Live wat hebben we gezien en wat vonden we er van? (Vroeger & Nu)

Gestart door Lars86, september 26, 2011, 15:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Goed concert zo te lezen, al heb ik zelf weinig met die Deutsche gasten. Is nu ruim 24 uur later de piep uit je oren al verdwenen :-D.


Citaat van: Marantz 81 op november 28, 2014, 20:11:37
wimpeu andere maat van me en ikzelf waren er ook gisteren bij de Scorpions  :yes: :yes: wij stonden halverwege op de vloer  hello

was zeker wel goed ja ,ging me ook een potje hard  HB HB HB dacht op gegeven moment dat men gehoor eraan ging  clown1 :schater: ook lekker veel SPL in het laag en goed afgesteld geluid ,gitaren waren ook  :kwijl:
laatse half uur minder goed omdat het wel erg druk geheel werd ,maar was een Top concert lekker rockken  :-D

Band die in het voorprogramma zat was ook wel goed


voor 2015 deze in de planning staan  pompom alle 3 in ziggo dome

Anouk
Toto
Simpley red
U2 (als ze komen )

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op november 28, 2014, 20:11:37
wimpeu andere maat van me en ikzelf waren er ook gisteren bij de Scorpions  :yes: :yes: wij stonden halverwege op de vloer  hello

was zeker wel goed ja ,ging me ook een potje hard  HB HB HB dacht op gegeven moment dat men gehoor eraan ging  clown1 :schater: ook lekker veel SPL in het laag en goed afgesteld geluid ,gitaren waren ook  :kwijl:
laatse half uur minder goed omdat het wel erg druk geheel werd ,maar was een Top concert lekker rockken  :-D

Band die in het voorprogramma zat was ook wel goed


voor 2015 deze in de planning staan  pompom alle 3 in ziggo dome

Anouk
Toto
Simpley red
U2 (als ze komen )

Was zeker gezellig Arjan.  HB  Wat een druk bij die kick drums zeg...goeiegenade.  :-o  HB  HB

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Citaat van: xander32 op november 29, 2014, 08:30:07
Goed concert zo te lezen, al heb ik zelf weinig met die Deutsche gasten. Is nu ruim 24 uur later de piep uit je oren al verdwenen :-D.

in het verleden werd er nog harder gedraaid ze mogen sinds februarie in priciepe niet meer harder als 103 db ,het is me ook al opgevallen dat er minder hard word gedraaid op andere concerten een goeie zaak voor je gehoor , dit concert zat wel op de max van wat mag

@WimPeu

Idd wat een druk maar ook mooi strak  :kwijl: zo goed heb ik een drumstel nog nooit gehoord  notworthy  kwa geluidsdruk nog wel heftiger meegemaakt maar dat waren trance party,s waarbij je broekspijpen staan te wapperen  :schater: en het echt veels te hard ging denk zomaar 110 120 db

xander32

... mannen; wees voorzichtig met jullie gehoor. Als ik zo lees wat jullie gehoor in het verleden, maar ook in het heden allemaal heeft moeten doorstaan, kan dat niet zonder gevolgen zijn (lees: blijvende gehoorschade).

Terugdraaien kan niet meer, verdere achteruitgang voorkomen wel :yes:.


Bij mij was het in het verleden niet heel veel beter hoor, maar sinds een jaar of 6 heb ik bij concerten en vaak ook bij festivals altijd gehoorbescherming in. Dat is dan wel een wat duurdere variant, met specifieke filters en pasvorm (beide maatwerk).

Dat geld is m.i. beter besteed dan dat je het in ongeacht welke component steekt.


Citaat van: Marantz 81 op november 29, 2014, 10:52:17
in het verleden werd er nog harder gedraaid ze mogen sinds februarie in priciepe niet meer harder als 103 db ,het is me ook al opgevallen dat er minder hard word gedraaid op andere concerten een goeie zaak voor je gehoor , dit concert zat wel op de max van wat mag

@WimPeu

Idd wat een druk maar ook mooi strak  :kwijl: zo goed heb ik een drumstel nog nooit gehoord  notworthy  kwa geluidsdruk nog wel heftiger meegemaakt maar dat waren trance party,s waarbij je broekspijpen staan te wapperen  :schater: en het echt veels te hard ging denk zomaar 110 120 db

sjoek

Gisteravond naar queen + adam lambert geweest. In 1 woord geweldig! HB HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

fjdewolf

Gisteren was ik ook bij Queen. Samen met mijn zoon, die ook helemaal weg is van Queen (goede opvoeding gehad  :schater: :schater:). Ik zag behoorlijk wat oudere mensen met zoons/dochters, de muziek spreekt duidelijk meerdere generaties aan. En Adam Lambert zette een hele goede performance neer! Niet zo makkelijk als 'opvolger' van Freddy.
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

sjoek

Citaat van: fjdewolf op januari 31, 2015, 13:48:18
Gisteren was ik ook bij Queen. Samen met mijn zoon, die ook helemaal weg is van Queen (goede opvoeding gehad  :schater: :schater:). Ik zag behoorlijk wat oudere mensen met zoons/dochters, de muziek spreekt duidelijk meerdere generaties aan. En Adam Lambert zette een hele goede performance neer! Niet zo makkelijk als 'opvolger' van Freddy.

