Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Mooi

Ga je hem gebruiken en je hebt vragen dan zie ik ze wel verschijnen  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arjan70

Ben er nog steeds wel erg enthousiast over hoe het klinkt, je moet er echt even aan wennen, je lijkt wel veel meer te horen ineens  :yes: Ook heb ik mijn fronts maar weer op Large gezet, ik hoor nu niet zoveel verschil met Large/Small.

Wat me wel opvalt is dat soms de "S" klanken wat te schel zijn, maar dat is bij cd's die toch al iets aan de schelle kant zijn.

Perfect_audio

Citaat van: Arjan70 op september 13, 2012, 13:47:03
Ben er nog steeds wel erg enthousiast over hoe het klinkt, je moet er echt even aan wennen, je lijkt wel veel meer te horen ineens  :yes: Ook heb ik mijn fronts maar weer op Large gezet, ik hoor nu niet zoveel verschil met Large/Small.

Wat me wel opvalt is dat soms de "S" klanken wat te schel zijn, maar dat is bij cd's die toch al iets aan de schelle kant zijn.

Zoals ik al eerder schreef:
" Soms is het nodig om even te wennen aan het nieuwe geluid. Luister eens goed vóórdat je meteen weer naar het geluid schakelt zoals je dat was gewend. Luisteren is een kunst, iets dat je kunt leren. Audyssey kan je daarbij helpen."

En ja, de s-klanken kunnen soms schel zijn omdat het ook in de opname zit. Dat is het enige nadeel van audyssey: als het niet goed is opgenomen, dan hoor je het ook.

Daar staat tegenover dat perfecte opnames ook bloedmooi klinken.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Arjan70

Ik had hem al een keer ingeregeld, maar nu een keer serieus met een 3 poot en 6 verschillende punten. Weet niet wat ik hoor nu eigenlijk...

Probleem is wel dat ik nu met een ongebruikte stereo voorversterker zit van rond de €2000  :no:

Perfect_audio

Citaat van: Arjan70 op september 13, 2012, 14:15:20
Ik had hem al een keer ingeregeld, maar nu een keer serieus met een 3 poot en 6 verschillende punten. Weet niet wat ik hoor nu eigenlijk...


Goed dat je dit nog eens opmerkt. Laat het een les zijn voor alle ongeduldige (beginnende) Audysseygebruikers.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Arjan70

#470
Ik vind het nu het beste klinken met mijn fronts op small en de cross-over op 40Hz.

Als ik nu mijn sub ook via de high-level aan wil sluiten, hoe pak ik dit dan aan ? Ik zag dat Stadium III (Rob?) zei dat ik hem dan weer opnieuw in moest regelen met Audyssey. Maar hoe hoog zet ik het volume dan van de high-level en welke cross kies ik dan ?

Of kan ik dan beter mijn fronts op large zetten en hem op het gehoor afstellen ( cross op 40Hz)

m.v.g.
Arjan

lo

Misschien beter om je specifieke Audyssey vragen in het "audyssey topic" te plaatsen, dan hebben andere leden met specifieke audyssey vragen hier ook nog wat aan.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3485.210.html
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Citaat van: Arjan70 op september 14, 2012, 15:11:50
Ik vind het nu het beste klinken met mijn fronts op small en de cross-over op 40Hz.

Als ik nu mijn sub ook via de high-level aan wil sluiten, hoe pak ik dit dan aan ? Ik zag dat Stadium III (Rob?) zei dat ik hem dan weer opnieuw in moest regelen met Audyssey. Maar hoe hoog zet ik het volume dan van de high-level en welke cross kies ik dan ?

Of kan ik dan beter mijn fronts op large zetten en hem op het gehoor afstellen ( cross op 40Hz)

m.v.g.
Arjan

Je moet eens kijken waar je fronts afvallen en daar op gaan crossen
Dan zorgen dat volume voor grotendeels gelijk is
Dan gaan meten dus de fase van de sub op 2 zetten en de rest beginnen om op B3 te zeten dus crossover hogh level

Dan als je dit voor elkaar hebt gaan meten en de audyssey zal dan de front als large instellen en klaar ben je

Het is hier met tijden dat de sub uit staat en dat dus mijn front's alles fullragne doorgeven voor wat ze kunnen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Arjan70

#473
Na erg veel te hebben geëxperimenteerd (vakantie) de laatste dagen ben ik er wel uit:

AV-7005 met Audyssey is erg goed voor alle soorten Blu-Ray en dvd's (zowel muziek als film), dit is ook waar hij voor ontworpen is, en waarvoor ik hem ook heb gekocht!

Voor mijn 2-ch stereo prefereer ik toch veruit mijn analoge voor-versterker + cd-speler combi, zeker als het gaat om plaatsing en scheiding van instrumenten e.d.

Cornelis1921

Citaat van: Arjan70 op september 16, 2012, 10:55:31
Na erg veel te hebben geëxperimenteerd (vakantie) de laatste dagen ben ik er wel uit:

AV-7005 met Audyssey is erg goed voor alle soorten Blu-Ray en dvd's (zowel muziek als film), dit is ook waar hij voor ontworpen is, en waarvoor ik hem ook heb gekocht!

Voor mijn 2-ch stereo prefereer ik toch veruit mijn analoge voor-versterker + cd-speler combi, zeker als het gaat om plaatsing en scheiding van instrumenten e.d.
Wat ik als dedicated stereoman al vermoedde. Meer dan 2.0 of 2.1 biedt niet altijd voordelen, integendeel zoals jij en zoveel anderen ondervinden. :yes:
Dat hele Audysseygebeuren was mij te abstract vandaar dat ik nu pas inval.
Maar Rob, nog heel veel (luister)plezier toegewenst.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Arjan70

#475
Oh, ik geniet er zeer zeker van hoor bij een muziek Blu-Ray, dan klinkt het geweldig!

Maar ik had de hoop dat ik na mijn Rotel RSP-1098 de AV7005 ook als stereo versterker zou
kunnen gaan gebruiken, dit scheelt mij toch wel een hoop gedoe. Zo moet ik steeds met mijn eindblokken schakelen. Maar het is eigenlijk nog steeds zo dat ze erg goed zijn op hun eigen terrein.

Perfect_audio

Citaat van: Cornelis1921 op september 17, 2012, 01:36:07
Wat ik als dedicated stereoman al vermoedde. Meer dan 2.0 of 2.1 biedt niet altijd voordelen, integendeel zoals jij en zoveel anderen ondervinden. :yes:
Dat hele Audysseygebeuren was mij te abstract vandaar dat ik nu pas inval.
Maar Rob, nog heel veel (luister)plezier toegewenst.
Groet, Cor.

Mag ik toch even opmerken, dat nog niet vast staat of alles ook correct is ingeregeld.
Audyssey krijgt te vaak de schuld, terwijl het de gebruiker is die het niet optimaal heeft toegepast. Ook dat hebben we nu al regelmatig vastgesteld.
En zeker met een 7005 kun je een topresultaat bereiken, als je maar bereid bent hiervoor te kiezen (i.pv. zelf te kl*ten).

ron

enne... De wereld is een pijp kaneel. Elk zuigt er aan en krijgt zijn deel.  :wink:
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

gerard

Sorry Rob voor het off topic/audyssey verhaal in jouw set.

Citaat van: Perfect_audio op september 17, 2012, 09:48:20
Mag ik toch even opmerken, dat nog niet vast staat of alles ook correct is ingeregeld.
Audyssey krijgt te vaak de schuld, terwijl het de gebruiker is die het niet optimaal heeft toegepast. Ook dat hebben we nu al regelmatig vastgesteld.
En zeker met een 7005 kun je een topresultaat bereiken, als je maar bereid bent hiervoor te kiezen (i.pv. zelf te kl*ten).

Dat impliceert in mijn ogen dat de gemiddelde gebruiker bij deze topreceiver van Marantz nog steeds geen goed resultaat krijgt met audyssey tenzij men voor een flinke meerprijs de pro versie aanschaft en laat inregelen.
Dat lijkt mij toch niet de bedoeling van een receiver met inmeet functie??
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op september 17, 2012, 09:48:20
Mag ik toch even opmerken, dat nog niet vast staat of alles ook correct is ingeregeld.
Audyssey krijgt te vaak de schuld, terwijl het de gebruiker is die het niet optimaal heeft toegepast. Ook dat hebben we nu al regelmatig vastgesteld.
En zeker met een 7005 kun je een topresultaat bereiken, als je maar bereid bent hiervoor te kiezen (i.pv. zelf te kl*ten).

ron

enne... De wereld is een pijp kaneel. Elk zuigt er aan en krijgt zijn deel.  :wink:

Altijd RTFM en gebruikers fouten alleen als je niet weet wat je verkeerd doet word het lastig


Zelfde als je tegen iets aan loopt wat doen we vaak we geven het een trap terwijl je gewoon moet uitkijken waar je loopt  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Lijkt me toch een mooie kans voor Ron om eens een goeie demo voor een grote groep te houden :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4