Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Perfect_audio

Citaat van: Stadium III op september 17, 2012, 12:25:52
Lijkt me toch een mooie kans voor Ron om eens een goeie demo voor een grote groep te houden :-D

Voor een aantal audioclubs in Nederland heb ik dat ook gedaan. Steeds een avondvullend programma waar de laatste mensen na twaalven nog buiten de deur gezet moesten worden. (en dan nog opruimen en naar huis.....).
Overigens heeft Maurice ook al een paar keer geopperd dat bij hem thuis te doen.
En bij mij is ook iedereen welkom om te luisteren.
Maar als iemand een grote ruimte ter beschikking heeft, dan kom ik!
En er zijn inmiddels al een aantal forumleden die hun set hebben gedemonstreerd.
Mogelijkheden voor een kennismaking met A-Pro genoeg.

@Gerard
CiteerDat impliceert in mijn ogen dat de gemiddelde gebruiker bij deze topreceiver van Marantz nog steeds geen goed resultaat krijgt met audyssey tenzij men voor een flinke meerprijs de pro versie aanschaft en laat inregelen.
Dat lijkt mij toch niet de bedoeling van een receiver met inmeet functie??

De functie die erin zit, is al goed bruikbaar mits volgens de regels der kunst uitgevoerd.
Maar als je beter wil, dan ga je voor pro. En wat is een flinke meerpijs? Die prijs moet je niet relateren aan de 7005 maar aan de gehele set. Immers de gehele set knapt er van op.

Zoveel producten hebben opties voor verbeteringen. Denk eens aan de vele opties bij auto's.
En voor audio, denk aan speciale kabels (niet mijn ding) en dergelijke. Er zijn mensen die een kompleet nieuwe groep aanleggen met gouden smeltzekeringen.

A-Pro is als optie aanwezig en je kunt zelf besluiten of je daar je geld aan uitgeeft of aan andere verbetermogelijkheden.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Arjan70

#481
Weet je wat het is, als je er even naar luistert klinkt het best overtuigend, maar ik kan zelf pas een beetje oordelen als ik er een paar dagen naar kan luisteren en dan het liefst thuis. Dit geldt voor elk apparaat.

Over Audyssey pro kan ik niet oordelen...

Idem met het streaming gebeuren, op zich klinkt het best geinig, totdat je er langer naar luistert en dan toch met diverse cd's hebt van: Hmm...ik mis toch iets ten opzichte van mijn cd speler.

Ook dit vind ik jammer, want het liefst ging ik totaal over op streamen, want het heeft natuurlijk wel erg veel voordelen. Maar ook wil ik absoluut niet inleveren op kwaliteit.

Marvin

Wat voor bestanden luister je dan?

Buiten m'n EQ van Foobar om klinkt een CD hier gewoon hetzelfde als een Flac/EAC, voor zover je dat verschil kunt onthouden natuurlijk.
320kb mp3 is over het algmeen ook niet te onderscheiden van een Flac en dus ook niet van het origineel.
Ga je daar onder zitten dan begint het hier wel aardig aan dynamiek in te leveren en beginnen sommige stemmen erg schel te worden.
Één en ander wel afhankelijk van de manier van rippen natuurlijk, maar na jaren ervaring op 'het net' weet je  op een gegeven moment wel wie dat snapt en wie dat niet snapt.
Als je zelf ript heb je dat allemaal zelf in de hand natuurlijk.
Zelf heb ik het liefst een EAC, zal wel tussen de oren zitten.

Arjan70

#483
Ik rip mijn cd's in flac of WAV, het ligt ook niet zozeer aan de bestanden, maar aan het afspelen daarvan.
Ik ben er maar mee opgehouden, want ook hier luister ik toch niet dagen lang naar.

Het vreemde is dat ik mijn DAC heerlijk vind klinken met een loopwerk, maar zo gauw ik er een computer (Foobar/WASAPI) of mediaspeler aanhang is het gedaan met de pret. Niet direct merkbaar maar zoals ik als zei, wel na langere luistersessies.

