Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Musicman

Citaat van: WimPeu op juli 07, 2011, 17:59:01
THX Pat,

Foto van mijn luister positie. Het is tegen een raam zeg maar. Heb vanwege de reflectie in de TV meestal het gordijn dicht. Is dan ook meteen akoestisch een voordeel. Ik heb echte houten vloeren in huis. dat is echt een mazzel hoor. Ik vind tenminste dat ik juist daardoor weinig problemen met het geluid heb. Het klinkt snel lekker.




THX Pat?       
Is jouw apparatuur THX gecertificeerd ook nog?  clown1

Maare.......No Thanks Wim.
Het ziet er echt erg netjes en verzorgd eruit!!
Jij bent van alle (audio en video) gemakken voorzien en kan begrijpen dat je hier ERG van geniet.

Bedankt voor de foto van achter de zitplek.
Had gehoopt dat je daar meer ruimte zou hebben......zodat je de surroundspeakers iets beter kan plaatsen
en ook een middenachterspeaker ("EX" kanaal?) had kunnen plaatsen.
Tevens zou je dan ook minder last hebben van reflecties vanaf de achterwand (raam), maar jij hebt het grootendeels mooi opgelost met jouw gordijn.

Ik zit zelf met "hetzelfde" probleem en heb daar geen raam, dus moet dat met de tijd anders oplossen.
Waarschijnlijk zet ik m'n bank 50-80cm van de muur af en plaats op de muur panelen.
(time will tell...)

Geniet ervan jongen!!!

Cheers, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: WimPeu op juli 07, 2011, 18:04:06
Oh ja de eerste film was "Dreamcatcher"


http://www.youtube.com/watch?v=s-3c_wjXhr0



Bedankt!!

Het is een hele tijd geleden dat ik deze film heb gezien, en kon er niet achter komen welke het was.
Ook de afbeelding op het filmpje was te klein en kon deze niet herkennen......vandaar dat ik het vroeg.

Wat is (zijn) jouw favoriete (BluRay) films?
Die ECHT een must zijn.....zowel beeld als film (verhaal).

Gr, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

Had ook liever de hele set in de lengte richting van de kamer geplaatst maar doordat daar een raam zit is dat eigenlijk geen optie. Op termijn ga ik een eigen HT ruimte bouwen met alles er op en er aan. Ruimte zat in het huis. Ik heb boven nog 2 kamers van ongeveer 35m of ik ga de (vrij staande) garage verbouwen dan zijn de maten inprincipe helemaal zelf te bepalen. Is allemaal een geld kwestie natuurlijk. Maar binnen zeg maar nu en 5 jaar moet het wel gerealiseerd zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Musicman

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 10:57:11
Had ook liever de hele set in de lengte richting van de kamer geplaatst maar doordat daar een raam zit is dat eigenlijk geen optie. Op termijn ga ik een eigen HT ruimte bouwen met alles er op en er aan. Ruimte zat in het huis. Ik heb boven nog 2 kamers van ongeveer 35m of ik ga de (vrij staande) garage verbouwen dan zijn de maten inprincipe helemaal zelf te bepalen. Is allemaal een geld kwestie natuurlijk. Maar binnen zeg maar nu en 5 jaar moet het wel gerealiseerd zijn.

Zo dan.......mooie plannen.

3 jaar geleden was ik bij iemand om naar een mooi (zelfbouw-) speaker concept te luisteren.
Die persoon had z'n luisterruimte op zolder en had daar echt iets heel moois van gemaakt.

Zelf heb ik die optie niet, en had ook de surroundspeakers aan de zijkant van de luisterpositie. (bank)
Ondanks dat het signaal dan niet helemaal klopt, is dat nog steeds DIK genieten!!

Zodra ik hier helemaal op orde bent, ga ik de bank zetten zoals ik heb gezegd.....iets van de muur.
Waarschijnlijk zet ik dan achter de bank iets van een "sidetable" die iets lager is dan de rugleuning, waarop ik dan de surroundspeakers plaats.

Wim......ondanks dat het een toekomstplaatje van jou is, is het ZEKER weten nu al genieten bij jou!!
Dus geniet ervan jongen.

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

Ga ik zeker doen Pat. Zit nog even na te denken over goede Film tips.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

"de surroundspeakers aan de zijkant van de luisterpositie. (bank)
Ondanks dat het signaal dan niet helemaal klopt

Wat klopt er dan volgens jou niet ?

Ik heb hier een beschrijving liggen van Onkyo waar duidelijk vermeld staat hoe de surround speakers geplaatst moeten worden ,en dat is toch echt naast de zitplaats vd luisteraar .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

sides/backs polemiek..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Heb de Marantz SA11 ook maar weer te koop gezet. Mooi ding maar gebruik hem eigenlijk nooit. Te veel geld om werkeloos te laten staan. Wil gaan investeren in iets wat ik wel geregeld ga gebruiken. Twijfel nog tussen een Audyssey Pro receiver of een beamer...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113730.0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

zou zeggen: neem hem wel over van je
maar die allesvreter v/e UD doet alles hier prima..  :yes:

CiteerTe veel geld om werkeloos te laten staan.
Wil gaan investeren in iets wat ik wel geregeld ga gebruiken. Twijfel nog tussen een Audyssey Pro receiver of een beamer...

I say.....  clown1


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Zonde hoor, maar ja als je hem niet gebruikt kan ik het begrijpen. Succes met de verkoop.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 22:11:15
Heb de Marantz SA11 ook maar weer te koop gezet. Mooi ding maar gebruik hem eigenlijk nooit. Te veel geld om werkeloos te laten staan. Wil gaan investeren in iets wat ik wel geregeld ga gebruiken. Twijfel nog tussen een Audyssey Pro receiver of een beamer...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113730.0

is die van jouw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 22:17:03
zou zeggen: neem hem wel over van je
maar die allesvreter v/e UD doet alles hier prima..  :yes:

CiteerTe veel geld om werkeloos te laten staan.
Wil gaan investeren in iets wat ik wel geregeld ga gebruiken. Twijfel nog tussen een Audyssey Pro receiver of een beamer...

I say.....  clown1




Say what?  :angel:

Citaat van: lo op juli 08, 2011, 22:18:49
Zonde hoor, maar ja als je hem niet gebruikt kan ik het begrijpen. Succes met de verkoop.

Ja is eigenlijk ook zonde maar ik probeer elke dag een CD te draaien maar binnen de kortste keren zit ik weer met de I-Phone in de handen de Squeezebox te bedienen. Dat gemak wint het van de geluidskwaliteit. Dat de SA11 het beste is wat ik op stereo heb is duidelijk. Maar de SB/MF M1 combi is zeker een redelijk alternatief. Ik wou de SA11 in een aparte luister kamer gaan plaatsen maar die kamer is precies onder de slaapkamer van mijn dochtertje dus zou ik daar alleen tijdens mijn vrije dagen overdag kunnen gaan zitten. In de praktijk dus gewoon bijna nooit. Als ik ooit mijn eigen HT annex luister ruimte heb gebouwd komt er zeker weer een 11 (of mooier) terug.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 22:20:21
Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 22:11:15
Heb de Marantz SA11 ook maar weer te koop gezet. Mooi ding maar gebruik hem eigenlijk nooit. Te veel geld om werkeloos te laten staan. Wil gaan investeren in iets wat ik wel geregeld ga gebruiken. Twijfel nog tussen een Audyssey Pro receiver of een beamer...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113730.0

is die van jouw

Joh... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 22:24:48
Citaat van: jwx op juli 08, 2011, 22:20:21
Citaat van: WimPeu op juli 08, 2011, 22:11:15
Heb de Marantz SA11 ook maar weer te koop gezet. Mooi ding maar gebruik hem eigenlijk nooit. Te veel geld om werkeloos te laten staan. Wil gaan investeren in iets wat ik wel geregeld ga gebruiken. Twijfel nog tussen een Audyssey Pro receiver of een beamer...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113730.0

is die van jouw

Joh... :-o

Wim heeft ook nog een BBQ aanbieding op deze speler  :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Kom je ook nog Theo zou wel tof zijn... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES