Hoe krijg ik mijn Marantz 2225 weer aan de praat

Gestart door lexl, augustus 16, 2021, 18:06:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lexl

Na twee tracks komt er geen geluid meer uit mijn Marantz.  Eerder hielp een tik op het relaiskastje nog (tip die ik van iemand kreeg).  Nu helpt ook dit niet.  Weet iemand wat de oorzaak is en hoe ik dit kan verhelpen?  Die eerste twee tracks klonken vanmiddag overigens nog vervormingsvrij en erg goed! 

HAL9000

Ja het relais zal heel erg viels zijn, deze opschuren of vervangen door nieuw.

Ook kan tape monitor schakelaar roet in het eten gooien. Dat geldt voor meer schakelaars maar deze even in het bijzonder.   :yes:

Anders helemaal; laten reviseren. Dan ben je voorlopig van het gezeik af.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: lexl op augustus 16, 2021, 18:06:41
Na twee tracks komt er geen geluid meer uit mijn Marantz.  Eerder hielp een tik op het relaiskastje nog (tip die ik van iemand kreeg).  Nu helpt ook dit niet.  Weet iemand wat de oorzaak is en hoe ik dit kan verhelpen?  Die eerste twee tracks klonken vanmiddag overigens nog vervormingsvrij en erg goed!

Beetje lastig om op afstand te zeggen maar als een tik op het relais helpt kunnen er 2 oorzaken in het spel zijn.
Of het relais staat los in de tin of de contacten zijn dusdanig geoxideerd dat er geen signaal meer doorkomt.
Maar dat is meestal op 1 kanaal in de beginfase.
Ik neem aan dat het relais wel gewoon aantrekt?

Veel mensen maken een relais niet op de juiste wijze schoon.
Gaatje er in boren en voljassen met spray of schuren.
Deze relais zijn nog erg degelijk en makkelijk goed te reinigen.
Is het relais verbrand . hetzij de maak/verbreek contacten of staat het spoeltje in sluiting rest er niets anders dan vervangen.

Alle andere zaken zoals schakelaars kun je of weet je misschien zelf wel of deze kraken etc.





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM