Bromende phones poort en andere problemen

Gestart door misterymob475, juli 02, 2020, 16:36:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misterymob475

Een paar jaar geleden heb ik van mijn opa een oude 2238b overgenomen, deze had indertijd kuren (het rechterkanaal viel steeds uit), deze heeft mijn oom vervolgens gereviseerd waardoor de meeste problemen opgelost waren. Echter nu ik deze versterker vaker ga gebruiken begin ik me steeds meer te ergeren aan de gebreken die er nog wel waren.

Hebben jullie suggesties naar de oorzaken van de volgende problemen en eventuele oplossingen:

* De phones poort bromt een stuk meer dan de 2 speaker uitgangen, kan het eraan liggen dat ik momenteel geen toegang heb tot geaarde stopcontacten?

* Het linker kanaal is harder dan het rechterkanaal, het varieert echter per moment hoeveel harder

* Af- en toe doet een van de 2 speakers het niet als ik mijn platenspeler gebruikt. als ik vervolgens de tulpstekkers er opnieuw in doe is dit probleem verholpen. De speaker die het niet doet geeft echter heel zacht het volume aan. Ik gok dat de versterker/ voorversterker er dan geen zin in heeft

SB_Marantz

Vraag maar eens aan je oom of hij overal de oxidatie wil verwijderen.
Dat is het grootste probleem!
En of er meer aan de hand is kan ik op afstand niet zeggen.
De brom kan door een aardlus veroorzaakt worden, of zit in het apparaat zelf.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lieven

Is je vorkje met de draad van de aarding van je platenspeler geaard aan je versterker? Zo niet, kan dat je luidere brom van je phono verklaren.

SB_Marantz

Met de ''phones poort'' bedoelt de TS de hoofdtelefoon uitgang denk ik.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lieven

Citaat van: SB_Marantz op juli 04, 2020, 09:52:56
Met de ''phones poort'' bedoelt de TS de hoofdtelefoon uitgang denk ik.
Ik had phono poort gelezen sorry, moet eens leren mijn bril op te zetten.