Wel of Geen SUB ????

Gestart door freek, mei 13, 2007, 20:01:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freek

Ik gebruik geen Sub.
Weet niet of ik t mis en wat ik mis.
Heb wel eens gelezen dat een goed gebalanceerde set geen behoefte heeft aan een sub.
mijn geluid komt uit 5 gelijkwaardige speakers van Hepta.
Dus dezelfde rear als frontspeakers.

Ben benieuwd naar de reacties en/of ervaringen met ook bv de SR7400 die een sub aanstuurd en of je het alleen doet bij stereo , sacd multi of dvd's

minguel

Freek,

Ik ken je speakers  niet dus kan daar verder weining overzeggen. Enige optie denk ik is het zelf uit te proberen. Er zijn wel enkele zaken waar je bijvoorbeeld via een borg kan afspreken dat je een weekend het ??n en ander thuis uitprobeert. Ik speel zelf met een Rel Q200 en gebruik deze in stereo en DVD. Zo ver ik weet is Rel ??n van de weinige die een aansluiting heeft voor zowel stereo als LFE.

Voor films vind ik een sub voor mij absoluut noodzakelijk, de beleving van met name lage tonen is toch een verhaal apart. Heb ook de SR7400 gehad en ook daar vond ik de sub een aanwinst voor zowel stereo als surround.

PS. Omdat je 5 speakers hebt, ben ik er vanuit gegaan dat je ook wel eens een filmpie pakt.

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

freek

Yep , ben behoorlijk filmverslaafd.
En zeker met een razendsnelle internetverbinding pak ik nog wel eens een nieuw filmpje mee :-0

Ik zag deze advertentie is ook een sub van Hepta , maar geen idee of t wat is gezien de specs , en waarom je sateliets op je sub kan aansluiten begrijp ik dus niet

''Topklasse subwoofer, 6 jaar oud maar echt nauwelijks gebruikt, nog 4 jaar fabrieksgarantie, vermogen 200 watt bij 8 ohm, frequentiebereik 18-150 Hz (passief) of 20-150 Hz (actief), geaarde stekker, 25 cm woofer, vele aansluitmogelijkheden, o.a. voor satellietluidsprekers, stereo high power input, left/right input, crossover frequency, bassboost frequency, volume, subwooferfrequency, faseschakelaar. De subwoofer is zilverkleurig met een zwarte onderkant (of voorkant, als je hem rechtop naar je toe zet), naar onderen, voren, achteren of opzij te richten, inclusief kabels. Afmetingen ongeveer 55 cm breed x 55 cm diep x 30 cm hoog (bij plaatsing met de woofer naar onderen, zoals linksonder op de foto). Nieuwprijs was 1327 euro. ''

tdlofcc

Je mist hem niet ... TOT je films/muziek met een Sub hebt gezien ... pas dus op ;)

Stadium III

Sub wel of niet 1 anwoordt WEL !!!!!

Waarom : Een subwoofer geeft altijd een aanvulling mist goed afgeregeld !

Voor en achter gelijke luidsprekers is alleen maar een voordeel!
Maar je hebt nu dat het LFE kanaal ook door je front wordt gepompt en dat vinden niet alle speakers leuk

Wat miguel zegt over de q200 klopt
Rel kan tegelijk LFE kanaal en de stereo aansluiting tegelijk gebruiken
Voordeel hiervan is dat je bij films de bass via .1 krijgt en ook nog uit je front
Dit wil dus zeggen dat alle bass informatie van front en lfe tehoren krijgt , en geloof mij  :-D
verder als je dus geen .1 kanaal hebt ondersteunt de rel je frontspeakers zodat je een vol spectrum krijgt wat altijd een mooie aanvulling kan zijn MITS goed ingesteld en afgeregeld !

Dit is het voordeel bij rel
Als je velodyne,svs,enz pakt kun je die ook zeer goed gebruiken maar dan advisser ik je om de speakers op small te zetten iig

Net wat ik al zei subwoofer erbij ! JAH JAH JAH  :wav:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Ik ben ook voor een sub, ook bij stereo. Heb zelf speakers die toch goed diep gaan (voor het formaat), maar een sub vult toch goed aan in mijn stereo set.

Voor films is het eigenlijk wel een must (als je een HT receiver hebt).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

erwin

bij het film kijken is de sub voor mij niet meer weg te denken.
bij stereo ligt het een beetje aan het soort muziek
bij celine dion staat hij niet aan,maar draai ik nu pink floyd,dan duw ik weer gauw op het knopje. hello
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Maurice

Citaat van: erwin op mei 13, 2007, 22:43:04
bij het film kijken is de sub voor mij niet meer weg te denken.
bij stereo ligt het een beetje aan het soort muziek
bij celine dion staat hij niet aan,maar draai ik nu pink floyd,dan duw ik weer gauw op het knopje. hello
Dat heb ik ook wel, gelukkig kan ik met A/B schakeling snel de sub uitzetten  :evil:
Tuner aan is ook zo lekker met sub  :roll:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

erwin

ja dat klopt,zeker met xfm.
die draaien lekkere muziek. HB
Citaat van: Maurice op mei 13, 2007, 22:45:00
Citaat van: erwin op mei 13, 2007, 22:43:04
bij het film kijken is de sub voor mij niet meer weg te denken.
bij stereo ligt het een beetje aan het soort muziek
bij celine dion staat hij niet aan,maar draai ik nu pink floyd,dan duw ik weer gauw op het knopje. hello
Dat heb ik ook wel, gelukkig kan ik met A/B schakeling snel de sub uitzetten  :evil:
Tuner aan is ook zo lekker met sub  :roll:
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Stadium III

sub hier altijd en met alles aan  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

freek

Lijkt er idd op dat ik wat mis? zonder een sub in te zetten dus...

Omdat ik hepta's gebruik rondom die zodanig op elkaar zijn afgestemd  vraag ik me nu af
of ook voor de sub het merk erg bepalend is .

Zie hier in het forum dat er nogal wat relletjes gebruikt worden.
Hepta zelf heeft maar 1 sub  en die is behoorlijk prijzig > 1200 euro.



Stadium III

wat is je buget voor een sub zullen we wel eens mee gaan zoeken

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

freek

Leuk heb ik effe aan mijn vrouw gevraagd.

antw.   25 euro vind ze zat lol ( je hebt al zat van die dingen (boxen)

nah ik denk zo'n 200 euro voor een second hand en ook nog een beetje in de buurt.
Moet uiteraard wel matchen (waarvan ik niet weet of dat noodzakelijk is voor een sub)
met mijn eigen speakers .
En zie ook dat inregelen nogal , of eigenlijk alles uitmaakt .

Stadium III

ok freek welke omgeving zit je ?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

freek

Citaat van: Stadium III op mei 15, 2007, 17:21:11
ok freek welke omgeving zit je ?

Stadium III

/quote]

Leiden