meridian

Gestart door mahansz, oktober 24, 2007, 20:13:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

naast Marantz moet ik eerlijk bekennen dat ik het merk Meridian echt helemaal te gek vind! Degelijke apparatuur, klinkt fantastisch en ziet er nog mooier uit! Helaas is het prijskaartje daar ook naar, maar dan heb je ook wat :lol:
vooral de nieuwe lijn, de G-serie, vind ik erg mooi. zie bijv:



zijn er hier mensen die ervaring hebben met Meridian? Wat vinden we eigenlijk van Meridian? 'k ben benieuwd!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

Ziet er strak uit! Wat voor techniek gebruikt die cdspeler?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

mahansz

het is de G08, een 24bit DAC upsampling cd-speler... :wav: kijk anders hier even voor de specs, onderaan:
klikkerdeklik
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Ik vind het zelf ook wel mooi om te zien. Heb een hele tijd (lees: 3 jaar) geleden eens een meridian cd-speler beluisterd, en daar was ik wel behoorlijk enthousiast over.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

de bovenkant van de apparaten is voorzien van een zwarte glasplaat, waar ook een doorzichtige in geplaatst kan worden...
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: Maurice op oktober 24, 2007, 21:12:36
Ik vind het zelf ook wel mooi om te zien. Heb een hele tijd (lees: 3 jaar) geleden eens een meridian cd-speler beluisterd, en daar was ik wel behoorlijk enthousiast over.

welke heb je geluisterd? de 500 serie / 800 serie?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Citaat van: mahansz op oktober 24, 2007, 21:34:20
welke heb je geluisterd? de 500 serie / 800 serie?
Dat was de 500 serie, preciese type weet ik niet meer  nopompom (501.8 of zo?)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Olaf aks lionb heeft volgens mij een Meridian cd transport ,ik zal ff vragen of ik die een tijdje mag lenen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mahansz

Citaat van: Marco op oktober 26, 2007, 11:01:16
Olaf aks lionb heeft volgens mij een Meridian cd transport ,ik zal ff vragen of ik die een tijdje mag lenen.

anders wil ik m wel lenen  :-D :-D :-D
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mars

@ mahanz

weet jij wat je voor een meridian 508cd met kapot ruitje  nopompom mag betalen ( maximaal)

mvg mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun