Marantz Receiver MR215L of Marantz Amplifier PM 710 DC

Gestart door Halewijn, september 23, 2023, 18:41:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Halewijn

Gegroet Marantz liefhebbers aller landen,

Ik ben een kersvers lid op het forum nadat ik al enkele jaren de topics bij vintage volg. Een complete leek ben ik niet, maar het scheelt niet veel in vergelijking met de fervente verzamelaars en connaisseurs hier.

Graag leg ik volgend vraagstuk voor:

Twaalf jaar geleden leerde ik de wereld van de platenspelers kennen. Na wat omzwervingen bij Philips viel mijn oog op een Marantz 6100 platenspeler. Het was liefde op het eerste zicht. Wel wat jammer dat die dingen niet zomaar hun muziek prijsgeven. Met beperkt budget en na wat rondschuimen combineerde ik deze met de Marantz Receiver MR215L en de Marantz HD 300 luidsprekers.

Nu geeft mijn receiver stilaan de geest (de voeding lijkt het te begeven met fluctuerend volume als gevolg) én overweeg ik van de gelegenheid gebruik te maken om mijn geluidsinstallatie een upgrade te geven. Is de Marantz Amplifier PM 710 DC (ik ben eentje op het spoor die gereviseerd is) een meerwaarde ten opzichte van de receiver?



RHK

Welkom! Leuke vintage apparatuur! Misschien toch eens er over nadenken om je receiver te laten nakijken door onze forumtechneut? Je kan het vragen, afhankelijk of hij tijd heeft natuurlijk.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Hoewie Loewie

Mmm, moeilijke keuze. De MR is het nog waard om aan te laten pakken door een techneut. En als je dan ook nog het missende knopje zou kunnen vinden, dan zou ik voor revisie van de MR gaan. De versterker mag er ook zijn maar ik heb wel wat met die prachtige displays van oude Marantz receivers.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Halewijn

Thx!

Ik vind het sowieso zonde om de MR na al die jaren verloren te laten gaan. In de buurt van Kortrijk is er iemand die als hobby vintage audio reviseert. Met een beetje geluk vindt die een oplossing en als hij wat knopjes op voorraad heeft (de selector is ook niet origineel), krijgt de MR nog een mooie plaats. Front van die receivers vind ik ook de max al zijn die van de 22xx reeks nog mooier.

Ik zal die PM 710 versterker eens moeten testen. Ziet eruit als een beest, aber geen idee of die qua sound een meerwaarde is.