NR1200 vervormt bij hoog volume

Gestart door theedge33, september 29, 2023, 15:56:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: RHK op oktober 03, 2023, 02:14:26Je kan er dus 2 x 5mm van maken bij RU, heb ik gedaan. Top!

En, merkte je geluid "verschil" tov een dunner kabel, is dit nog wel een soepele kabel met 4x 2.5mm ?

TurboMarco

Luidsprekerboxen openschroeven en zie daar wat voor een draad er gebruikt word, en om toch even bij de luidsprekers te blijven en in dit geval van de TS, zouden die niet defect zijn? kijk dan kan je wel 100 versterkers er aan hangen maar dan blijft de vervorming gewoon aanwezig.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op oktober 03, 2023, 20:08:08Luidsprekerboxen openschroeven en zie daar wat voor een draad er gebruikt word, en om toch even bij de luidsprekers te blijven en in dit geval van de TS, zouden die niet defect zijn? kijk dan kan je wel 100 versterkers er aan hangen maar dan blijft de vervorming gewoon aanwezig.

 :gp:

Klopt, zijn vaak meer dunne dan dikke draden, en vaak van wazige kwaliteit.
Maar hier praten we over centimeters dus echt di(c)k hoeft niet denk ik.

Goede tip om eens de speakers te bekijken, wellicht vervormen die en niet de amp.
Dan zijn wij allemaal  :-P  :-P

Marvin

Monitor audio RX8 laten de vervorming horen, zo ook de Dali Spektor2. 
Lijkt dus ook niet erg voor de hand te liggen dat het aan de interne draadjes ligt.
Maar openschroeven van luidsprekers is altijd leuk natuurlijk. :-D

Marvin

Zo terug lezend bedoel je iets anders dan de interne draadjes, maar gewoon een defecte luidspreker.
Dan nog lijkt dat niet direct voor de hand te liggen, aangezien een ander stel de vervorming ook weergeeft.
Doordenkend, wellicht is het zo dat de versterker door te vervormen al 2 sets luidsprekers gesloopt heeft.
Wie zal het zeggen.
Wordt een beetje kip en ei verhaal zo....  :schater:


Waar woont de Edge?
Misschien dat er een extra paar oren kan komen luisteren?

CBdicX

#110
Citaat van: marvin op oktober 03, 2023, 20:58:16Zo terug lezend bedoel je iets anders dan de interne draadjes, maar gewoon een defecte luidspreker.
Dan nog lijkt dat niet direct voor de hand te liggen, aangezien een ander stel de vervorming ook weergeeft.

👍🔊

TurboMarco

Ik heb serieus veel beschadigde luidsprekers gezien waarvan de eigenaar het niet eens wist, oorzaak overbelasting cq clipping.

Zomaar wat voorbeelden:

spoelen die te heet geworden zijn.
spiders gescheurd van de drager.
drager beschadigd door te grote uitslag tegen poolplaat.

Moet je maar eens kijken wat PA woofers te verduren krijgen, die sneuvelen bij de vleet terwijl dat echt hele dikke jongens zijn die wel KW voor de kiezen krijgen.
Deze worden veelal aangeboden als zijnde "recone"

De draadjes in de speakers mankeert helemaal niets aan, het is ook dikke BS om daar wat aan te veranderen, vandaar dat mijn advies dan ook is om gewoon rode/zwarte 1.5 of op lange afstand 2.5 te nemen, en met lange afstand heb ik het over minimaal 20 meter
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emiel77

Het zal aan mij liggen, maar dit is al aardig een bullshit topic aan het worden zo.
TS is niet geholpen met al het gokwerk zoals het al 8 pagina's gaat...

@Mods wordt dit een bullshit forum ook??

Ban me, prima don't care... TS is en blijft hier niet geholpen met te veel bullshit, let's be real...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#113
Citaat van: Emiel77 op oktober 03, 2023, 22:27:58Het zal aan mij liggen, maar dit is al aardig een bullshit topic aan het worden zo.
TS is niet geholpen met al het gokwerk zoals het al 8 pagina's gaat...

@Mods wordt dit een bullshit forum ook??

Ban me, prima don't care... TS is en blijft hier niet geholpen met te veel bullshit, let's be real...

Gebeurt op ieder forum, ook op grote forums zoals AVS.
Is niet te voorkomen dat er gespeculeerd wordt op problemen.
En dat daarbij ook andere zij stappen worden gemaakt is een logisch gevolg.

En dat Engels vind ik "to much" en niets bijdragen, dat is pas BS.........  :wink:

TurboMarco

Och gut een gekrenkt zieltje, daar zal de TS helemaal geen baat bij hebben.

Er zijn hele goede suggesties voorbij gekomen, maar ik snap dat een kabel fetisj wat van slag raakt, het zij zo.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emiel77

Citaat van: TurboMarco op oktober 03, 2023, 22:46:03Och gut een gekrenkt zieltje, daar zal de TS helemaal geen baat bij hebben.

Er zijn hele goede suggesties voorbij gekomen, maar ik snap dat een kabel fetisj wat van slag raakt, het zij zo.


Serieus?? jij bent hier een mod?? beetje zielige reactie eigenlijk.
Doe ermee wat je wil, door dit soort bulshit reactie topics ben ik er wel klaar mee eigennlijk.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

TurboMarco

#116
Citaat van: Emiel77 op oktober 03, 2023, 22:50:16Serieus?? jij bent hier een mod?? beetje zielige reactie eigenlijk.
Doe ermee wat je wil, door dit soort bulshit reactie topics ben ik er wel klaar mee eigennlijk.
Dan ga je toch elders vertier zoeken, ik houd je in ieder geval niet tegen.

De door jou gemaakte aannames zijn getackeld, en dan doel ik op het 4-8 Ohm stelling dat de Marantz NR geen 4 Ohm aan kan vanwege dat Marantz deze niet aan 4 Ohm specificeert, begrijp je dan niet wat Wilfred duidelijk probeert te maken of bevalt jou dat bericht ....en die daarop volgend niet?

Ter info mijn Primare versterker is door Primare ook niet gespecificeerd @ 4 Ohm  maar lees het bericht van Wilfred nog eens.
 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

CiteerDit probleem is makkelijk te tackelen.
Aan de scope met dat ding met een 4 Ohms load (capacitief)

De gebruikte speakers zijn NOMINAAL 4 Ohm maar ik geloof niet dat daar het probleem zit.
Het zou van de zotte zijn om er een zwaardere eindversterker aan te ''moeten'' knopen,mits mogelijk.
De versterker zou een 35 Vac leveren @ Ohm.
Wanneer je gaat meten wat er aan 4 Ohm uit komt weet je genoeg.
Misschien kakt de voeding in wat voldoende over het ontwerp zou zeggen

Citeer''De Monitor Audio's hebben 4 Ohm nodig en de Dali's 6 Ohm?''
Die mag je me uitleggen.

Die uitleg van Emiel komt er dus nooit want dat valt niet uit te leggen.

CiteerElke maar dan ook elke versterker zou een impedantie dipje naar 3 a 2,5 Ohm aan moeten kunnen.
Zo niet snel wegwezen met dat ding.
En elke speaker is niet lineair 2,4,6 of 8 Ohm.
Kennelijk wordt dat maar niet begrepen.

De speaker imdedantie wordt atijd nominaal opgegeven.
Sommige fabrikanten geven de dip op maar het merendeel niet.

Helaas word dit na al die jaren door het gros niet begrepen Wilfred, maar ik vind het bewonderenswaardig van jou dat het nog steeds de moeite neemt dit uit te leggen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Citaat van: Emiel77 op oktober 03, 2023, 22:27:58Het zal aan mij liggen, maar dit is al aardig een bullshit topic aan het worden zo.
TS is niet geholpen met al het gokwerk zoals het al 8 pagina's gaat...

@Mods wordt dit een bullshit forum ook??

Ban me, prima don't care... TS is en blijft hier niet geholpen met te veel bullshit, let's be real...
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar deze reactie vandaan komt, ik heb zelf toch het idee dat ik helemaal zo vervelend niet ben.
Ik reageer en denk mee als mezelf, Marvin, zoals ik dat altijd heb gedaan. 
Maar ik kan het verkeerd hebben hoor, sta voor m'n gevoel in ieder geval niet boven de rest.

Marvin

Ik heb ook minimaal 1 keer aangegeven dat het wachten op wat antwoorden misschien handig is.
Het gaat alle kanten op, ja.
Maar ik wil ook niemand z'n recht op een mening ontnemen op deze hangplek, dus laat maar even lekker gaan denk ik dan.
Ook niet goed dus.... HLP  :-D