Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Citaat van: WimPeu op april 01, 2013, 09:18:33
Kosten vallen mee. Max €150,- is mij verteld. Het zijn ook gewoon insteek PC kaarten. Alleen erg duur. Voor 1 kaart koop je 2 complete PC's.

wel mooi om te zien, een bedrijf dat het compleet anders doet..

hou ik wel van..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WimPeu

Meridian houdt er idd een geheel eigen filosofie op na. Zo maken ze volgens eigenlijk helemaal geen versterkers meer. Ze gaan er vanuit dat je hun Pre's icm met hun eigen luidsprekers gaat gebruiken. Die zij actief...en erg duur. Wel prachtig om te zien en horen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Dat de prijzen hoog zijn is logisch. Het is wel referentie materiaal. Dat geven ze bij geen enkel merk weg natuurlijk. De marantz reference set is ook erg duur. En deze verouderd zodra er een nieuw model komt. Bij meridian kun je voor een fractie van de nieuwprijs je spullen laten upgraden en daardoor ook weer 5 jaar garantie krijgt op je spullen.

De opbouw met losse kaarten vind ik een heel groot voordeel. Zo heb ik mijn 861 om kunnen bouwen van V3 naar V4 en een ID40 kaart kunnen plaatsen waardoor je streaming audio op referentie niveau hebt.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op april 01, 2013, 12:23:04
Dat de prijzen hoog zijn is logisch. Het is wel referentie materiaal. Dat geven ze bij geen enkel merk weg natuurlijk. De marantz reference set is ook erg duur. En deze verouderd zodra er een nieuw model komt. Bij meridian kun je voor een fractie van de nieuwprijs je spullen laten upgraden en daardoor ook weer 5 jaar garantie krijgt op je spullen.

De opbouw met losse kaarten vind ik een heel groot voordeel. Zo heb ik mijn 861 om kunnen bouwen van V3 naar V4 en een ID40 kaart kunnen plaatsen waardoor je streaming audio op referentie niveau hebt.

Weet niet wie Wim op dat merk heeft gebracht maar die zie en hoor je dan niet meer  :-P :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Had ik nog maar garantie... :-P

Upgraden kan ik ook al niet meer. Zit zelfs bij Meridian een grens aan. Volgens mij stamt mijn 800 uit 2001 dat is hifi technisch gezien ook het stenen tijdperk.. :-D  Valt me eigenlijk nog mee dat hij al stereo is... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Ik ben er nog John.  HB

Ja Wim aan de Meridian is mijn schuld. Maar het is oh zo mooi he. Wim kan niet meer upgraden helaas. Maar Wim heeft al een van de meest uitgebreide versie's die er is van de 800.

Een 861 upgraden kan alleen vanaf V6. De V4 van mij heb ik nog met veel geluk kunnen bouwen. Je moet weten waar je kaarten kunt kopen omdat je voor de oudere versie's afhankelijk bent van 2e handse kaarten.

De ID40 die ik heb gekocht is nieuw, maar ze worden niet meer gemaakt. Deze past helaas niet in de 800
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

Hij is toch wel paraat he de 13de  :-D  meubel nog in de maak of is die van de baan  :roll:

TurboMarco

De Meridian doet mij toch wel denken aan Medion als ik het zo zie  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Al die sentimentele waarde aan een stukje plastic, zou eens afgelopen moeten zijn met dat geneuzel in Wim's topic.... :angel:


:evil:

xander32

Citaat van: Marco op april 02, 2013, 01:12:57
De Meridian doet mij toch wel denken aan Medion als ik het zo zie  :-D
... en wat is er mis met Medion :evil:


:-D

TurboMarco

Citaat van: xander32 op april 02, 2013, 06:55:05
... en wat is er mis met Medion :evil:


:-D
Ik heb geen slechte ervaring met Medion ,behalve dat de MB niet alle DDR sloten optimaal gebruikt  :cry:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Willen die kinderen nu eens stoppen met het belachelijk maken van de wat minder getalenteerde volwassenen?   shutup

Holy crap!! HB


http://youtu.be/ySiA6Nqof8g
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Citaat van: WimPeu op april 07, 2013, 08:28:15
Willen die kinderen nu eens stoppen met het belachelijk maken van de wat minder getalenteerde volwassenen?   shutup

Holy crap!! HB


Toch een sneu vooruitzicht: wat moet zo'n jochie de rest van zijn leven (jaartje of 90?) nu nog leren?

Het zal een rockster worden, aan de drugs geraken en op zijn 27e de pijp aan Maarten geven  HLP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Om een goede muzikant te zijn moet je meer kunnen dan als een computer andere nummers na te kunnen spelen. Toen mijn zoontje geboren werd hadden we met mijn band ook een optreden staan. Omdat mijn vrouw op die dag uitgerekend was hebben we een top drummer uit Assen (eigen drumschool kan tot in de detail een nummer naspelen) gevraagd om in te vallen. Hij zou die simpele CCR liedjes in een avondje reperteren wel even instuderen. Was er ook bij om evt tips te geven. Hij werdt helemaal hyper en bleef op details letten waardoor het gevoel compleet verdween en hij keer op keer de clic met de rest van de band miste. Vier avonden werden het en ik en de rest van de band waren eigenlijk met stomheid geslagen dat het niet beter liep. Voor het optrden (500 mensen) was ie heel erg  nerveus, tig keer naar de WC Tijdens het optreden beukte hij de nummers he-le-maal vol...geen groove meer te ontdekken. Nee, het vergt meer dan een trucje leren om in een band te kunnen spelen.  :wink: 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Dat mag idd gezegd worden Wim... notworthy

Leuk filmpje trouwens van jou   :-D pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.