamer versterker en zo ook nog steeds een Musical fidelity exemplaar, en voor dat ik het vergeet ook nog een Onkyo HT gebakkie  :-D die even niks te doen heeft  :zzz:

Och ja op de slaapkamer staan een paar Edifier speakers met ook een Chromecast te draaien.

Veel meer heb ik op audio/video gebied niet meer te wensen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Nostra

Je doet me aan men broer denken... Die heeft echt overal een installatie staan  :gp:

TurboMarco

Toffe broer heb je dan  8-)  :-D

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Ik was toch erg benieuwd welke luidsprekers in de Def tech zitten dus ben ik gaan zoeken, wat ik op het net gevonden heb is dat alle drivers op de tweeters na uit eigen huis komen, en de tweeters komen bij Seas vandaan.
Zo zit er in de center een Seas H537-6 maar dan met een aangepaste front-plate, ik dacht al waar ken ik die sound van  :-D  :schater:

De 12 inch Beyma en de Dayton audio radiator raken al aardig ingespeeld, de gain kan weer iets terug gezet worden.
In het geval van de REL duurde het ongeveer 1 week intensief spelen, de gain stond de eerste dag op de helft en uiteindelijk op 1/4, dus die relatief stugge rolranden en spiders moeten nog wel wat soepel worden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mountainbiker

Citaat van: TurboMarco op oktober 14, 2023, 23:36:50Ik heb trouwens nog wat sets, zo staat er in de serre de Beyma/Visaton/Hypex DIY speakers nu aangesloten op een S.M.S.L versterker met als bron een chromecast en in m'n mancave staat een setje Philips MCD908 te spelen op een Topping versterker/dac waar ik .....jawel ook nog een sub voor ga bouwen met een 10 inch Usher woofer gepoort.

Ook heb ik van S.M.S.L een koptelefoon/streamer versterker en zo ook nog steeds een Musical fidelity exemplaar, en voor dat ik het vergeet ook nog een Onkyo HT gebakkie  :-D die even niks te doen heeft  :zzz:

Och ja op de slaapkamer staan een paar Edifier speakers met ook een Chromecast te draaien.

Veel meer heb ik op audio/video gebied niet meer te wensen.
Kwam ik gisteren tegen.
https://youtu.be/FddClzNLO4Q?feature=shared
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Citaat van: marvin op oktober 14, 2023, 18:29:46Ja dat zijn behoorlijk aanwezige luidsprekers aan het front....
Nette subwoofer zo, knap gedaan hoor!

Ik luister trouwens nog dagelijks naar vier luidsprekers uit 1984....   8-)
Ik naar 2.Ook uit 1984. :lol:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1