Ik laat het maar rusten en ga genieten van mijn cd's via de normale weg  :lol:

Stadium III

Mmmm ben er vandaag achter gekomen dat in mijn links voor de onderste bass unit een rammel zit
Dus speaker eruit gehaald en maar eens bekeken
Niks te zien maar goed heej wat zie ik voorop
Op de voicecoil als ik het goed heb zit geen lijm meer ,raar alle andere units mid en laag zien er nog goed uit
Dus ik maar eens gevoeld en het geluid komt daar idd vandaan dus nu speaker op zijn rug alles schoon gemaakt en ingelijmd
Dus nu maar eens een 30 min plat liggen en dan eens kijken wat ie gaat doen

Morgen ook maar eens de dealer opbellen moet in mijn ogen niet kunnen dat het los laat speakers zijn 8 jaar oud
Dus jah we zullen zien hopenlijk rammel weg en weer lekker verder spelen,mmm meschien we will rock you toch niet meer zo hard draaien  :evil:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op september 30, 2012, 18:25:03
Mmmm ben er vandaag achter gekomen dat in mijn links voor de onderste bass unit een rammel zit
Dus speaker eruit gehaald en maar eens bekeken
Niks te zien maar goed heej wat zie ik voorop
Op de voicecoil als ik het goed heb zit geen lijm meer ,raar alle andere units mid en laag zien er nog goed uit
Dus ik maar eens gevoeld en het geluid komt daar idd vandaan dus nu speaker op zijn rug alles schoon gemaakt en ingelijmd
Dus nu maar eens een 30 min plat liggen en dan eens kijken wat ie gaat doen

Morgen ook maar eens de dealer opbellen moet in mijn ogen niet kunnen dat het los laat speakers zijn 8 jaar oud
Dus jah we zullen zien hopenlijk rammel weg en weer lekker verder spelen,mmm meschien we will rock you toch niet meer zo hard draaien  :evil:
... het zou idd. iets van doen kunnen hebben met het volume waarop jij draait  :-D.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op september 30, 2012, 18:32:06
Jij hebt er je sub's voor he  :-D
.... valt heel erg mee hoor; ik draai bijna altijd op een heel beschaaft niveau. Om van muziek te genieten, hoef ik niet op een hoog volume te spelen.

Maar heel af en toe is het idd. wel lekker 8-).

Stadium III

Idd zeker wel en het weekend wil ik wel eens een uitschietter hebben maar dat is ook dan wel alles
Verder draait hier heel de dag door tv en radio dus tja met de mannen op heb ik toch weinig draaitijd
Dus als ik dan eens kan doen we het ook !

Maar goed dan mag ie nog niet kapot gaan ! :x
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op september 30, 2012, 18:38:11
Idd zeker wel en het weekend wil ik wel eens een uitschietter hebben maar dat is ook dan wel alles
Verder draait hier heel de dag door tv en radio dus tja met de mannen op heb ik toch weinig draaitijd
Dus als ik dan eens kan doen we het ook !

Maar goed dan mag ie nog niet kapot gaan ! :x
Klopt! Maar er komt vast een goede oplossing.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op september 30, 2012, 18:40:00
Daar gaan we morgen aan beginnen !
... trouwens; het is onderwijl een behoorlijke zet terug dat we elkaar hebben gesproken, dat wordt weer eens tijd :yes:.

lo

Hey niet zo mooi Rob dat die coil los zit. Hopelijk heb je hem er recht op gelijmd en doet hij het zometeen weer als vanouds. Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt van je dealer.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Wat naar Rob, moet toch eigenlijk niet kunnen  :no:

Hopelijk komt het morgen weer helemaal goed.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

idd lang geleden jah maar dat geld voor meer mensen hier  :?
Maar goed de woofer houd zich nog ff in gereel met Thor (Film)
Dus we hebben nog geen klagen binnenkort moet ik echt bij wat mensen langs gaan maar goed gaaaat goedkomen dat is zeker !

En morgen dealer bellen en dan zien jullie ook wat er gaat gebeuren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4