marantz pM 710 topmodel en marantz sd 8020 een na topmodel

Gestart door HAL9000, maart 23, 2008, 00:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat vind ik hiervan??

verschrikkelijke oude rommel
1 (10%)
hier ermee!!!
2 (20%)
nee toch maar nieuw spul.
1 (10%)
kwaliteit kent geen tijd.
5 (50%)
konden er niet minder knopjes op??
1 (10%)

Totaal aantal stemmen: 9

Stemmen gesloten: maart 28, 2008, 00:11:56

HAL9000

Ik heb een leuk setje gekocht voor 50,-. bestaande uit de marantz Pm 710 en de sd 8020.
beide apparaten zijn in goede  staat en presteren zeer goed. Het cassettedeck is niet veel op aan te merken (voor een keer) het is een van de toppers uit die tijd. de SD9000(komt) is precies hetzelfde ex de tweede snelle snelheid + een DBX unit. maar verder hetzelfde.


Deze serie van marantz is nog het echte superscope marantz van de jaren 70, maar je kunt hier al zien dat het eindje nadert. Het frappante blijft wel dat de cassettedecks zwaarder wegen dan de versterkers.
Het cassettedeck en de versterker komen uit ± 1980/1982.

De versterker is de marantz Pm 710 (700 is licht goud) de 710 is donkerder.
cassettedeck idem, 8000 heeft lichtgoud 8020 e.d donkerder goud.
de versterker levert 2x100watt bij 8 ohm rms. de bouw is best netjes en makkelijk te servicen.
transistor keuze laat nog wel achterwege maar, in alle opzichten helemaal niet slecht.
print kwaliteit is goed.  het uiterlijk is ''digitaal'' vierkant, schuifjes, dubbele kleuren dopjes, en uiteraard de LED balken. alles is wel staal(ook de knopjes) maar het chassi en het koelichaam zijn van dik staal naar efficiënt ''heatpipe'' systeem gegaan. veel goedkoper, lichter doch heel goed!!
luxman e.d is daar helemaal weg van in de jaren 80!

Om dit setje af te maken kon je er ook nog een een verbeterde (2110) scope tuner bij kopen. Was in die tijd ± 950,- gulden Model ST600 (normale tuner FM en AM) en de ST610(kleur) en de ST600L(FM MW LW)
IK heb de ST600 niet meer in bezit maar hij is niet ver weg.(broer)
Schitterende tuner met nu ook goede transformatoren die niet verbranden.

Ik zal binnenkort opzoek gaan naar de st600 om dit set af te maken.
Ik moet zeggen dat ik deze versterker in combinatie met B&W heel mooi vind klinken. uiteraard vol maar, zeer snel en krachtig. best aangenaam. Het cassettedeck is qua klank zeer netjes. loopwerken van deze decks hebben slijtage.

hier zijn de foto's







Ik hoop dat iedereen het een leuke recensie vind... beantwoord de poll...
ben wel benieuwd.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Die versterker heb ik ook gehad,toen vond ik de ledjes en de knoppen geweldig  HB,de klank is mij niet bijgebleven.
het ziet er nog heel netjes uit :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Ik heb "verschrikkelijk oude rommel gestemd", maar dat neemt niet weg dat het nog steeds leuk is  notworthy
Hee Jon, wanneer ga je dit soort verhalen nu op de frontpage plaatsen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Citaat van: Maurice op maart 23, 2008, 10:58:58
Ik heb "verschrikkelijk oude rommel gestemd", maar dat neemt niet weg dat het nog steeds leuk is  notworthy
Hee Jon, wanneer ga je dit soort verhalen nu op de frontpage plaatsen?

zodra ik weet hoe het moet :P  :|
Ik ben niet zo'n software gigant...
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mars

Oi Hal

IK heb kwaliteit kent geen tijd gestemd , omdat dit soort Marantz stuff uit de tijd is dat ik met home audio in aanraking kwam( dus ook uit nostalgische overweging)
En ook om dat ik ooit nog wel eens zo´n setje in mijn slaapkamer wil hebben :yes:

Ik vind jouw input altijd leuk en interressant om te lezen ( hoewel ik zelf helemaal geen techneut ben hoor)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

vielzweck

Ik zie die dingen wel eens vaker en heb altijd afgevraagd of het wat is, de equilizers eq 10 en eq 20 lijken er ook wel wat op met name de schuifjes dan.  :-D :-D

Leuk dat je deze recentie schrijft!

(leuk die reactie van Marco ook)

je vind wel vaker 'feitelijke informatie' waar een knopje voor dient enz maar een recentie is soms moelijker. En dan nog een recentie van vroeger en een recentie van nu.

thx  :yes:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

Citaat van: vielzweck op maart 23, 2008, 17:09:02
Ik zie die dingen wel eens vaker en heb altijd afgevraagd of het wat is, de equilizers eq 10 en eq 20 lijken er ook wel wat op met name de schuifjes dan.  :-D :-D

Leuk dat je deze recentie schrijft!

(leuk die reactie van Marco ook)

je vind wel vaker 'feitelijke informatie' waar een knopje voor dient enz maar een recentie is soms moelijker. En dan nog een recentie van vroeger en een recentie van nu.

thx  :yes:

ik heb ergens een test boek van de consumenten bond liggen uit 78/79
daarin werd marantz altijd ''goed voor je geld'' gerecenseerd soms wel eens'' lettertjes niet goed zichtbaar onder de knoppen'' maar dat was ook alles. T.o.v NAD,philips,erres,wega,sansui die variërent van bagger tot overpriced werden gerecenseerd.

technisch gezien was NAd ook rommel, zo simpel mogelijk peper duur en ontzettend vaak terug roep ivm defecten/ontwerp fouten. waarbij marantz nooit wat mee was en 3 jaar garantie gaf op sommige modellen.
ze konden beter 25jaar geven :-P  :-P 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Leonneke

Die amp is echt superstrak ..........
Lijkt me wel frustrerend om het geluid in te regelen. Veel mogelijkheden nodigen uit tot veel instellingen.

Cassettedeck is natuurlijk helemaal toppie. Best lastig om nog aan tape te komen.
Wordt een toffe set zo. 
Groetjes Leonneke .  . ...