Tannoy Glenair 15”

Gestart door xander32, mei 30, 2020, 09:39:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: TurboMarco op mei 31, 2020, 17:24:26
Ik had op de Tannoy's warnex aangebracht  :evil:
Nooit van gehoord. Is dat een soort TNT?  8-)
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RHK

Citaat van: xander32 op mei 31, 2020, 07:06:51
Het gaat mij niet zo zeer over witte speakers in het algemeen, maar het overpuiten van een karakteristieke speaker zoals de Glenair.

Zou je jouw evenzo bijzondere Klipsch speakers overspuiten om deze te matchen met het interieur?

Ik ben met je eens, zo'n Glenair heeft een bijzondere karakteristiek, eveneens door het uiterlijk. En toch vind ik het mooi zoals ze die wit gespoten hebben. Ziet er gewoon fraai uit.
Ikzelf heb dus deze set Klipsch speakers en sub gekocht, juist omdat ze wit waren. Zou ik ze overspuiten als ze zwart waren? Ja dus.   :-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32


xander32

#18
Een zelfbouw of een goedkoop opknappertje daar kan ik mij iets bij voorstellen dat je die van een fris laagje lak of desnoods warnex gaat voorzien, voor al het overige vind ik het zonde. Wrappen zou ik wellicht overwegen, daar dit weer eenvoudig ongedaan is te maken. Maar ook dat nooit bij ls als die van Tannoy Prestige dan wel vintage Tannoy's.

Dat vind ik hetzelfde als bv. een klassieke Bentley van een fluor geel jasje voorzien.

Frits Denon

Citaat van: xander32 op juni 01, 2020, 07:10:27
Een zelfbouw of een goedkoop opknappertje daar kan ik mij iets bij voorstellen dat je die van een fris laagje lak of desnoods warnex gaat voorzien, voor al het overige vind ik het zonde. Wrappen zou ik wellicht overwegen, daar dit weer eenvoudig ongedaan is te maken. Maar ook dat nooit bij ls als die van Tannoy Prestige dan wel vintage Tannoy's.

Dat vind ik hetzelfde als bv. een klassieke Bentley van een fluor geel jasje voorzien.

+1
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

The Good Son

Bij mijn  speakers zijn de fronts zwart maar voor de rest, rondom wit, past hier prima in ons interieur, maar mocht ik ooit zulke Tannoys aanschaffen dan pas ik de rest van de woonkamer wel lekker aan mijn speakers aan.
Hoe mooi en professioneel ook gedaan, ik vind dit zelfs in een modern interieur spuuglelijk!