Nieuw: Marantz CD6002

Gestart door dmeerpa, september 05, 2007, 19:17:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom

Citaat van: Paul op januari 18, 2008, 20:12:59
Is ook wel een leuke prijs, maar voor €299.- begint het toch wel te jeuken hoewel ik over mijn denon DCD-1500 zeer tevreden ben.
Heb de CD6002 persoonlijk nog niet beluisterd maar wel veel lovende berichten over gehoord en gelezen.
dat mag niet van jezelf he  :wink:

ringers

Ik vind het een zeer mooie speler qua uiterlijk. Ik ga hem zeker nog beluisterren. Alleen wat ik echt een minpunt vind is dat het loopwerk nogal gammel is je kan het laadje helemaal bewegen zelfs al die dicht zit. Dat is bij de Marantz SA7001 zeker niet het geval! Maar ben ondanks het laadje van plan deze te gaan kopen als die naar mijn zin is. Ook wil ik graag de PM7001 erbij.


Groetjes

scanspeakman

Citaat van: ringers op februari 03, 2008, 20:04:33
Ik vind het een zeer mooie speler qua uiterlijk. Ik ga hem zeker nog beluisterren. Alleen wat ik echt een minpunt vind is dat het loopwerk nogal gammel is je kan het laadje helemaal bewegen zelfs al die dicht zit. Dat is bij de Marantz SA7001 zeker niet het geval! Maar ben ondanks het laadje van plan deze te gaan kopen als die naar mijn zin is. Ook wil ik graag de PM7001 erbij.


Groetjes

De CD6002 is zeker ook qua uiterlijk een zeer nette speler. Geen overbodige poespas. Dat vind ik zo zonde van de zwarte SA7001; die vreselijke woonwagen-achtige goudkleurige plastic shit erop zoals dat sa-cd logo en dat randje onder het display! Ver-schrik-ke-lijk!

In het zilver ziet het er overigens wel weer ok uit. Maar de CD6002 vind ik netter en minder massief overkomen.

Scanspeakman

ringers

Ik heb de CD6002 en de SA7001 vorige week donderdag beluisterd en ben voor de SA7001 gegaan vond die veel mooier klinken vooral met de stemmen die kwamen op de 6001 een beetje schel over. Verder zeker geen verkeerde speler voor dat geld maar ben blij dat ik €150 meer voor de 7001 heb uitgegeven.

grtz

Willem-A

Citaat van: dmeerpa op januari 07, 2008, 20:28:51
Ben nu aan het uitkijken voor een SR8002 aan te schaffen, na het lezen van de eerste reacties, blijkt deze nog een stuk beter te presteren op stereo gebied dan zijn voorgangers. Dus nog betere CD weergave  :-D

Heb je deze 8002 al?

dmeerpa

Citaat van: Willem-A op maart 30, 2008, 00:57:03
Heb je deze 8002 al?

Ja hoor een maand of 2 denk ik.
Ten op zichte van mijn SR7500 is het geluid er serieus op verbeterd, in de eerste plaats door het extra vermogen dat ik nu heb. Op stereo gebied is alles ook beter geworden. Enige wat ik soms de indruk heb is een iets te nadrukkellijk laag. Maar dit zou wel eens kunnen komen door de niet ideale plaatsing van de front speakers, die zouden verder van de muur moeten staan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

sr7000

Erg mooie speler: heb hem ondertussen zelf ook. :mrgreen: