muziek doorsturen van pc

Gestart door freddy wittevrongel, oktober 10, 2021, 15:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freddy wittevrongel

De verbinding PC met de stereoketen is nog altijd goed , enkel met de TEL. lukt nog niet , de Kleindochter zal het wel oplossen zeker , ze zit nu op school , maar tot nu toe is dat bakje zekers zijn geld waard , Bedankt nogmaals.

Hoewie Loewie

Citaat van: freddy wittevrongel op oktober 13, 2021, 10:12:41
NB - enkel met de TEL. lukt het nog niet , maar dat zal ook wel lukken zeker.
Ik denk dat jouw Logitech maar een verbinding tegelijkertijd kan hebben (volgens mij is dat gebruikelijk bij BlueTooth). Dat betekent dat als ie verbonden is met de PC je niet ook nog verbinding kunt maken met je telefoon.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Ach ja , dus een toestel per connectie , dus telkens eer je verbinding wil maken nog eens op het bakje duwen .

Hoewie Loewie

Ik weet niet hoe het bakje werkt maar als er een keer een verbinding is gemaakt, dan zal een volgende keer automatisch verbonden worden. Wil je verbinding maken met je telefoon (en de BlueTooth van de computer staat aan) dan denk ik dat het niet lukt. Dan zal automatisch de verbinding met de computer worden gemaakt. Ik denk dat je BlueTooth van de computer uit moet zetten en dan proberen verbinding te maken met je telefoon.

Is ook eigenlijk wel logisch want anders zou je zomaar op een bestaande verbinding in kunnen breken.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Ik heb het even uitgeprobeerd. Als BlueTooth zender gebruik ik mijn iPad Mini met Spotify. Als BlueTooth ontvanger gebruik ik mijn Albrecht DR52BA Digitalradio Adapter (aangesloten op mijn Superscope R-330 receiver). De iPad heeft nu verbinding met de Albrecht en de muziek van Spotify speelt af via de Superscope. Als ik nu de BlueTooth van mijn telefoon aanzet en laat scannen, dan vindt ie de Albrecht maar verbinding maken lukt niet. Ik krijg dan de melding zoals op het bijgevoegde plaatje. De verbinding tussen de iPad en de Albrecht blijft intact.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Hallo , het lukt ons niet mijn tel. te koppelen met die Logitech adapter , k'zal het maar zo laten en enkel met de PC en de stereoketen werken .
Doch ,  ik moet telkens op de PC naar instellingen gaan om aan te klikken waar ik de muziek wil horen ,, uit de 2 kleine boxen van de PC zelf  of met de Adapter door de boxen van de stereoketen , is dat normaal ??

Deze namiddag 2 boxen Marantz HD440 gaan afhalen voor 10 euro , maar ze zijn wel geschonden , ja we zien wel wat het is hé . En binnenkort eens naar mijn vriend om een setje Vintage -- Marantz of Denon samen te stellen , en dat is een cadeau voor de kleinzoon .

Bij die vriend komen er ook geregeld Nederlanders over de vloer , die heeft er zo rond de 400 werkende vintage toestellen  staan(indrukwekkend) , mooi geklasseerd en de meeste van Marantz , Denon , maar ook andere modellen , is echt niet duur , en vermaakt alles wat mogelijk is , een echte freak , is een pure hobby voor hem. Misschien wel bekend onder sommigen van jullie .

Bedankt voor de aandacht
MVG , Freddy

Marvin

LG ding vergeten in de pc en geen contact meer laten maken, puur alleen de telefoon proberen te koppelen.
Stekker eruit, resetten met een paperclip ofzo, als er zo'n gaatje inzit.
En gewoon opnieuw proberen te koppelen.

Handigste weg, naar mijn mening, is nog steeds een chromecast audio zoeken.
Of de nog steeds beschikbare chromecast video, daar kan je met een extra opzetstuk ook een rood witte cinch uit halen.
En dat werkt echt, ik heb er zelf ook een aantal.

Hoewie Loewie

Hoi. Ik heb even een gebruiksaanwijzing van de Logitech Bluetooth Audio Adapter gedownload. Ik lees daarin, dat er zelfs twee apparaten verbonden kunnen worden. Precies wat je nodig hebt dus. :-) Gek verhaal dat het met de telefoon niet lukt. Misschien toch eens aandachtig de gebruiksaanwijzing doornemen en exact de stappen doen die beschreven worden. Het is gelukkig geen paginalange gebruiksaanwijzing. Moet te doen zijn, lijkt mij.

Verder lees ik, dat de Logitech automatisch verbinding maakt met het apparaat waarmee de laatste keer verbonden was. Dus bij laatste verbinding met de BlueTooth van de computer, zou ie toch automatisch weer moeten verbinden.


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Hallo  , ja deze gebruiksaanwijzing hebben we ook , ik weet het niet meer hoor , nu al 6 vrienden van alles geprobeerd maar tot nu toe ,, niets hoor''. En toch moeten we iets mis doen ??. Maar ben al content dat het gaat met de PC naar de boxen .

MVG ,Freddy

freddy wittevrongel

Hallo allemaal , een vraagje , met wat zou ik het best deze luidsprekers HD 440 aan de buitenkant herbekleden en waar te vinden . Bedankt voor de aandacht , Freddy

NB-hopelijk staat dit hier op de juiste plaats (onderwerp).

Hoewie Loewie

Hoi. Met fineer of (minder mooi/echt) met plakfolie. Google maar eens. Aanbod te over in allerlei soorten, maten en motiefjes. :-)

Heb je ook al een paar vervang drivers? :oops:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Bedankt , fineer is te moeilijk voor mij , dat originele dat er op zit is gelijk een soort hard papier ? Dus t'zal waarschijnlijk van die houtfolie zijn voor mij , die meegaat met de bruine fronten . Nu zaterdag mag ik de boxen bij een vriend brengen die ze in orde zal brengen , welke woofers en tweeters weet ik nu nog niet , maar ik laat hier wel iets horen als ik weet wat .
Bedankt voor de info

MVG , Freddy

Hoewie Loewie

Citaat van: freddy wittevrongel op november 03, 2021, 09:35:24
welke woofers en tweeters weet ik nu nog niet
Mag ik hieruit afleiden dat er andere drivers in komen dat de originele? Houdt er rekening mee dat er wellicht filters aangepast moeten worden en dat de box anders zal klinken dan origineel.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

freddy wittevrongel

Is alles nog origineel te verkrijgen dan , tweeters , midtweeters en die woofers ?? . Als ik hem zaterdag zie , dan vraag ik het of dat mogelijk is .  In een van die boxen zit er ook nog van die witte wol . Hier ben ik een echte leek in hoor , maar wat zijn drivers en filters ??

NB- Waar is dat nog allemaal te verkrijgen.

Hartelijk dank voor de respons .
MVG , Freddy

Hoewie Loewie

Ik verwacht niet dat de drivers (dit is een ander woord voor de luidspreker units) origineel nog nieuw te koop zijn. Die zul je dan tweedehands moeten weten te scoren, wat niet mee zal vallen. Nieuwe vervangers (van een ander merk en type dan origineel) van de juiste maat enzovoorts zijn mogelijk wel te koop maar daar moet je dan naar op zoek. In hoeverre zo'n vervanger het origineel benaderd of ermee overeenstemt, zal testen en luisteren moeten uitwijzen. Ik denk niet dat er iemand is die zoiets vooraf zal garanderen.

Filters zijn die kleine printplaatjes met spoeltjes en condensatoren die in veel luidsprekerboxen zitten. Die zijn afgestemd op de gebruikte drivers. Ga je dus andere drivers plaatsen, dan zou het kunnen dat aanpassing van de filters nodig is.

Overigens wil het plaatsen van andere drivers (en aanpassen van filters en demping) niet perse zeggen dat de sound van de box slechter wordt. Integendeel, er is genoeg op het net te vinden van hobbyisten die boxen volledig aanpassen om een betere box te krijgen (wat heel persoonlijk is, laat ik dat voorop stellen).

Zoals je ziet, zit er heel veel "muziek" in het aanbrengen van veranderingen bij boxen. Kort gezegd is het niet zomaar gedaan om exact dezelfde boxen terug te krijgen, tenzij je originele drivers kunt vinden.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl