Wie heeft een ( Creaktiv - Little Reference ) audiorack

Gestart door HiFi gek, april 11, 2008, 18:55:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

John, ik denk dat een ieder moet doen waar hij of zij in geloven.
Ze delen de kennis met je op dit forum, en hoe jij daar tegen aankijk is jouw visie.  clown1

Denk dat een welles /  nietes spelletje geen zin heeft. :wink:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op juni 20, 2008, 19:12:24
John, ik denk dat een ieder moet doen waar hij of zij in geloven.
Ze delen de kennis met je op dit forum, en hoe jij daar tegen aankijk is jouw visie.  clown1

Denk dat een welles /  nietes spelletje geen zin heeft. :wink:



Nee je hebt helemaal gelijk
Maar ik zeg alleen dat IK dat vind en hoe IK het ervaar en tegen aan kijk
Hifigek praat niet in de IK vorm en dat stoort mij

:angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Kokkie

Er zijn genoeg mensen serieus bezig met hifi. Alleen de 1 blijft met beide benen op de grond staan en de ander niet.
De 1 gaat af op testen en goede verhalen, de ander luistert met zijn oren.

Jammer dat de onzin die verkocht word in de bladen steeds meer serieus genomen word.
Misschien de bladen eens door de CD slijpmachine heen halen zodat ze lekkerder lezen.
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

Paul


Denk als ik het audiorack zo zie dat het best een degelijk ontwerp is waar over nagedacht is.



Gezien het gewicht van de apparatuur heeft Edwin voor kwaliteit gekozen en daar moet ik hem gelijk ingeven.

Zou zo,n set ook niet in een Leen Bakker kastje parkeren. :lol: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

erwin

Zit wel iets in, maar tussen leenbakker en 1983 euro is ook genoeg te koop.
Citaat van: Paul op juni 20, 2008, 22:36:03
Denk als ik het audiorack zo zie dat het best een degelijk ontwerp is waar over nagedacht is.



Gezien het gewicht van de apparatuur heeft Edwin voor kwaliteit gekozen en daar moet ik hem gelijk ingeven.

Zou zo,n set ook niet in een Leen Bakker kastje parkeren. :lol: clown1
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Paul

 :-D Ok dat begrijp ik. hello HB

Maar stel jouw hobby onder de automerken is BMW.

Nu koop jij een vette 5 serie en daar laat je dikke velgen met banden van 800 a 1000 euro onder leggen.
Die BMW rijdt ook met de standaard velgen maar jij wilt net dat stukje extra. :yes:

Kan me goed in Edwin z,n gedachten gang herkennen.

Boys let,s keep on hobby. :-D :wink: 8-)

Ieder zijn meug.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Leonneke

Citaat van: Kokkie op juni 20, 2008, 19:29:53
Er zijn genoeg mensen serieus bezig met hifi.  Alleen de 1 blijft met beide benen op de grond staan en de ander niet. De 1 gaat af op testen en goede verhalen, de ander luistert met zijn oren. Jammer dat de onzin die verkocht word in de bladen steeds meer serieus genomen word. Misschien de bladen eens door de CD slijpmachine heen halen zodat ze lekkerder lezen.

Leuk topic ...........  Ik heb in bovenstaande tekst 2 stukjes rood gearceerd. Dit geeft eigenlijk direct mijn visie weer.

Ik ben iemand die met beide benen op de grond staat. Juist omdat ik met beide benen op de grond sta, vertrouw ik lang niet altijd direct op mijn gehoor.

Waarnemen, dus zien en horen, is namelijk niet iets wat je objectief kunt beoordelen.
Voorheen heb ik 20 jaren recherchewerk verricht. Ik heb honderden zoniet duizenden verhoren afgenomen. Al die honderden en duizenden keren bleek telkens weer dat mensen geheel vertrouwen op hun eigen waarnemingen.
Neem je echter 10 getuigen van 1 moord, dan krijg je 10 verhalen die in detail met elkaar verschillen.
"Ik hoorde een knal"  "Ik hoorde 2 knallen"  "Ik hoorde niets"  "Ik zag een oranje auto" "Ik zag een groene auto"  "Ik zag een gele auto" ....................................

Wat ik slechts wil duidelijk maken:
Als je met beide benen op de grond staat dan ben je jezelf dus ook heel erg bewust van je eigen tekortkomingen op het gebied van waarnemen, dus horen...........

Ik bedoel dit overigens niet negatief. Maar ik bedoel wel dat ons gehoor zeker geen mechanisme is dat met 100 % zekerheid en doeltreffendheid werk. Het brein heeft namelijk telkens de opdracht van het "gehoorde" iets kloppends te maken.

Afsluitend:  Ik ben er absoluut van overtuigd dat het brein in staat is om verschillen te horen tussen een meubel van 5 Euro en een meubel van 2000 Euro. Zeker als het "eigen" brein aan deze test onderworpen wordt. .............
Iedereen is geheel vrij om geld uit te geven aan zijn hobby. Wie ben ik om te bepalen wat een ander aan zijn hobby uitgeeft ???????? Voor de ene is 2000 Euro veel geld. Voor de ander is het niks.
Iedereen neemt dat anders waar, zeg maar.

Als het gehoor objectief zou werken, zou iedereen een piano of een gitaar kunnen stemmen.
Toch zijn er maar weinigen die dit kunnen. Een goed gestemde gitaar is trouwens nog steeds vals. Ons gehoor heeft dit echter niet meer in de gaten, omdat we het gewoon zijn geworden.

Dus ja, met beide benen op de grond, maar nee, de oortjes zijn niet zo betrouwbaar als we zelf vaak denken.
Groetjes Leonneke .  . ...

HiFi gek

#22
Dat ik wat negatief uitviel naar JWX komt door de manier van zijn reaktie toen ik de beschrijving gaf van mijn rack en wat er klankmatig veranderde .

JWX ZIJN REAKTIE WAS .
DIT MEEN JE TOCH NIET ECHT ALLEMAAL .
ZEG ME A.U.B. DAT JE ONDER EEN PSEUDONIEM NAAM HIER POST .

Zo'n reaktie slaat dus helemaal nergens op en kom je gelukkig maar zeer zelden tegen .
Dan denk ik dus wie is die JWX dan wel niet dat hijzelf even bepaald dat ik hier onzin staat uit te kramen .
Hij had zijn mening ook wat normaler kunnen formuleren , dan zou hij van mij altijd een normaal en gerespecteerd antwoord terug krijgen .
Hij kent mij persoonlijk niet , mijn installatie niet , en mijn beoordelings vermogen niet om veranderingen waar te nemen .
Wie is hij dan om over mij te oordelen ?

Ik heb inmiddels nog een aantal veranderingen toegepast die amper iets kosten maar klankmatig een duidelijke verbetering brengen , waargenomen door mijn eigen oren ( is de formulering zo naar je zin JWX ) .
Maar om te voorkomen dat ik weer afgezeken wordt en voor gek wordt verklaard vertel ik ze dan maar niet .

Gelukkig zijn de overige forumleden fijne mensen om mee te discuseren .

Ik wil het nu graag hierbij laten en niet langer doorgaan over deze kwestie met JWX , ik ga er dan wijselijk verder niet meer op in .

De topic over het audiorack blijft wat mij betreft gewoon doorgaan .


Groeten  EDWIN  B

Paul

Edwin, zou zeggen post je bevindingen zodat een ieder die dat wilt van jouw expertise kan leren. pompom

Niemand is verplicht dit topic te lezen, laat staan een reactie te geven. clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Citaat van: Kokkie op juni 20, 2008, 19:29:53
Er zijn genoeg mensen serieus bezig met hifi. Alleen de 1 blijft met beide benen op de grond staan en de ander niet.
De 1 gaat af op testen en goede verhalen, de ander luistert met zijn oren.

Jammer dat de onzin die verkocht word in de bladen steeds meer serieus genomen word.
Misschien de bladen eens door de CD slijpmachine heen halen zodat ze lekkerder lezen.

Hallo Kokkie

Ik lees wel eens een hifi blad en als daar iets interesants in staat dat mijn interesse heeft dan ben ik nieuwschierig geworden .
Ik ga er uiteraard nooit blindelings van uit dat het ook werkt in mijn set .
Dan probeer ik de desbetreffende tweak of apparaat thuis te krijgen als demo .
Dan probeer ik minimaal om het een weekend in bruikleen te krijgen .
Zo kan ik het uitgebreid beluisteren of het doet wat ik ervan verwacht .
Is het resultaat positief dan koop ik het meestal , bij negatief resultaat dus niet .
Ik heb al regelmatig tweaks gevonden die wel werken , maar ook die niet werken op mijn set , wat niet automatisch inhoud dat het op geen één set zal klinken ( altans , dat is mijn mening dan ) .

Een audioblad lezen kan best informatief zijn , je komt een hoop te weten denk ik , of je er wat mee kunt is puur persoonlijk en laat ik wijselijk in het midden .

Groeten  EDWIN  B

Kokkie

Dag Edwin,

Ik heb zelf diverse abonnementen op bladen omdat ik het leuk vind om up to date te blijven. Alleen walg ik van de vele onzin die erin staat. Wat ik eerder schreef dat mijn set aan staalkabels hangt bijv. Als WBT met vergulde kabels zou komen om je app. aan te hangen dan volgen daar div. tests over die heel lovend zijn. het zou geen last hebben van resonantie en staande golven zijn verleden tijd bla bla bla!

Dat je verschil hoort mbt het stalen rek daar kan ik inkomen. Als ik mijn dressoir zou vervangen voor een klein hifi rack zal er ook verschil waarneembaar zijn omdat de akoestiek van de ruimte erg anders word. maar zoals in "ik meen hvt" een uitgebreide test stond van diverse racks kan ik er niet inkomen dat mensen dit serieus nemen.
In de tijd dat ik in een audio winkel werkte en daar de kef q serie binnenkwam schrok ik van het zwaar teleustellende geluid. De bladen vol lof natuurlijk. ik vraag me af of ze luisteren of meer bezig zijn met het schrijven van een mooi verhaal zodat ze meer advertentie ruimte verkopen.

Veel luisterplezier! :-)
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

JohnWx

#26
Citaat van: HiFi gek op juni 21, 2008, 11:07:27
Dat ik wat negatief uitviel naar JWX komt door de manier van zijn reaktie toen ik de beschrijving gaf van mijn rack en wat er klankmatig veranderde .

JWX ZIJN REAKTIE WAS .
DIT MEEN JE TOCH NIET ECHT ALLEMAAL .
ZEG ME A.U.B. DAT JE ONDER EEN PSEUDONIEM NAAM HIER POST .

Zo'n reaktie slaat dus helemaal nergens op en kom je gelukkig maar zeer zelden tegen .
Dan denk ik dus wie is die JWX dan wel niet dat hijzelf even bepaald dat ik hier onzin staat uit te kramen .
Hij had zijn mening ook wat normaler kunnen formuleren , dan zou hij van mij altijd een normaal en gerespecteerd antwoord terug krijgen .
Hij kent mij persoonlijk niet , mijn installatie niet , en mijn beoordelings vermogen niet om veranderingen waar te nemen .
Wie is hij dan om over mij te oordelen ?

Ik heb inmiddels nog een aantal veranderingen toegepast die amper iets kosten maar klankmatig een duidelijke verbetering brengen , waargenomen door mijn eigen oren ( is de formulering zo naar je zin JWX ) .
Maar om te voorkomen dat ik weer afgezeken wordt en voor gek wordt verklaard vertel ik ze dan maar niet .

Gelukkig zijn de overige forumleden fijne mensen om mee te discuseren .

Ik wil het nu graag hierbij laten en niet langer doorgaan over deze kwestie met JWX , ik ga er dan wijselijk verder niet meer op in .

De topic over het audiorack blijft wat mij betreft gewoon doorgaan .


Groeten  EDWIN  B



Ja zo is het goed,sorry mijnerzijds had het ook wat genuanceerder kunnen brengen excuses
En natuurlijk kan een rek/kast wat veranderen er komt wat bij in de kamer wat meer kolossaal is of minder ? alleen ik neem dat nooit zo waar wel als er een kast anders word gezet of gordijnen
Als ik bij iemand ging en ga luisteren staan ze me altijd raar aan te kijken als ik in me handen klap in de hoeken  van de kamer,geleerd van een kenner en oud eigenaar en vriend en ex-collega Hans Pol van POL Audio te Baarn,ik weet wat er in de handel te koop is heb ook de nodige ervaring van 400 euro sets tot ? en ik ben een ander soort serieuze luisteraar dan jij.

Ik zie bij jouw zeil liggen heb je wel is een kleed geprobeerd of leg voor de gein is een dekbed neer op de grond  voor de speakers


of je zegt wie niet horen moer maar voelen of als Mohamed niet naar de berg komt komt de berg wel


oftewel ik hou me aanbevolen voor een bakkie en het te ervaren een keer



vr gr John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Kokkie

Hah de klaptik van Hans.  hello

rare mensen die audiofielen zullen een hoop vinden. De 1 klapt om reflectie tijden te horen. de ander luistert naar een ronkende uitlaat of hoeveel db het gehoor verziekt in een golf gti.

Edwin koopt een mooi audiorack en ik koop een 3de paar speakers (ben gelijk weer vrijgezel haha)
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

HiFi gek

#28
Citaat van: jwx op juni 21, 2008, 14:04:37


Ja zo is het goed,sorry mijnerzijds had het ook wat genuanceerder kunnen brengen excuses
En natuurlijk kan een rek/kast wat veranderen er komt wat bij in de kamer wat meer kolossaal is of minder ? alleen ik neem dat nooit zo waar wel als er een kast anders word gezet of gordijnen
Als ik bij iemand ging en ga luisteren staan ze me altijd raar aan te kijken als ik in me handen klap in de hoeken  van de kamer,geleerd van een kenner en oud eigenaar en vriend en ex-collega Hans Pol van POL Audio te Baarn,ik weet wat er in de handel te koop is heb ook de nodige ervaring van 400 euro sets tot ? en ik ben een ander soort serieuze luisteraar dan jij.

Ik zie bij jouw zeil liggen heb je wel is een kleed geprobeerd of leg voor de gein is een dekbed neer op de grond  voor de speakers


of je zegt wie niet horen moer maar voelen of als Mohamed niet naar de berg komt komt de berg wel


oftewel ik hou me aanbevolen voor een bakkie en het te ervaren een keer



vr gr John


John (JWX) we zijn er gelukkig uitgekomen , even goede vrienden weer en ook excuses van mijn kant .

Wat een kleed betreft die heb ik al jaren net voor de speakers liggen , dan zul je hem op de foto's net niet kunnen zien denk ik , het kleed is 2.30 m---1,70 m .
Met of zonder kleed geeft een aardig verschil in de acoustiek , ik heb ook gordijnen aan de ene zijwant hangen en zware gordijnen aan de achtergevel en de voorgevel , die laten het wat warmer klinken en halen de boembas weg doordat ik nu geen staande golven meer krijg tegen de wanden en natuurlijk minder galm in de ruimte .

Zo kan ik je ook melden dat mijn TV ietwat aan de ongelukkige kant staat van mijn rechter luidspreker .
Het is een beeldbuis tv die best wel kolossaal is .
De tv veroorzaakt door zijn afmetingen een beedje een dode hoek in de muziekweergave aan het rechter kanaal .
Laatst was de tv kapot en had ik een platte lcd tv te leen , en weg was de dode hoek in het geluidsbeeld omdat de lcd strak tegen de muur stond .
Toen mijn eigen beeldbuis tv weer terug kwam was het wel even slikken toen ik muziek draaide .
Uiteindelijk heb ik maar besloten om dan ook maar een platte tv ( plasma ) te gaan kopen om die dode hoek maar kwijt te zijn .
Dat gaat mij dan dik 1000 euro kosten , enkel maar om een dode hoek in de geluidsweergave weg te krijgen .


Wat betreft een bakkie drinken en een keer langs komen om te luisteren bij mij .
Ik vindt het wel leuk om dat een keer te doen , wat mij betreft ben je welkom .
Als andere leden het ook eens willen horen misschien , geef het maar aan dan spreken we af .
Ik woon trouwens in Rotterdam , moet je van ver komen ?

Best wel grappig John zonet hadden we nog onenigheid en nu plannen we dan misschien een afspraak .








Hier een wat duidelijker foto waar je net het vloerkleed op kan zien en de linker luidspreker box



Groeten  EDWIN  B


Kokkie

Mooi opgelost  hello

Maar heb je al een plasma gekocht?
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1