helemaal eens. En vergeet rufus taylor niet daar zit het drummen echt in de genen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

mountainbiker

#98
Dat was een goed concert eergisteren bij ons in Hengelo. Heb in mijn muziekprogramma in het verleden diverse keren aandacht aan hun besteed en nu waren ze live te bewonderen.https://youtu.be/9Ce4yZAEYwo
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Matt

Zaterdag enkele bands ontdekt (ik wist van hun bestaan maar daar eindigde het  :angel: )

-Het zesde metaal, was heel goed live.
Niet iets waar ik speciaal voor naar een concert zou gaan. Maar als je met een leuke bende ergens gezellig kan hangen is het wel leuk. Ze zingen in hun eigen West-Vlaams dialect, dus niet voor iedereen te begrijpen :)

-Mop Mop ft Anthony Joseph
Was super live. Iets wat ik elke week zou kunnen bekijken/luisteren.
Héél moeilijk om stil op te blijven staan  hello
Is een mengeling Voodoojazz, afrobeat, exotische ritmes, soul...

-Sohn
Toen stond ik niet aan het podium, lag ergens in het gras te zonnen  :angel:
Maar het was ook goed. Heb er niet zo goed opgelet hoe "Live" zijn set was (dat heb je dan bij electro :-) ). Maar wat ik hoorde was goed.
Speciale muziek ook, mengeling Indie en r&b. melancholische electronicapop heb ik ergens gelezen :-)
Lagen synthesizer, minimalistische beats geleend uit hiphop, house en techno en daarover zijn soulvolle mannenstem (staat er op de site van Cactus festival).

-Black Rebel Motorcycle club
HB HB HB
Veel gitaar, en daar kan je weinig meer aan toevoegen.
Eenvoudig, (echt véél gitaar  8-) ) maar ze konden toch voor een soort van afwisseling zorgen in hun optreden.
Zeker iets om te onthouden als ik eens een lp tegen kom.

-Jessie Ware
Kende ik van maar 1 liedje, was niet mijn ding dus ga er ook niet over oordelen :-)

-John Hiat
Is ook niet mijn ding.
Maar voor hem was er super veel volk afgezakt naar het park.

Goed begin van de zomer!  8-)

Binnenkort staan deze op het programma (lokerse feesten):
Het zesde metaal, the kooks, belle and sebastian, deus !!!!  HB HB
Safi & spreej, Etienne de Crécy presents SUPER DISCOUNT 3, Leftfield, goose  HB HB, Trentemøller.
Het valt wel op voor welke bands ik ga hé  HB

Tussendoor zijn er nog de Gentse feesten, daar zal ik ook nog wel wat optredens volgen. Moet ik nog eens bekijken.
Maar ik zal er waarschijnlijk elke dag wel zijn  hello HB

Gisteren speelden Tony Bennet en Lady gaga op Gent Jazz.
Heb er dit jaar te laat aan gedacht. Jammer genoeg... (Ook was het verschrikkelijk duur)
Maar had graag geweest, Stéphane Belmondo en Bill Charlap waren er ook...

Vorig jaar heb ik er Melanie de Biasio, Olafur Arnalds en Ludovico Einaudi bewonderd.
Van alle 3 was het puur genieten...

Woensdag treed ZAZ op, jammer genoeg kan ik niet. Maar dat is dan goed voor een andere keer :-)

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Cornelis1921

Duidelijk een Belg die er maar geen genoeg van kan krijgen... byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

Citaat van: Cornelis1921 op juli 13, 2015, 23:56:49
Duidelijk een Belg die er maar geen genoeg van kan krijgen... byebye

Ik ga niet op reis, dus compenseer ik dat maar he  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Marantz 81

#102
Na de TT in Assen Live Hardrock bandje midden in het centrum , ff lekker staan genieten dansen springen samen met Wimpeu  HB pompom die maten van me bleven maar beetje staan toekijken wij houden wel van een beetje gangmaken  :-D

Daarna nog een Live concert beleefd bij Wim thuis wat een geweldige set om van te dromen heeft die toch staan  :kwijl: notworthy :-)

Rob46

Ooit Genesis gezien in de Arena. Geluid was toen niet best, maar wat een band! wow!!

Marantz 81

Citaat van: Rob46 op juli 14, 2015, 21:35:35
Ooit Genesis gezien in de Arena. Geluid was toen niet best, maar wat een band! wow!!

Ben jaloers wat zou ik die graag Live willen meemaken  :-)

Roger waters The Wall Live wel meegemaakt Sempteber 2013 in de Arena ,was onvergetelijk ( Snowy white speelde comfortably Numbe  :kwijl: ) en afgestreept op de bucket list  8-)